Zonguldak Belediyesi’nde 1983 yılında zabıta memuru olarak göreve başlayan Abdullah Bakır, görev süresi boyunca birçok birim ve müdürlükte önemli sorumluluklar üstlendi. Zabıta Amirliği ve Terminal Müdürlüğü görevlerinin ardından, 2004-2020 yılları arasında Belediye Kültür Merkezi (BKM) Müdürlüğü görevini yürüten Bakır, daha sonra Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü’ne bağlı Engelsiz Yaşam Merkezi Müdürlüğü, Strateji Geliştirme Müdürlüğü ve Ulaştırma Hizmetleri birimlerinde görev yaptı.
Özellikle BKM Müdürlüğü döneminde kültür ve sanat alanında çok sayıda projeye imza atan Bakır, tiyatro oyunlarında oyuncu ve genel sanat yönetmeni olarak görev aldı. Bülent Ecevit Üniversitesi’nde tiyatro ve konservatuvar bölümünün açılmasına katkı sunduğunu belirten Bakır, bu bölümlerde eğitim alan çok sayıda öğrencinin yetişmesine destek verdi.
Zonguldak Belediyespor’da da uzun yıllar aktif futbolculuk, yöneticilik ve kulüp başkanlığı görevlerinde bulunan Bakır, spor camiasında da önemli çalışmalara imza attı.

Atatürk Devlet Hastanesi personeli Fatih Ertürk evinde ölü bulundu
Atatürk Devlet Hastanesi personeli Fatih Ertürk evinde ölü bulundu
İçeriği Görüntüle

BİRÇOK SOSYAL PROJEDE GÖREV ALDI
Abdullah Bakır, görev süresi boyunca uyuşturucuyla mücadele, hayat boyu öğrenme, “Okullar Hayat Olsun”, “Ana Kız Okuldayız”, aile içi şiddet, çocuk istismarı, kadına yönelik şiddet, korunmaya muhtaç çocuklar, yaşlılar ve engelli bireylerin korunmasına yönelik çalışmalarda aktif rol aldı.
Ayrıca Zonguldak’ın ilçe ve köylerinde tiyatroyla tanışmamış çocukları sanatla buluşturmak amacıyla çeşitli etkinlikler düzenleyen Bakır, kitap bağışı kampanyalarına da destek verdi. Romanlar Komisyonu, Zonguldak Kültür ve Sanat Merkezi Derneği Başkanlığı ile Mavi Bayrak Batı Karadeniz Bölge Sorumluluğu görevlerinde de bulundu.
2016-2025 yılları arasında Adalet Bakanlığı’na bağlı Ceza İnfaz Kurumları ve Tutukevleri İzleme Kurulu Başkan Yardımcılığı ile Gözlem ve Değerlendirme Kurulu asil üyeliği görevlerini yürüten Bakır, bu kapsamda hazırlanan rapor ve değerlendirmelerde aktif görev aldı.

“AİLEME VE SANAT ÇALIŞMALARINA DAHA FAZLA ZAMAN AYIRACAĞIM”
Emeklilik sonrası planlarından da söz eden Abdullah Bakır, uzun süredir üzerinde çalıştığı romanını yayımlatmayı hedeflediğini belirterek, yeni tiyatro projeleri üzerinde çalışacağını ve daha önce söz verdiği bazı film projelerinde yer almayı düşündüğünü ifade etti.
Görev yaptığı süre boyunca birlikte çalıştığı belediye başkanlarına, belediye meclis üyelerine ve mesai arkadaşlarına teşekkür eden Bakır, geçmiş dönem belediye başkanlarından merhum Halil Ekşioğlu ve Yüksel Aytaç’ı da rahmetle andı.
43 yıllık meslek hayatını noktalayan Abdullah Bakır, doğum gününde emekliliğe ayrılarak belediyedeki görevine veda etti.

Kaynak: Haber Merkezi