Eğitim-Sen Zonguldak Şube binasında gerçekleşen söyleşiye, Eğitimci-Yazar Müslüm Kabadayı, Eğitim-Sen Zonguldak Şube Başkanı Orhan Yılmaz, Eğitim-Sen Zonguldak Şubesi Eğitim Sekreteri Sevim Adıgüzel ve Eğitim-Sen üyeleri katıldı.
Eğitimci-Yazar Müslüm Kabadayı yaptığı söyleşide, &[#]8220;Türkiye&[#]8217;nin 1995&[#]8217;te imzaladığı GAST anlaşmasının, 10 yıl sonra uygulamaya koymayı taahhüt ettiği, dolayısıyla yapılandırmacı müfredat programının da 2005&[#]8217;te yürürlüğe konduğu dikkate alındığında, &[#]8216;canım uluslar arası kuruluşlarla ne alakamız var, abartıyorsunuz&[#]8217; diyen Milli Eğitim Bakanlığına (MEB) şu sorunun yöneltilmesi yerinde olacaktır. SPAN raporunda konstraktif yaklaşım ile yerel öğrenme kavramı neden birlikte geçmektedir? &[#]8216;Zira raporda, konstrüktivist/yapılandırmacı eğitim materyallerinin, çeşitli bireysel farklılıkları olan öğrencilere hitap etmesi, öğrenmenin gerçekleştirileceği, yerel ve bireysel öğrenme ortamında farklılıklardan akıllıca yararlanması gerekecektir&[#]8217; denilmektedir. Bu ifade de geçen yerel sözcüğü çerçevesinde başka alanlarda olduğu üzere eğimde de yerelleşmenin dayatıldığı bir dönem başlamıştır. Burada Milli Eğitim Bakanlığı bölge kuruluşları temel ve kilit bir rol oynamaktadır. Zira Türkiye eğitim bölgelerine ayrılmıştır. Şuan Türkiye&[#]8217;ye nüfuz etmekte olan emperyalistler ve onların işbirlikçileri, bölge kalkınma ajanslarının çalışmalarına kaynaklık etmek üzere okullardan, yerel kalkınma stratejileri hazırlamalarını istemektedir. Yapılandırmacı müfredat programının dilinin de, tümüyle piyasacı olduğu görülmektedir. Programları boyunduruğuna alan görüşe göre iletim başladığı anda toplum kurulur. Çünkü insanın nesnel gerçekliği kavraması dil kullanımıyla sınırlıdır. Dile bu kadar üst bir görev verilmesinin nedeni, aslında bizdeki uygulamalarda da kendini apaçık belli etmektedir. Uzlaşıcı yeni bir dil geliştirilmekte olup, &[#]8216;sorun&[#]8217; yerine &[#]8216;sorunsal&[#]8217; demenin bile, olağanüstü bir şekilde sorunu hafiflettiği var sayılmaktadır. Bu emperyal müdahalelerle biçimlenen eğitim süreci, Türkiye&[#]8217;deki eğitimin krizinin en zayıf halkasını oluşturmaktadır&[#]8221; dedi.
Editör: Pusula Gazetesi