Çaycuma Kent Konseyi Olağan Genel Kurulu, geniş katılımla gerçekleştirildi. Genel Kurulda yapılan seçim sonucunda mevcut Başkan İsmail İnam, oy birliğiyle yeniden Çaycuma Kent Konseyi Başkanlığına seçilerek güven tazeledi.
Genel Kurula Çaycuma Belediye Başkanı Bülent Kantarcı ile Kent Konseyi Genel Kurulunun doğal üyeleri olan siyasi partilerin, kamu kurumlarının, meslek odalarının, sendikaların ve sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri katıldı.
Genel Kurulun açılış konuşmasını yapan Kent Konseyi Başkanı İsmail İnam, kent konseylerinin yerel demokrasinin en önemli araçlarından biri olduğunu belirterek katılımcı yönetim anlayışının güçlendirilmesinin önemine dikkat çekti.
Kentlerin yalnızca binalardan ve altyapıdan ibaret olmadığını ifade eden İnam, “Bir kenti güçlü kılan, o kentte yaşayan insanların birlikte düşünebilmesi, ortak çözümler üretebilmesi ve yönetime katılabilmesidir. Kent Konseyleri de tam olarak bu katılım kültürünü güçlendirmek için vardır.” dedi.
Konuşmasında geride kalan dönemde yürütülen çalışmalara da değinen İnam; kamu kurumları, belediye, siyasi partiler ve sivil toplum kuruluşlarıyla sürekli diyalog içerisinde çalıştıklarını, kültürden çevreye, trafikten turizme kadar birçok alanda proje geliştirdiklerini ifade etti.
İnam, özellikle Kadın Meclisi bünyesinde gönüllülük esasıyla çalışan kadınlara teşekkür ederek, “İmece kültürü Çaycuma’nın en güçlü değerlerinden biridir. Kent Konseyimizin bugüne kadar ortaya koyduğu çalışmalarda bu dayanışma ruhunun önemli bir payı bulunmaktadır.” ifadelerini kullandı.
Genel Kurulda konuşan Belediye Başkanı Bülent Kantarcı, Kent Konseylerinin yerel demokrasinin gelişmesindeki rolüne dikkat çekti.
Kantarcı, çok sesliliğin ve katılımcı yönetim anlayışının demokratik toplumların vazgeçilmez unsurları olduğunu belirterek, Kent Konseylerinin farklı görüşlerin özgürce ifade edildiği önemli platformlar olduğunu söyledi. Kent Konseylerine destek verilmesinin, katılımcı yerel yönetim anlayışını güçlendireceğini ifade etti.
Kent Konseyi Genel Sekreteri Recep Karagöz tarafından faaliyet raporu Genel Kurulun bilgisine sunuldu.
Raporda; resmi kurumlar ve sivil toplum kuruluşlarıyla yürütülen iş birlikleri, El Emeği Sokağı Projesi, Çocuklar İçin Uygulamalı Trafik Eğitimi Projesi, Filyos Çayı Karavan Parkı Projesi, çevre ve trafik alanındaki girişimler, Kadın ve Gençlik Meclislerinin çalışmaları, kardeş şehir ilişkileri ile Çaycuma’ya İstiklal Madalyası verilmesine yönelik yürütülen çalışmalar ayrıntılı olarak değerlendirildi.
Genel Kurulda yapılan seçim sonucunda Çaycuma Kent Konseyi Yürütme Kurulu asil üyeliklerine;
● Mustafa Verimbaş
● Çetin Verim
● Figen Ormancı
● Harun Toksoy
● Hayri Kandemir
● İmge İhsane Mocan
● Kamil Murat Gedik
● Necibe Sonay Mocan Ekşi
● Yaşar Demir
oy birliğiyle seçildi.
Yürütme Kurulu yedek üyeliklerine ise;
● Mehmet Durguncu
● Volkan Eyidoğan
● Ramazan Demir
● Murat Yıldız
● Aytek Özcan
● Kadir Erbay
● Bayram Tıska
● Barış İdris Yeşil
● Adem İnam oy birliğiyle seçildi.







