Hasan Zilan, Başkent yetkililerine seslenerek, "5 yıl önce neden elektrik aboneliğimi yapmadınız? Şuan aboneliği yapmanıza rağmen neden elektriği açmadınız?" diye sordu.

Başkent elektrik dağıtım şirketinin istek ve yazışmalarını yerine getirmesine rağmen elektrik aboneliğinin olmadığını ve 5 yıldır kurum tarafından maddi ve manevi mağdur edildiğini ifade eden Hasan Zilan, şöyle dedi: "15 yılı itibariyle firmamızı yeniden kurduk. Eski kullanıcı üzerinden kayıtlı olan elektrik aboneliğini üzerimize almak için Enerji SA kurumuna müracaat ettik. Enerji SA elektrik aboneliğimizin yapılmasının mümkün olmadığını söyledi. Bunun üzerine yazılı müracaat gerçekleştirdik. Enerji SA bize geri döndü ve 'sizin abonelik işlemleriniz genel hukuk kurallarına göre uygun değildir' denildi. Bunun üzerine aradan 3 ay geçti ve bana kaçak elektrik faturası gönderdiler. Bu faturayı ödedim. Tekrar müracaat ettim bütün diplomatik görüşmeleri tamamladım. Aradan 3 yıl geçti ve 2015 yılında kaçak durumuna düşürdüler. 2018 yılına kadar aralıklı zamanlarda kaçak elektrik faturası ile beraber işimizi idare ettirmeye çalıştık. '2018 yılında aboneliğinizi yaptırmaya gelebilirsiniz' diye mesaj geldi. Aboneliğimizi hiçbir zorlukla karşılaşmadan yaptırdık. Fakat elektriğimizi yine açmadılar. Çünkü 'kaçak elektrik bedeli olarak borcunuz var' dediler. Eğer ben 2015 yılında kaçak elektrik kullanmama sebep olan genel hukuk kurallarına aykırı bir durumdaysam neden 3 yıl sonra aboneliğimi hiçbir şey değiştirmeden yaptılar. 3 yıl sonra yapılacaktı da neden müracaat ettiğimde aboneliğimi yapmadılar ve beni kaçak duruma düşürdüler. Ben 5 yıldır kaçak durumdayım ve 2,5 yıldır da elektriğim yok. İş yerimi akü ile aydınlatmaya çalışıyorum. Elektriğim olmadığı için tamir ve bakım hizmetleri yapamıyorum. İhalelere ve maillere cevap veremiyorum. Fatura kesemiyor ve şu anda hiçbir işlem yapamıyorum. Mağduriyetimin nasıl giderileceğini bilemiyorum."