<p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><span style="FONT-FAMILY: ´Times New Roman´,´serif´; FONT-SIZE: 12pt">Zonguldak, yıllardır karayoluyla getiremediği turistleri deniz yoluyla getirmek için yeni bir rotaya girdi. Batı Karadeniz Deniz Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı İrfan Erdemin çabasıyla gündeme gelen gemi turlarının Zonguldak, Ereğli ve Bartına uğraması gündemde <!--?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /--><o:p></o:p></span></p> <p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><span style="FONT-FAMILY: ´Times New Roman´,´serif´; FONT-SIZE: 12pt">Geçtiğimiz haftalarda İzmirde yapılan toplantıda konuşan İrfan Erdem, gelişmelerden umutlu olduğunu belirterek, bu yolla Karadeniz kentlerinin turizme açılmasının hızlanacağını söyledi.<o:p></o:p></span></p> <p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><span style="FONT-FAMILY: ´Times New Roman´,´serif´; FONT-SIZE: 12pt">Karadeniz sahili boyunca farklı kentlere uğraması beklenen gemilerle Avrupa başta olmak üzere dünyanın çok uzak noktalarından gelecek turistlerin önemli bir girdi sağlayacağını belirten Erdem, idarecilere seslendi.<o:p></o:p></span></p> <p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><span style="FONT-FAMILY: ´Times New Roman´,´serif´; FONT-SIZE: 12pt">Erdem, İzmirde yaptığı konuşmasını Pusula kanalıyla Zonguldaklılarla paylaşarak, gemi turlarının önemini anlattı;<o:p></o:p></span></p> <p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><b style="mso-bidi-font-weight: normal"><span style="FONT-FAMILY: ´Times New Roman´,´serif´; FONT-SIZE: 12pt">KARADENİZ BÖLGESİ ANTİK ÇAĞLARDAN BUGÜNE GELEN DOĞAL GÜZELLİKLER İLE KEŞFEDİLMEYİ BEKLEYEN BİR BÖLGEDİR<o:p></o:p></span></b></p> <p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><span style="FONT-FAMILY: ´Times New Roman´,´serif´; FONT-SIZE: 12pt">Seyahat endüstrisinin en hızlı gelişen sektörü olan Kruvaziyer Turizminin 1980 yılından itibaren yıllık gelişme oranı yüzde 8´lerdedir. 100 kişi ile 6 bin 500 kişi arasında turist taşıyan, böylece kişi başı maliyetleri düşürerek şimdiye kadar Kruvaziyer almada maddi gücü olmayan turistleri de kazanmakta ve sundukları imkanlarla çok cazip duruma gelmektedirler. Bugünkü Kruvaziyer endüstrisi kısa 3-4 gün, uzun 15 gün ve fazlası Kruvaziyer imkanlarla birçok ülkenin kentlerini gezme olanağı vermektedir. Dünya genelinde son bir yılda 16 milyon kişi Kruvaziyer gemilerle seyahat yapmıştır. Bunun 10 milyonu Amerikalı, 4 milyonu Avrupalı ve diğer ülkelerdendir. Kruvaziyerlerin çoğu Karayipte seyretmektedir. Ancak Avrupa limalarından hareket eden Kruvaziyer sayısında bir artış görülmektedir. İstatistiklere göre bizim limanlarımıza Kruvaziyerle gelen yolcuların sayısı 1 milyonu aşmıştır, Kruvaziyer de yatak kapasitesi toplam 250 bin kişiye ulaşmıştır. Ülkemize gelen turistlerin ancak yüzde 15inin yüksek gelirli olduğu bilinmektedir, bu durumu aktaracak alternatiflerden biri Kruvaziyer turizmidir. Son yıllarda ülkemizde Kruvaziyer sektörün en büyük gelişme sebebi limanlarımızın birçoğunun özelleşmiş olmasıdır. Günümüz itibarıyla her liman kendi trafiğini artırmak amacıyla yenileme ve yatırım yapma gayreti içindedir. ISPS, CODE güvenlik sistemi bu yatırımların bir bölümünü oluşturmaktadır. Dünya çapında bu denli hızlı büyüyen bu sektörde limanlarımızda bu gelişmeyi yakalamak zorundadır. Türkiye için uzun vadeli planlar ve altyapılar üzerinde çalışılması gerekmektedir, Ülkemizin bir Kruvaziyer gemisi yoktur.<o:p></o:p></span></p> <p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><span style="FONT-FAMILY: ´Times New Roman´,´serif´; FONT-SIZE: 12pt">Bugün dünyadaki Kruvaziyer turizmindeki diğer destinasyonlara bakıldığında Karadeniz Bölgesi antik çağlardan bugüne gelen doğal güzellikler ile keşfedilmeyi bekleyen bir bölgedir ve Kruvaziyer turizmini tercih edenler artık yeni destinasyonlar istemektedir.