Dijital reklam ajansı, geleneksel reklam ajanslarından farklı olarak, pazarlama çalışmalarını İnternet ortamında kullanılabilen tüm online ve dijital mecralarda sürdüren bir ajansdır. Bu nedenle Dijital Ajans denklemindeki "dijital" kelimesi, web sitesi tasarımı, mobil uygulama geliştirme, SEM (Arama Motoru Reklamları), SEO (Arama Motoru Optimizasyonu), sosyal medya yönetimi, sosyal medya reklamcılığı, oluşturma gibi faaliyetler için kullanılmaktadır. içerik stratejileri ve oluşturduğunuz stratejiler. pazarlama bütçelerini yönetmek gibi birçok alanı kapsar. Geleneksel ajansların aksine, dijital pazarlama ajansları tarafından gerçekleştirilen tüm pazarlama faaliyetlerinin performansını ölçebilirsiniz. Televizyon, gazete, dergi veya reklam panolarındaki reklamların getirisi veya etkinliği dolaylı olarak ölçülebilir.

Dijital pazarlama faaliyetlerinde yapılan tüm işlerin getirisi doğrudan ölçülebilir ve daha verimli hale getirilmesi için gerekli adımlar atılabilir. Örneğin bu saatler arasında kanalı izleyen herkese TV reklamları ve ana saat dilimi reklamları gösterilir ve kanalı izleyen kişi sayısı yani reytingi yüksekse reklamın fiyatı da yüksek olur. Bununla birlikte, sunduğunuz ürün veya hizmet yalnızca hamile kadınlara yönelikse, örneğin yalnızca kanalın belirli izleyicileri reklamınızla ilgilidir. Yalnızca o kitleye reklam gösterirseniz, karmaşayı azaltabilirsiniz. Ancak dijital pazarlama sayesinde doğum, hamilelik, hamilelik gibi konularla ilgilenen kullanıcıları kolayca hedefleyebilir ve reklamları yalnızca o kitleye gösterebilirsiniz.

Dijital Reklam Ajansı Hangi Hizmetleri Sunar?

Görsel Tasarım : Adından da anlaşılacağı gibi, hizmet verdikleri müşterileri için farklı konu, platform ve türlerde reklam hazırlayan ajanslar, artık her firmanın tek seferlik veya sürekli hizmet aldığı kurumlardır. Genel olarak reklam ajanslarının hizmet verdiği alanlar şu başlıklar altında toplanabilir: Görsel tasarım Geniş kapsamlı görsel tasarım teması kapsamında grafik tasarımlar, logo tasarımları, firmanın kurumsal kimliği ile ilgili her türlü çalışma, reklam veya afiş tasarımları, katalog düzenlemeleri ve çok daha fazlasını dahil edebiliriz. Faaliyet gösterdiği alan ve hangi sektörde faaliyet gösterdiği fark etmeksizin tüm bu araştırmalar mevcut ve potansiyel müşterilerinize ulaşmanın en etkili yollarından biridir. Bu nedenle profesyonel desteğe ihtiyaç duyulmakta ve reklam ajanslarından hizmet alınabilmektedir.

Web Sitesi Tasarımı: Web siteleri, internet dünyasının en temel unsurlarından biridir. Günlük olarak haberleri okumak, alışveriş yapmak, sosyal aktivitelere katılmak, otel rezervasyonu yapmak, seyahat planlaması ve çok daha fazlasını yapmak için kullandığımız web sitelerinin ayrım gözetmeksizin her iş için çok önemli olduğu söylenebilir. Bu nedenle, iyi tasarlanmış bir web sitesi, ürün ve hizmetleri tanıtmada, kendiniz ve işiniz hakkında bilgi sağlamada, doğrudan ürün satışı, reklam, pazarlama ve çok daha fazlasını gerçekleştirmede kilit rol oynar. Bu nedenle firmalar reklam ajanslarının desteğini alabilirler.

Video ve Fotoğraf Prodüksiyon: Video ve fotoğraf prodüksiyonu Reklam ajanslarının sunduğu hizmetler arasında bir diğer kritik çalışma türü de video ve fotoğraf prodüksiyonlarıdır. Dışarıdan basit görünse de doğru ve etkili bir imaj oluşturmak için marka tanıtımının görsel unsurları oldukça önemlidir. Bu bağlamda firmalar genellikle ürün ve etkinlik fotoğrafları, endüstriyel fotoğraflar, konsept görselleri, mimari ve moda fotoğrafları ve videoları için reklam ajanslarına yöneliyor.

Müzik Prodüksiyon: Müzik üretimi Video ve fotoğraf prodüksiyonu gibi müzik stüdyoları da markaların kendilerini doğru şekilde sunmaları ve güçlü bir imaj oluşturmaları için son derece etkilidir. Reklam çalışmalarında kısa veya uzun müziğe ihtiyaç duyan şirketler, reklam ajanslarından en kapsamlı ve kapsamlı desteği alabilirler.

Organizasyon Hizmetleri: Organizasyon hizmetleri Bir organizasyon kavramına birçok faaliyet dahil edilebilir. Reklam ajansları, kamu veya özel sektör kuruluşlarını, kongreleri, eğitim oturumlarını, konferansları ve diğer birçok etkinliği içeren fuarlar düzenler. Reklam ajansları, etkinlik düzenlemekten katılımcılar üzerindeki etkilerinin izlenmesine ve sonuçlandırılmasının ardından yurt içi ve yurt dışı pazarlara yönelik olarak şirketlerin çözüm ortağı oluyor.

