Zonguldak Belediyesi’nde temizlik işçisi olarak işe alındığı gün işten çıkarılan Murat Altunkaya ile ilgili kamuoyundaki tartışmalar devam ederken, CHP Merkez İlçe Başkanı Nazmi Özden konuya ilişkin çarpıcı değerlendirmelerde bulundu.
Altunkaya hakkında birçok çevreden referans geldiğini belirten Özden, kendisiyle birebir görüştüğünü ve olumlu bir izlenim edindiğini söyledi.
Murat Altunkaya’nın geçmişte uzun yıllar cezaevinde kaldığını ifade eden Özden, cezasını tamamlayan bireylerin topluma yeniden kazandırılması gerektiğini vurguladı.
Özden açıklamasında şu ifadeleri kullandı:
“Murat Altunkaya için birçok çevreden referans geldi. Murat’la birebir de görüştüm. Gördüğüm kadarıyla Murat gayet beyefendi bir insan. 20 yıl cezaevinde kalmış. Niçin girdiğini tartışmıyorum. Onunla ilgili ben de sonuna kadar karşıyım. Ama bu insan cezasını yatmış.”
Türkiye’de hukuk sistemi bulunduğunu ve insanların ikinci kez cezalandırılamayacağını söyleyen Özden, rehabilitasyonun önemine dikkat çekti.
“Bu ülkede şeriat olmadığına göre, insanı iki defa cezalandıramayacağımıza göre, öldüremeyeceğimize göre bu insanın yaşaması gerekiyor. Rehabilitasyon diye bir şey var. İşe alımlarda ‘mahkum’ deyip insanları ayırıyor musun? Bunları rehabilite etmezsen, topluma kazandırmazsan, iş imkânı sağlamazsan yarın biri daha ölür” dedi.
Özden, Murat Altunkaya’nın kendisiyle olan iletişiminde herhangi bir olumsuz davranışına şahit olmadığını da belirterek, “Benim gördüğüm ve tanıdığım kadarıyla gerçekten beyefendi, saygılı bir insan. İnsan karşısında konuşurken saygılı davranıyor. Başka yerlerde ne yaptı bilmiyorum ama benimle olan diyaloğunda en ufak bir yanlışını görmedim” ifadelerini kullandı.




