Kdz. Ereğli Belediyesi tarafından her yıl Muharrem ayında gerçekleştirilen geleneksel aşure dağıtımı, bu yıl da vatandaşların yoğun katılımıyla İnönü Parkı'nda yapıldı. Etkinlik kapsamında bolluk, bereket, paylaşma ve dayanışmanın simgesi olarak yaklaşık 3 bin kişiye aşure dağıtıldı.
Programa CHP Zonguldak Milletvekili Eylem Ertuğrul, Kdz. Ereğli Belediye Başkanvekili Çetin Yiğit, Kadın Gücü Kooperatifi Başkanı Neriman Posbıyık, CHP Kdz. Ereğli İlçe Başkanı Zerrin Yılmaz Erdoğan ve yönetim kurulu üyeleri, belediye başkan yardımcıları, daire müdürleri, belediye meclis üyeleri, mahalle muhtarları, sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri ile çok sayıda vatandaş katıldı.
Programın açılışında konuşan Belediye Başkanvekili Çetin Yiğit, aşurenin paylaşma, dayanışma ve birlik beraberliğin önemli sembollerinden biri olduğunu belirterek, Muharrem ayının toplumsal dayanışma ve kardeşlik duygularını pekiştirmesini temenni etti. Yiğit, konuşmasında Kerbela hadisesine de değinerek Hz. Hüseyin ve hak, adalet ile doğruluk uğruna hayatını kaybedenleri rahmet ve saygıyla andı.
Konuşmanın ardından din görevlileri tarafından Kur'an-ı Kerim tilaveti gerçekleştirildi. İlçe Müftülüğü Şube Müdürü Necmettin Taşçıoğlu'nun yaptığı duanın ardından protokol üyeleri kazanların başına geçerek vatandaşlara aşure ikramında bulundu.
Yoğun ilgi gören etkinlikte vatandaşlar, belediyenin geleneksel hale getirdiği aşure ikramı dolayısıyla memnuniyetlerini dile getirdi.


