Pusulaya ulaşan bir mektup, Kozlu Öküşnede yapılmak istenen imar, çevre ve şehircilik katliamını gözler önüne serdi.
Bu mektuptan sonra orada kimse akaryakıt istasyonu yapamaz.
Çevrenin ve imarın içine edenler mutlaka cezalandırılmalı.
İşte Pusulaya ulaşan o şok mektup:
Kozlu Fatih Mahallesi Zonguldak-Ereğli karayolu üzeri 255
Ada 67 Parsel in denk geldiği ada da düzenlenen A lejantlı akaryakıt istasyonu
imar fonksiyonu tamamen şehircilik ve planlama esaslarına aykırı olarak
düzenlenmiştir. Söz konusu parsele kazandırılmak istenen bu vasıf şehircilik
ilke ve esaslarına hizmet etmemekte şahısların şahsi menfaatlerine özgü
düzenlenmiştir. Şehir içinde kalan karayolu kenarlarına rastlayan bölgelerde
akaryakıt istasyonları Arasında ki minimum mesafe Şartı 1 kmdir. Bu Şartı koyulacak
olan Yan yollardan aşmaya kalkmak komiktir. Çünkü zaten bir yapı karayollarının
sorumluluğunda olan bir yoldan mahreç alamaz. Yapı ruhsatı düzenleyebilmek için
İmar yoluna ihtiyaç vardır. Kaldı ki benzinliğe giriş çıkışı arkadan fiiliyatta
hiç açılmayan sadece planda olan yollardan gösterilen istasyonların bütün amacı
karayolu trafiğinden yararlanmaktır. Bu hareket tamamen Kanunları hiçe saymak
arkasından dolanmaya çalışmaktır. Belediyenin görevi kanunlar nezdinde halka
hizmettir birkaç kişiye değil. Ayrıca herkesçe bilinen meşhur Fatih kavşağında
ki Opet akaryakıt istasyonu ile yeni planlanmak istenen bu parsel Arasında 1 km
lik mesafe şartı sağlanamamaktadır. Bu açıkça görülebilir. İkinci olarak
parselin sağına ve soluna denk gelen yerlerde planda 10 m lik taşıt yollarının
yüksek hızlı karayolu sorumluluğunda ki bir yola hiçbir Güvenli yaklaşma ve ayrılma
cebi dizayn edilmeksizin saplanması son derce tehlikelidir ve karayollarının
asla müsade etmeyeceği bir harekettir. Bu Yolların böyle planlanmasından dahi
aralarında 600 m civarı bir mesafe olan Opet akaryakıt istasyonu ile aynı
güzergâhtaki trafiğin paylaşılmak istendiği ortadadır ve bu kanunen
imkânsızdır. Bu katliam gibi iki imar yolunun zaten fen ve sanat kurallarına
uygun olarak tasarlanması hem tünel ağzına giriş mesafesi, hem de
karayollarının yeni yapacağı kavşak projesinden ötürü imkansızdır. Çünkü yan
yolların girişi ve çıkışları kavşaklara 100 m mesafede olmak zorundadır. Burada
bunu sağlamak görüldüğü üzere imkânsızdır. Buradan Karayollarından yeniden
görüş alınmadığını düşünüyoruz. Yalnız daha önceki karayolu görüşü karayolu
kenarına rastlayan alanlarda görüşün kullanıldığı ilk plandaki halinden farklı
bir hal almadıkça geçerlidir. Değişikliğe gidildiği anda yeni görüş
alınmalıdır. Bu alanda yapılan dolgu çalışmaları da belediyenizi sıkıntıya
sokacak haldedir. Bir malik parselinde biriktirme amaçlı kazı sırasında çıkan
toprağı parsel sınırlarını belirginleştirerek, döküm yapıldığında parsel sınırı
dışına akmayı engelleyici tedbirleri alarak (duvar v.b.) yüzey sularını
toplayıp yönlendirerek ( dirense sistemleri ) yapabilir. İnşaat yıkıntı atığı,
şist, cüruf gibi malzemeleri dökmesi canım koyu katletmesi Kanunları ve
belediyenizi hiçe saymaktır. Çevre kirliliğine neden olmak, neden olanlara
engel olmamak büyük suçtur. En önemlisi daha önceki tarihlerde Öküşne koyunda
Horasan Harcı olarak ta bilinen tarihsel kalıntılara rastlanılmıştır. Bu
bölgenin koruma Altın'da olması gerekirken nasıl böyle gömülmesine müsade
ediliyor anlayamıyoruz. Bunun içinde Anıtlar kurulundan gereken görüşlerin
alınmadığını düşünmekteyiz.
Tüm bu saydığım nedenlerden dolayı kaçak dolgunun Ali Baba'nın
Çiftliği kıvamında ben yaptım oldu şeklinde olmaması, kontrol altında
kanunlar çerçevesinde devam edebilmesi için gerekli önlemler alınana,
yaptırımlar uygulanana dek kaçak dolgunun durdurulması, anılan bölgenin
tarihsel açıdan incelenmesi için Anıtlar Kurulu ile iletişime geçilmesinde
fayda olacağı, şehircilik, planlama ilke ve esaslarıyla bağdaşmayan 255 Ada 67
Parsel e rastlayan alandaki A lejantının (akaryakıt istasyonu ibaresinin) kaldırılarak
uygun bir imar rejimi kazandırılması için 21/03/2016 tarihinde askıya çıkan
plana 255 Ada 67 Parsel yönünden itiraz ederiz.