<P style="LINE-HEIGHT: 135%"><SPAN style="FONT-SIZE: 9pt; COLOR: [#]333333; LINE-HEIGHT: 135%; FONT-FAMILY: Helvetica"><FONT size=3>Coğrafi alan kodlu numaralar için numara taşınabilirliği aynı il içinde yapılabilecek. İl sınırlaması olmaksızın konumdan bağımsız bir numara isteyen aboneye ´´850´´ alan kodundan numara tahsis edilecek ve bu aboneler numaralarını il sınırı olmaksızın istediği yere taşıyabilecek. <BR>Şehir içi telefon hizmetlerinin 11 Mayısta rekabete açılmasının ardından sabit telefon hizmetleri işletmecilerine 3 aylık geçiş süresi verilmişti. Bu sürenin dolmasıyla şehir içi sabit telefon hizmetleri ile sabit telefonlarda numara taşınabilirliği bugün itibariyle başladı.<BR> <?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p></FONT></SPAN></P><STRONG><SPAN style="FONT-SIZE: 9pt; COLOR: [#]333333; FONT-FAMILY: Helvetica; mso-fareast-font-family: ´Times New Roman´; mso-ansi-language: TR; mso-fareast-language: TR; mso-bidi-language: AR-SA"><FONT size=3>NUMARA 6 GÜNDE TAŞINACAK</FONT></SPAN></STRONG><B><SPAN style="FONT-SIZE: 9pt; COLOR: [#]333333; FONT-FAMILY: Helvetica; mso-fareast-font-family: ´Times New Roman´; mso-ansi-language: TR; mso-fareast-language: TR; mso-bidi-language: AR-SA"><BR></SPAN></B><SPAN style="FONT-SIZE: 9pt; COLOR: [#]333333; FONT-FAMILY: Helvetica; mso-fareast-font-family: ´Times New Roman´; mso-ansi-language: TR; mso-fareast-language: TR; mso-bidi-language: AR-SA"><FONT size=3>Sabit telefon hizmeti alan aboneler, numara taşıma için istediği işletmeciye başvuracak. Numara taşıma hizmetinden bireysel abonelerin yanı sıra kurumsal aboneler de faydalanabilecek.<BR>Numara taşınabilirliği işlemi şu şekilde gerçekleşecek: <BR>´´Abone, geçmek istediği işletmecinin abonelik merkezine geçerli bir kimlik belgesi ve TC Kimlik Numarası ile başvuracak; taşıma talep formu doldurup abonelik sözleşmesi imzalayacak. Bu sözleşme taşıma işlemi bitip yeni işletmecide hizmet almaya başlayacağı günden itibaren geçerli olacak. <BR>Yeni işletmecinin aboneye ulaşan bir hattı varsa işlem en fazla 6 gün sonra aktif olacak. Abone, o güne kadar mevcut işletmecisinden hizmet almaya devam edecek. Eğer Türk Telekom´un hattı kullanılarak taşıma gerçekleşecek ise bu süre en fazla 7 iş günü olacak. Mevcut işletmeci taşıma için onay verdikten sonra, yeni işletmeci aboneye hangi gün ve saat aralığında taşıma işleminin yapılacağı bilgisini SMS veya telefonla bildirecek. <BR>Numara taşıma talepleri sadece şu durumlarda reddedilebilecek: <BR>´´-Numaranın başka bir aboneye ait olması,<BR>-Abonenin mevcut işletmecisinde numarasının değiştirilmesi talebinin bulunması,<BR>-Abonenin kimlik bilgilerinin yanlış veya eksik olması,<BR>-Taşınması istenen numaraya ait daha önceden başlatılmış ve devam eden taşıma işleminin bulunması,<BR>-Taşınması istenen numaraya ait devir veya iptal talebinin bulunması,<BR>-Abonenin numara sahibi işletmeci ile yapmış olduğu ilk sözleşme tarihinden itibaren 90 gün geçmemiş olması.´´<BR>Abonenin borcunun bulunması ret nedeni olmayacak. Numara taşıma için aboneden sadece alıcı işletmeci ücret alabilecek. Yeni işletmeci isterse taşıma ücreti uygulamayacak. Taşıma işleminin ücrete tabi olması halinde, bu ´´abonenin bu hizmetten yararlanmasını engellemeyecek´´ nitelikte olacak; BTK gerek görmesi halinde bu ücrete ilişkin düzenleme yapabilecek.<BR>Numarası taşıyan bir abone arandığında, çağrının başlatıldığı işletmeci tarafından, cep telefonlarındaki numara taşıma uygulamasında olduğu gibi uyarı yapılacak. </FONT></SPAN>