Pusula’ya ulaşan bir mektup, Kozlu Öküşne’de yapılmak istenen imar, çevre ve şehircilik katliamını gözler önüne serdi.

Bu mektuptan sonra orada kimse akaryakıt istasyonu yapamaz. Çevrenin ve imarın içine edenler mutlaka cezalandırılmalı.

İşte Pusula’ya ulaşan o şok mektup:

“Kozlu Fatih Mahallesi Zonguldak-Ereğli karayolu üzeri 255 Ada 67 Parsel in denk geldiği ada da düzenlenen A lejantlı akaryakıt istasyonu imar fonksiyonu tamamen şehircilik ve planlama esaslarına aykırı olarak düzenlenmiştir. Söz konusu parsele kazandırılmak istenen bu vasıf şehircilik ilke ve esaslarına hizmet etmemekte şahısların şahsi menfaatlerine özgü düzenlenmiştir. Şehir içinde kalan karayolu kenarlarına rastlayan bölgelerde akaryakıt istasyonları Arasında ki minimum mesafe Şartı 1 kmdir. Bu Şartı koyulacak olan Yan yollardan aşmaya kalkmak komiktir. Çünkü zaten bir yapı karayollarının sorumluluğunda olan bir yoldan mahreç alamaz. Yapı ruhsatı düzenleyebilmek için İmar yoluna ihtiyaç vardır. Kaldı ki benzinliğe giriş çıkışı arkadan fiiliyatta hiç açılmayan sadece planda olan yollardan gösterilen istasyonların bütün amacı karayolu trafiğinden yararlanmaktır. Bu hareket tamamen Kanunları hiçe saymak arkasından dolanmaya çalışmaktır. Belediyenin görevi kanunlar nezdinde halka hizmettir birkaç kişiye değil. Ayrıca herkesçe bilinen meşhur Fatih kavşağında ki Opet akaryakıt istasyonu ile yeni planlanmak istenen bu parsel Arasında 1 km lik mesafe şartı sağlanamamaktadır. Bu açıkça görülebilir. İkinci olarak parselin sağına ve soluna denk gelen yerlerde planda 10 m lik taşıt yollarının yüksek hızlı karayolu sorumluluğunda ki bir yola hiçbir Güvenli yaklaşma ve ayrılma cebi dizayn edilmeksizin saplanması son derce tehlikelidir ve karayollarının asla müsade etmeyeceği bir harekettir. Bu Yolların böyle planlanmasından dahi aralarında 600 m civarı bir mesafe olan Opet akaryakıt istasyonu ile aynı güzergâhtaki trafiğin paylaşılmak istendiği ortadadır ve bu kanunen imkânsızdır. Bu katliam gibi iki imar yolunun zaten fen ve sanat kurallarına uygun olarak tasarlanması hem tünel ağzına giriş mesafesi, hem de karayollarının yeni yapacağı kavşak projesinden ötürü imkansızdır. Çünkü yan yolların girişi ve çıkışları kavşaklara 100 m mesafede olmak zorundadır. Burada bunu sağlamak görüldüğü üzere imkânsızdır. Buradan Karayollarından yeniden görüş alınmadığını düşünüyoruz. Yalnız daha önceki karayolu görüşü karayolu kenarına rastlayan alanlarda görüşün kullanıldığı ilk plandaki halinden farklı bir hal almadıkça geçerlidir. Değişikliğe gidildiği anda yeni görüş alınmalıdır. Bu alanda yapılan dolgu çalışmaları da belediyenizi sıkıntıya sokacak haldedir. Bir malik parselinde biriktirme amaçlı kazı sırasında çıkan toprağı parsel sınırlarını belirginleştirerek, döküm yapıldığında parsel sınırı dışına akmayı engelleyici tedbirleri alarak (duvar v.b.) yüzey sularını toplayıp yönlendirerek ( dirense sistemleri ) yapabilir. İnşaat yıkıntı atığı, şist, cüruf gibi malzemeleri dökmesi canım koyu katletmesi Kanunları ve belediyenizi hiçe saymaktır. Çevre kirliliğine neden olmak, neden olanlara engel olmamak büyük suçtur. En önemlisi daha önceki tarihlerde Öküşne koyunda Horasan Harcı olarak ta bilinen tarihsel kalıntılara rastlanılmıştır. Bu bölgenin koruma Altın'da olması gerekirken nasıl böyle gömülmesine müsade ediliyor anlayamıyoruz. Bunun içinde Anıtlar kurulundan gereken görüşlerin alınmadığını düşünmekteyiz.

Tüm bu saydığım nedenlerden dolayı kaçak dolgunun Ali Baba'nın Çiftliği kıvamında ‘ben yaptım oldu’ şeklinde olmaması, kontrol altında kanunlar çerçevesinde devam edebilmesi için gerekli önlemler alınana, yaptırımlar uygulanana dek kaçak dolgunun durdurulması, anılan bölgenin tarihsel açıdan incelenmesi için Anıtlar Kurulu ile iletişime geçilmesinde fayda olacağı, şehircilik, planlama ilke ve esaslarıyla bağdaşmayan 255 Ada 67 Parsel e rastlayan alandaki A lejantının (akaryakıt istasyonu ibaresinin) kaldırılarak uygun bir imar rejimi kazandırılması için 21/03/2016 tarihinde askıya çıkan plana 255 Ada 67 Parsel yönünden itiraz ederiz.”

Editör: Pusula Gazetesi