1937 yılına ait görüntülerde, Zonguldak’ta düzenlenen kutlamalar dönemin ruhunu yansıtan detaylarla dikkat çekiyor. Dönemin Zonguldak Valisi Halit Aksoy’un katılımıyla gerçekleştirilen törenlerde, Namık Kemal Okulu öğrencilerinin vakur yürüyüşü büyük beğeni topladı.
Kent merkezinin ay-yıldızlı flamalarla süslendiği kutlamalarda, geleceğin teminatı çocukların gözlerindeki sevinç ve heyecan ise dönemin bayram atmosferini en çarpıcı şekilde ortaya koydu.
Maden kenti Zonguldak’ta sadece kömürün değil, aynı zamanda Cumhuriyet kültürünün de yaşatıldığı vurgulanırken, 23 Nisan’ın aynı coşkuyla kutlanmaya devam ettiği ifade edildi.
Kaynak: TTK Basın
Yer: Zonguldak
Tarih: 23 Nisan 1937