<o:p></o:p></span></p> <p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><b style="mso-bidi-font-weight: normal"><span style="FONT-FAMILY: ´Times New Roman´,´serif´; FONT-SIZE: 12pt">BU BİR HAYAL DEĞİL, GERÇEĞİN TA KENDİSİDİR<o:p></o:p></span></b></p> <p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><span style="FONT-FAMILY: ´Times New Roman´,´serif´; FONT-SIZE: 12pt">Batıdaki İğneadadan doğuda Hopaya kadar olan limanlarımız, ülkemizin 1inci kuşak limanlarıdır. Tamamı 1950 yılından önce günün şartlarına göre inşa edilmişlerdir. Karadeniz´de Kruvaziyer turizmine elverişli limanlarımız var. Liman altyapısı ve imkanları ne kadar önemliyse bundan daha önemlisi eğitilmiş yabancı dil bilen alanında uzmanlaşmış personeldir. Biz Deniz Ticaret Odası olarak bu konuda devletimizi temsil eden milletvekillerimiz, valilerimiz ve mahalli idarelerin emrindeyiz. El ele verelim ve başaralım, başarmak zorundayız, başka şansımız yok. Karadeniz sahil yolundan sonra Karadenizde yapılacak en büyük istihdam halkların kaynaşması bu projenin gerçekleşmesiyle sağlanacaktır. Bu bir hayal değil gerçeğin ta kendisidir. Karadenizin insanı bunu başaracak güç ve cesarete sahiptir. Hamsi küçüktür, ama çok lezzetlidir, Karadenizin dışında da bulamazsınız.<o:p></o:p></span></p> <p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><b style="mso-bidi-font-weight: normal"><i style="mso-bidi-font-style: normal"><span style="FONT-FAMILY: ´Times New Roman´,´serif´; FONT-SIZE: 12pt">KRUVAZİYER TURİZMİ VE TÜRKİYE<o:p></o:p></span></i></b></p> <p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><i style="mso-bidi-font-style: normal"><span style="FONT-FAMILY: ´Times New Roman´,´serif´; FONT-SIZE: 12pt">Deniz turizminin parlayan sektörü Kruvaziyer Seyahat, son 10 yılda dünyada büyük gelişmeler gösterdi.<o:p></o:p></span></i></p> <p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><i style="mso-bidi-font-style: normal"><span style="FONT-FAMILY: ´Times New Roman´,´serif´; FONT-SIZE: 12pt">CRUİSE INDUSTRY OVERWIEV-2011 raporuna göre 2010 yılında 15 Milyon Cruise yolcusunun 11,1 milyonu Kuzey Amerika çıkışlı, 3,9 milyonu ise Avrupa çıkışlı yolcuları kapsamaktadır. Bu yükseliş bir önceki yıla göre yüzde 6,6 bir artışı beraberinde getirmektedir. Doluluk oranı ise yüzde 103 ortalamasındadır. Bu artışın ana nedeni 5 bin 400 yolcu kapasiteli gemilerin sefere sokulmasıdır. Sadece 2010 yılında 12 Cruise gemisi dünya denizlere açılmış bulunmaktadır. 2011 yılında ise 14 yeni dizayn edilmiş ve ek zengin hizmet özelliklerine sahip gemiler bu büyümeye yeni boyutlar getirecektir. Ayrıca 2014 yılına kadar 26 yeni gemi devreye sokulacaktır. Bunların 19 adedi okyanus geçen ve her biri 5 bin 400 ila 6 bin 500 yolcu taşıyan gemilerden, 7 tanesi ise Avrupaya özgü Cruise nehir gemilerinden oluşmaktadır. 2011-2014 yılları arasında devreye sokulan bu yeni nesil gemiler, dünya yeniliklerimde yolcularına sunmaktadır. Sörf havuzları, gözlem evleri, güvertede LED film ekranları, golf simülasyonları, su parkları, gösteri mutfakları, kişisel bilardo masaları, özel havuzlu ve jakuzili çok odalı villalar, buz pateni alanları, tırmanma duvarları, trambolinler ve daha fazlaları yer almaktadır.<o:p></o:p></span></i></p> <p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><b style="mso-bidi-font-weight: normal"><i style="mso-bidi-font-style: normal"><span style="FONT-FAMILY: ´Times New Roman´,´serif´; FONT-SIZE: 12pt">CRUİSE YOLCU PROFİLİ<o:p></o:p></span></i></b></p> <p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><i style="mso-bidi-font-style: normal"><span style="FONT-FAMILY: ´Times New Roman´,´serif´; FONT-SIZE: 12pt">Genellikle Cruise yolcularının yaş ortalaması 50 civarındadır. Yolcuların yıllık ortalama geliri 109 bin dolar civarındadır. Yüzde 86sı evlidir. Yüzde 62´si tam zamanlı bir işte çalışmaktadır. Ortalama 7 günlük bir seyahatte kişi başı 1770 dolar harcama yapılmaktadır. Yolcular ortalama 5 veya 6 ay önceden seyahatlerini planlamaktadır. Yolcuların, 18 yaşın altındaki çocuklarını beraberinde getirme oranları yüzde 25dir. Arkadaş seyahatlerinin oranı ise yüzde 23´tür. Eşler en yüksek katılımı gerçekleştirmektedirler. Bu oran yüzde 75´tir. Cruise yolcuları seyahatlerini genellikle seyahat acenteleri ile gerçekleştirmektedir. Bu oran yüzde 74´tür. Seyahate katılan yolcularda müşteri memnuniyeti en üst düzeydedir. 