<p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><font size="3" face="Times New Roman">Biri 2005 diğeri 2012 yılında açıklanan iki raporla acilen onarılması veya yıkılması önerilen Fevkani Köprüsüyle ilgili tartışmalar devam ediyor.</font></p> <p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><font size="3" face="Times New Roman">Zonguldak Makine Mühendisleri Odasının Bursa Makine Mühendisleri Odasına yaptırdığı çalışma ve açıklanan rapor kentte tartışma yarattığı kadar Makine Mühendisleri ile inşaat Mühendisleri arasında da görüş ayrılıklarına neden oluyor.</font></p> <p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><font size="3"><font face="Times New Roman">Makine Mühendisleri Odası Başkanı Birhan Şahin, Fevkani köprüsüyle ilgili tartışmaları; <span style="mso-bidi-font-weight: bold">Makine Mühendisleri Odası´nın magazinden öte olmayan beyanlarını görüyorum. Bir kere köprü ve çelik inşaat, İnşaat Mühendisliğinin konusudur diye yorumlayan İnşaat Yüksek Mühendisi Bülent Kantarcıya yanıt verdi.<!--?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /--><o:p></o:p></span></font></font></p> <p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><font size="3" face="Times New Roman">Önemli olanın söylenenlerin doğru olup olmadığı olduğunu belirten Şahin; </font></p> <p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><font size="3" face="Times New Roman">Bülent Bey i sever, sayarız ama bu kez kantarın topuzunu biraz kaçırmış gibi. Hazırlanan raporların içeriğine tam olarak hakim olmadan makine mühendislerinin beyanlarını magazin olarak nitelemek çok doğru olmasa gerek. Çeliğin ısı karşısındaki mukavemet değişikliğini bilen kişilerin bu tür yapıların yangına karşı ne kadar dayanımı olabileceğini de hesaplamaları gerekiyor. Ayrıca 2005 yılında Emay Müh. Müş. Tic. Ltd. Şti tarafından hazırlanan ve Prof Dr. Erkan Özer tarafından onaylanan Zonguldak Fevkani Köprüsünün Yapısal Güvenliğinin İncelenmesi ve Güçlendirme Avan Projesi ni hazırlayanların inşaat mühendisi olduklarını hatırlatırım. Olay, iki kardeş meslek olan inşaat-makine mühendisleri çekişmesi gibi hiç de doğru olmayan bir zemine çekilmek isteniyor ki ne Makine Mühendisleri Odası ne de İnşaat Mühendisleri Odası asla böyle bir tartışmanın içinde olmayacaktır. Önemli olan kimin söylediği değil söylenilenin doğru olup-olmadığıdır. Köprünün altının boşaltılması ya da boşaltılmaması kenti yönetenlerin vereceği bir karardır. Biz sadece kamunun can ve mal güvenliği açısından ileride tehlike yaratabilecek bir konuya dikkat çekmek istedik. Şunu da hatırlatmak isterim ki bizim Fevkani Köprüsü ile ilgili ilk açıklamalarımız Çaycuma Köprüsünün çökmesinden yaklaşık 2 ay kadar önce gerçekleşmiş ve basında yer almıştı. Yetmiş senedir neredeydiniz tümcesinden ne kastedildiğini ise inanın anlamlandıramadım dedi.</font></p> <p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><o:p><font size="3" face="Times New Roman"> </font></o:p></p> <p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><font size="3" face="Times New Roman">KANTARCI MAGAZİNE BENZETMİŞTİ!</font></p> <p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><font size="3" face="Times New Roman">İnşaat Yüksek Mühendisi Bülent Kantarcının Pusulaya gönderdiği yorumda şunları söylemişti;</font></p> <p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><font size="3" face="Times New Roman">Yeni bir oyuncak lazımdı, bulundu; Fevkani... Zonguldak yıllardır bu "gerçek" denilen yalanlarla oyalanıyor. Bakıyorum kaç gündür "Makine Mühendisleri Odası´nın "magazin"den öte olmayan beyanlarını görüyorum Fevkani hakkında. (kusuruma bakmasınlar gazetede yazılanlar öyle) Bir kere "köprü" ve "çelik inşaat", İnşaat Mühendisliğinin konusudur, Makine Mühendisleri Odası niye? Çeliğin ısıya karşı dayanıksız olduğundan, dolayısıyla yangına da dayanıksız olduğundan, yani alttaki dükkanların "boşaltılmasından" dem vuruyorlar. Yetmiş senedir neredeydiniz yahu? Yangın tehlikesi yeni mi zuhur etti? Korozyon ve sehim Filyos köprüsü çöktükten sonra mı başladı? Köprünün bacakları arasına 12 katlı bina sokulurken neredeydi bunlar? </font></p> <p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><font size="3" face="Times New Roman">Bir de, sözüm ona bu "Kent"in, adı önce "Karaelmas", şimdilerde "Bülent ECEVİT" olan üniversitesinde bildiğim kadarı ile "İnşaat Fakültesi" var. Bu fakültede "Çelik Köprü" konusunda hiç mi uzman yok? Sesleri çıkmıyor. Ya da bu "Kent" üniversitesine arkasını mı dönmüş? </font></p> <p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><font size="3" face="Times New Roman">Muhterem zevat açık açık söylese mesele yok; "hazır ülke gündemine oturmuşken bir kütük kapsak"... Ne diyelim? Yeni oyuncaklarıyla güle güle oynasınlar... Biz bakmaya devam ederiz... Makine mühendisi arkadaşlarımızdan "tasman" konusunda da bir rapor bekliyoruz...</font></p> <p style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" class="MsoNormal"><o:p><font size="3" face="Times New Roman"> </font></o:p></p>