Zafer Partisi Zonguldak İl Başkanı Oğuzhan Turhan, düzenlediği basın açıklamasında Zonguldak Belediye Başkanı Tahsin Erdem ve belediye yönetimine yönelik sert eleştirilerde bulundu. Turhan, belediyenin temel hizmet alanlarına odaklanmak yerine farklı ticari faaliyetlere yöneldiğini öne sürdü.
Turhan açıklamasında, Zonguldak halkının son dönemde belediyecilik anlayışında önemli bir değişim yaşandığını düşündüğünü belirterek, “Zonguldaklılar olarak son dönemde Erdemler ailesi ve yandaşları tarafından belediyecilik hizmetlerinin asli görevlerinden uzaklaşıp farklı alanlara yayılan bir yönetim anlayışıyla karşı karşıyayız” ifadelerini kullandı.
Belediyenin lokanta, ekmek satışı, kıraathane işletmeciliği, market ve kasap faaliyetleri ile sahil işletmeleri gibi alanlarda faaliyet göstermesini eleştiren Turhan, belediyenin önceliğinin yol, ulaşım, temizlik ve sosyal belediyecilik hizmetleri olması gerektiğini savundu.
Zonguldak Belediyesi’nin son yıllardaki uygulamalarına da değinen Turhan, su tarifelerine yapılan zamları hatırlatarak vatandaşın ekonomik olarak ağır bir yük altında bırakıldığını öne sürdü. Belediye yönetiminin hizmet üretmek yerine algı yönetimi yaptığını iddia eden Turhan, vatandaşların yaşananları yakından takip ettiğini söyledi.
İşe alımlarda liyakat ilkesinin yeterince gözetilmediğine yönelik eleştirilerin bulunduğunu ifade eden Turhan, bazı mahallelerde temizlik hizmetlerinde aksaklıklar yaşandığı, toplu ulaşım sisteminin yeterince verimli işlemediği ve belediye çalışanlarının hak edişleri konusunda sorunlar bulunduğu yönündeki şikayetlerin kendilerine ulaştığını dile getirdi.
Yerel esnaf, muhtarlar, balıkçılar, pazarcılar ve şoför esnafı ile belediye arasındaki iletişimin de sağlıklı yürütülemediğini savunan Turhan, belediye yönetiminin kurumsal iletişim konusunda yetersiz kaldığını öne sürdü.
Zafer Partisi olarak eleştirilerinin kişisel olmadığını vurgulayan Turhan, amaçlarının Zonguldak’ta daha planlı, daha düzenli ve daha kurumsal bir belediyecilik anlayışının hakim olması olduğunu belirterek, kent merkezinin küçüldüğünü ve kronikleşen sorunların devam ettiğini söyledi.