10 puan üzerinden yapılan anketlerde memnuniyet oranı yüzde 73´tür. Daha az havalimanı sorunu, pasaport kontrolleri, güvenlik aramaları, seyahat maliyetlerinin makul oluşu ve yolculuk kolaylığı, Cruise seyahatlerinin tercih nedenidir.<o:p></o:p></span></i></p> <p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><b style="mso-bidi-font-weight: normal"><i style="mso-bidi-font-style: normal"><span style="FONT-FAMILY: ´Times New Roman´,´serif´; FONT-SIZE: 12pt">EN SIK KULLANILAN CRUISE HATLARI<o:p></o:p></span></i></b></p> <p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><i style="mso-bidi-font-style: normal"><span style="FONT-FAMILY: ´Times New Roman´,´serif´; FONT-SIZE: 12pt">Dünya Cruise hatlarında Türkiye, Yunan Adaları-Akdeniz ile birlikte değerlendirmeye alınmaktadır. Bu ise yüzde 14´lük bir oranı kapsamaktadır.<o:p></o:p></span></i></p> <p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><i style="mso-bidi-font-style: normal"><span style="FONT-FAMILY: ´Times New Roman´,´serif´; FONT-SIZE: 12pt">Karayip Adaları<span style="mso-tab-count: 3"> </span>Yüzde 43<o:p></o:p></span></i></p> <p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><i style="mso-bidi-font-style: normal"><span style="FONT-FAMILY: ´Times New Roman´,´serif´; FONT-SIZE: 12pt">Alaska<span style="mso-tab-count: 1"> </span><span style="mso-spacerun: yes"> </span><span style="mso-tab-count: 2"> </span><span style="mso-tab-count: 1"> </span>Yüzde 25<o:p></o:p></span></i></p> <p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><i style="mso-bidi-font-style: normal"><span style="FONT-FAMILY: ´Times New Roman´,´serif´; FONT-SIZE: 12pt">Bahamalar<span style="mso-tab-count: 4"> </span>Yüzde 25<o:p></o:p></span></i></p> <p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><i style="mso-bidi-font-style: normal"><span style="FONT-FAMILY: ´Times New Roman´,´serif´; FONT-SIZE: 12pt">Hawaii<span style="mso-tab-count: 5"> </span>Yüzde 15<o:p></o:p></span></i></p> <p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><i style="mso-bidi-font-style: normal"><span style="FONT-FAMILY: ´Times New Roman´,´serif´; FONT-SIZE: 12pt">Akdeniz-Yunan Adaları-Türkiye<span style="mso-tab-count: 1"> </span>Yüzde 14<o:p></o:p></span></i></p> <p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><i style="mso-bidi-font-style: normal"><span style="FONT-FAMILY: ´Times New Roman´,´serif´; FONT-SIZE: 12pt">Bermuda<span style="mso-tab-count: 4"> </span>Yüzde 11<span style="mso-tab-count: 1"> </span><o:p></o:p></span></i></p> <p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><i style="mso-bidi-font-style: normal"><span style="FONT-FAMILY: ´Times New Roman´,´serif´; FONT-SIZE: 12pt">Avrupa<span style="mso-tab-count: 5"> </span>Yüzde 9<o:p></o:p></span></i></p> <p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><i style="mso-bidi-font-style: normal"><span style="FONT-FAMILY: ´Times New Roman´,´serif´; FONT-SIZE: 12pt">Panama Kanalı<span style="mso-tab-count: 3"> </span>Yüzde 8<o:p></o:p></span></i></p> <p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><i style="mso-bidi-font-style: normal"><span style="FONT-FAMILY: ´Times New Roman´,´serif´; FONT-SIZE: 12pt">Meksika Batı Yakası<span style="mso-tab-count: 1"> </span><span style="mso-tab-count: 2"> </span>Yüzde 8<o:p></o:p></span></i></p>