Danışmanlık ve Eğitim: Reklam ajansları, bir ürün veya hizmeti tanıtan psikoloji, sosyoloji, ekonomi, teknoloji ve diğer birçok alanda deneyim ve bilgi birikimine sahip kuruluşlardır. Çeşitli danışmanlık ve eğitim hizmetlerini planlayabilir, bu deneyim ve bilgiyi reklamcılık faaliyetlerinde geliştirmek isteyen diğer kuruluşlara aktarabilir.

Dijital Pazarlama Ajansı Seçerken Nelere Dikkat Edilmelidir?

1.Bir dijital reklam ajansı tarafından ne istediğinizi öğrenin. Markanızı ileriye taşıyacak ve çevrimiçi dünyaya açılacak bu büyük okyanusa adım atmadan önce, hangi yöne gideceğinizi bilmelisiniz. Dijital pazarlama faaliyetleri için beklentilerinizi listeleyin. Bu şekilde mevcut durumunuza uygun bir strateji tanımlayacaksınız. Veya tamamen yeni ve yaratıcı bir pazarlama stratejisine geçebilirsiniz. Her iki durumda da, bir dijital pazarlama ajansı aramadan önce kendi istek ve beklentilerinizi belirlediğinizden emin olun.

2.Ulaşmak istediğiniz kitleyi tanımlayın. Yerel ve küresel pazar arasında çok büyük bir dinamik fark var. Amacınız küresel pazara girmekse daha önce bu yönde çalışmış bir ajans beklentilerinizi karşılayacaktır. Ancak yerel pazar için üretiyorsanız, yerel dinamikleri anlayan bir ajans seçin. Bu yüzden önce kendi pazar hedefinizi tanımlayın.

  1. Ajans portföyünü / referanslarını kontrol edin. Cüzdan, bir kişinin veya kurumun kimliğidir. Bulunduğu sektörde ne yaptığını, kiminle çalıştığını ve ne iş yaptığını görmenizi sağlar. Bir ajansa güvenecekseniz, daha önce kimin güvendiğini bilmek isteyebilirsiniz. Bu inceleme, karar verme sürecini hızlandıracaktır. İnternet ajansının daha önce hangi markalarla çalıştığını öğrenin. Ayrıca çok fazla markayla değil, uzun süre çalışmak daha önemlidir.
  1. Seçilen dijital pazarlama ajansının kalifiye personeli olmalıdır. Araç satın alırken, satıcının özelliklerine olduğu kadar aracın özelliklerine de dikkat ediyorsunuz. Güvenilir mi yoksa anlaşılır mı diye merak ediyorsunuz. Ya da çocuğunuzu okula gönderdiğinizde öğretmeninin kim olduğunu bilmek istersiniz. Dijital pazarlama ajansı seçerken birlikte çalışacağınız kişinin kalitesi sizin için önemli bir kriter olmalıdır. Bu kişinin ilgilendiği, iletişim kurduğu markalar, kriz yönetimi becerileri, planlama ve raporlama becerileri gibi birçok özellik karar vermenizde size yardımcı olacaktır. Elbette sadece sizinle iletişim kuracak kişinin değil, markanız için çalışacak her ekip üyesinin belli yetkinliklerden fazlasına sahip olması gerekir.
  1. 360 derece hizmetler sunan bir dijital pazarlama ajansı seçin Ajansı tam anlamıyla ve her yönüyle dijital pazarlama ajansı yapan özelliklerden biri de budur. 360 derece ajans anlamına gelir; Dijital olarak yapılabilecek tüm adımları tek çatı altında gerçekleştirebilecek kapasite ve yeterliliğe sahip ajans anlamına gelir. Bu sistem aynı zamanda Entegre Pazarlama İletişimi olarak da adlandırılabilir. Bu ajanslar hem yaratıcı hem de dijital ortamlara hitap ediyor. Yani ürününüzün reklamları TV'de, sesli reklamlar radyoda yayınlanırken markanızın sosyal medya hesaplarını da yönetiyor. Şirketler genellikle farklı ajanslara farklı ücretler ödemek yerine tek bir ajansla çalışmayı tercih eder. Bu şekilde, daha uygun bütçelerle çalışmanın yanı sıra, farklı pazarlama dallarında çalışan ekipler de birbirleriyle iletişim kurduğundan, daha verimli ve koordineli işler başarabilirsiniz. Bu nedenle, bu tür acenteler şirketler için son derece değerlidir.
  1. Ajansın geçmişte neler başardığına bir göz atın. İşte en önemli kriter. Önceki tüm unsurlara uyan bir dijital pazarlama ajansı hayal edin. "Burada 4-4 kişilik bir acente buldum" diye düşünebilirsiniz. Ajans SEO konusunda çok ileride olabilir. Büyük markalarla çalışabilirdi. Takım bir "Şampiyonlar Ligi" takımına bile benzeyebilir.

Dijital Reklam Ajansları Nasıl Çalışır?

Dijital ajanslar, hizmet verecekleri kişi veya şirketin iş modelini ve hedef kitlesini çok iyi anlar. Ardından, hedef kitlenizin hangi zamanlarda ve çevrimiçi kanallarda vakit geçirdiğini araştırır ve hedef kitlenizin hangi kanallarda daha fazla etkileşim veya tepki olduğunu öğrenir. Sonuç olarak şirket için bir dijital pazarlama stratejisi oluşturur. Dijital pazarlama stratejinizin bir parçası olarak, en kapsamlı planlamayı yapar ve uygulamaya başlar. Bu planı uygulayarak, şirketin pazarlama bütçesini olabildiğince etkili bir şekilde yönetmeye çalışır. Online kanallarda kullanılan internet reklamlarının veya sosyal medya reklamlarının dönüşüm oranlarını inceler. Dönüşüm hedefleri, genel olarak satışları artırmanın yanı sıra marka bilinirliği, web sitesi ziyaretçi sayısının artırılması gibi hedeflerdir.