<p class="NoSpacing"><span style="font-size:12.0pt;font-family:" times="" new="" roman""="">Pusulanın Cuma günü manşetten duyurduğu, Havaalanında Skandal haberinin ardından bir açıklama yapan Zonguldak Valiliği, Borajetin istediği 880 bin lirayla ilgili üstü kapalı olarak, Hukuki süreç devam etmektedir dedi. Açıklamada, firmanın taahhütlerine uymadığı hatırlatılarak, bir borcun söz konusu olmadığı hatırlatıldı.<o:p></o:p></span></p><p class="NoSpacing"><span style="font-size:12.0pt;font-family:" times="" new="" roman""="">İşte Pusulanın o haberi üzerine yapılan açıklama; <o:p></o:p></span></p><p class="NoSpacing"><span style="font-size:12.0pt;font-family:" times="" new="" roman""="">İlimiz basınında 21 Haziran 2013 tarihinde Zonguldak Havaalanıyla ilgili olarak Havaalanında Skandal başlığı altında yayınlanan haber konusunda, kamuoyunun doğru bilgilendirilmesi amacıyla hazırlanan açıklama aşağıya çıkarılmıştır.<a name="_GoBack"></a> Borajet Havayolları ile bölgesel hava ulaşım eksikliğinin giderilmesi amacıyla (Zonguldak-Bartın-Karabük) illeri Mülki Amirleri, Ticaret Odaları ve Sivil Toplum Kuruluşlarının ortak talepleri üzerine bir araya gelinerek, hava ulaşımının başlatılmasına karar verilmiştir. Borajet Hava Yollarıyla kar amacı güdülmeden maliyet üzerinden protokol yapılmış, bu anlamda belli bir koltuk sayısı garanti edilmiş, kış aylarında zarar edilse bile yaz aylarındaki yolcu artışı ile bunun telafi edileceği düşünülmüş ve seferler başlatılmıştır. Ancak Borajet Hava Yolları, protokole uymayarak, tek taraflı seferleri yaz ayları başı itibariyle sona erdirmiş ve kendine göre bir hesap çıkarmıştır. Bununla beraber basında yer aldığı şekliyle ne böyle bir borç vardır, ne de bunun protokole uymadığından herhangi bir şekilde ödenmesi söz konusudur. Hukuki süreç devam etmektedir. ZONHAV, yap-işlet-devret modeliyle ülkemizin çeşitli illerinde yapılan havalimanı projeleri gibi yapılacak olan Çukurova Bölgesel Havalimanının ihalesine yurt içi ve yurtdışına açık havalimanı işletmeciliği yeterliliğine haiz olmasından dolayı iştirak etmiştir. Pilot firma SKYLİNE, 28 Mayıs 2013 tarihinde devlet töreni ile temel atma inşaatına başlamış, 24 ay içinde tamamlayacaktır. Tüm yatırım bedeli SKYLİNE tarafından karşılanacaktır. ZONHAV Şirketimizin bu iştirakinden dolayı bir yatırım maliyeti söz konusu olmayıp toplam kazancı 3,5 milyon Avro olacaktır. Burada konu ilgili şirketin şartları taşımasından dolayı ZONHAV üzerinden yatırım yapması ve bunun karşılığı olarak şirketimizin 3,5 milyon Avro bir finans sağlamasıdır.<o:p></o:p></span></p><p class="NoSpacing"><b><i><span style="font-size:12.0pt;font-family:" times="" new="" roman""="">PUSULA NE YAZMIŞTI?<o:p></o:p></span></i></b></p><p class="NoSpacing"><i><span style="font-size:12.0pt;font-family:" times="" new="" roman""="">Daha önce iki defa Zonguldak´tan İstanbul ve Trabzon´a başlattığı seferleri yarıda kesen Borajet, son olarak 23 Kasım 2012´de seferlere başlamış ve 19 Nisan 2013 itibariyle üçüncü defa uçuşlara son vermişti. Kış ortasında yeterli yolcu olmayacağı bilinmesine rağmen sefer başlatan Borajet, Zonguldak Özel Sivil Havacılık Sanayi ve Anonim Şirketi´nden (ZONHAV) olmayan yolcunun parası olarak tam 880 bin lira istedi.<o:p></o:p></span></i></p><p class="NoSpacing"><i><span style="font-size:12.0pt;font-family:" times="" new="" roman""="">Borajetin bu talebi, önceki gün yapılan son yönetim toplantısında masaya yatırıldı. Şirkette yüzde 15 hissesi bulunan İl Özel İdare adına ZONHAV Yönetim Kurulu Başkanlığını yürüten Zonguldak Valisi Erol Ayyıldız, bu talebi kabul edemeyeceklerini belirterek, gerekirse karşı dava açabileceklerini söyledi. Bazı ZONHAV ortaklarının ise, Borajet ile bir yolcu garantisi anlaşması yapılıp-yapılmadığı konusunda habersiz olmaları dikkat çekti.<o:p></o:p></span></i></p><p class="MsoNormal" style="margin-bottom:0cm;margin-bottom:.0001pt"> </p><p class="NoSpacing"><i><span style="font-size:12.0pt;font-family:" times="" new="" roman""=""> Şimdi akla birkaç soru geliyor. Daha önceki iki denemesinde yolcu olmadığı gerekçesiyle seferleri yarıda bırakan Borajet, bunlara rağmen neden kış ortasında durup dururken seferlere başladı? ZONHAV yönetimi ile yolcu garantisi anlaşması yapıldı mı? Bu sözleşmede ne yazıyor? Böyle bir anlaşma yapılmadıysa, Borajet neyin parasını istiyor? Anadolu Jet, işin neresinde? Hukuki yollara giden Borajet haklı çıkarsa, 880 bin lirayı kim verecek? <o:p></o:p></span></i></p>