İkinci Makas'tan başlayıp Ilıksu'ya kadar tünel projesini anlatan Milletvekili Avcı "İkinci Makas’tan Ilıksu’ya kadar olan projenin uzunluğu 12 bin 600 metre. Burada da 6 tane ardaşık tünelden geçeceğiz. Bizim amacımız; Zonguldak'tan İstanbul'a 3 saat gibi kısa bir zamanda vatandaşımızın ulaşımını sağlayabilmektir" diye konuştu. 

Avcı, yol ve tünellerle ilgili şu açıklamayı yaptı: "Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın eli her zaman Zonguldak'ın üzerinde oldu. İnşallah yerel seçimlerde Belediye Başkanımız Dr. Ömer Selim Alan tekrar seçildiği takdirde bu el sürekli belediye başkanımızın üzerinde olacak. Zaten hükümet çalışmaları nezdinde Sayın Cumhurbaşkanımızın eli her zaman Zonguldak'ımızın üzerinde oldu. Hatta miting sonrası Zonguldak Belediyesi'ne yaptığı ziyaretinde de hükümet hizmetleri ile alakalı özellikle Zonguldak'ımızı Filyos Vadisi Projesi’ne bağlayacak olan 3 etaplık projemiz var.
Bunlardan ilki Zonguldak-Kilimli tünelleriydi. Bu tünelleri tamamladık ve trafiği açtık.
Kilimli ile Muslu arasında 2. etap projeyle ilgili çalışmalarımız aralıksız devam ediyor. Burada 3 kilometrelik bir tünelle birlikte devamında ise 2350 çalışması ile beraber Kilimli ve Muslu'yu birbirine bağlamış olacağız. 3000 metre gidiş 3000 metre dönüş olmak üzere 2 tane tüp tünelimiz var. Toplamda 6000 metrelik tünellerin yapımı için 24 saat esasıyla çalışmalar devam ediyor. 6000 metrelik açılacak yerin, 2600 metresi açılmış durumda. Tünelin diğer tarafında kamulaştırma çalışmaları da devam ediyor. Bu çalışmaları daha da hızlandırarak tamamlayacağız. 

Muslu ile Filyos arasında 7 tane sıralı tünelimiz vardı. Gökçebey'le Karabük arasındaki tüneller gibi kısa değil bunlar, büyük tüneller. 7 tane ardışık dönüşü olan tüneller. Ayrıca burada hem karayolları anlamında köprü çalışmalarımız var, hem de demir yolu anlamında geçiş çalışmamız var. 

7800 metrelik toplamda 18 bin 500 metrelik tünelin açılacak kısmı bunun 7800 metrelik kısmı bitmiş durumda. Tünel açılım çalışmalarına devam ettirirken onun en son nihai kaplama dediğimiz tünellerin üst yapım betonlama dediğimiz çalışmaları da sürdürüyoruz.
Diğer taftan Saltukova'dan Filyos'a uzanan Bartın yolu üzerinden 8,6 kilometrelik bölünmüş yol çalışmalarımız var. 4 tane köprü inşaatımız olacak bu yol üzerinde. Saltukova'dan kesintisiz bir şekilde Filyos Vadisine ulaşma noktasındaki çalışmalarımız devam ediyor. 

Karadeniz'de fırtına bekleniyor! Karadeniz'de fırtına bekleniyor!

Zonguldak çevre yolu dediğimiz bir projemiz daha var. İkinci Makas mevkiinden hemen Prof. Dr. Şaban Turalı tünellerinin karşısındaki simetrisi olan bir çalışma. Karaelmas’ın eteklerinden 2 tane tüple dalıp Çaydamar’dan çıkacağız. Sonrasında Birlik Mahallesi'nden dalacağız Kozlu İhsaniye çıkacağız. Kozlu İhsaniye'nin devamında da Ilıksu’ya geçmiş olacağız.
İkinci Makas’tan Ilıksu’ya kadar olan projenin uzunluğu 12 bin 600 metre. Burada da 6 tane ardaşık tünelden geçeceğiz.
Ilıksu’dan sonra Ereğli çevre yolu devam edecek. Soğanlı mevkiinde Delihakkı var. Hemen oradan aşağı indiğinizde Devrek yol ayrımı var. Hemen oranın karşısından bir yay geçişle beraber Alaplı'ya kadar uzanan 15 bin 700 metrelik Ereğli çevre yolu projemiz var. Burada da gidiş geliş 5 tane sıralı tünelimiz var. 
Cumhurbaşkanımızın ‘rüyam’ diye tabir ettiği; Artvin'den Samsun'a kadar olan Doğu Karadeniz Sahil Yolu bitmiş durumdaydı, Hemen Samsun'dan sonra Sinop, Kastamonu, Zonguldak, Akçakoca, Kocaali, Karasu, Ava, Şile ve Üçüncü köprü İstanbul yani Doğu Karadeniz sahil yolunun Batı aksı dediğimiz projenin de aslında bir parçası. 
Gerek Zonguldak’ı Filyos'a bağlayan projemiz, gerekse Zonguldak çevre yolu ve Ereğli çevre yolu bunlar tamamlandığında bundan sonra Akçakoca'dan Düzce yoluna dönüş olmadan düz devam edeceğiz.  Bizim amacımız; Zonguldak'tan İstanbul'a 3 saat gibi kısa bir zamanda vatandaşımızın ulaşımını sağlayabilmektir. Hem vatandaşımızın, hem de lojistik anlamda şehrimizin gelişmesi noktasında ulaşımı rahatlatacak önemli bir projeyi hayata geçirmeyi hedefliyoruz. Hepimizin bildiği gibi Abdülhamit Han’ın bundan 160 yıl öncesinde Türkiye'nin Ticaret Üssü diye bahsetmiş olduğu Filyos Vadi Projesi’yle, Türkiye'nin 3 büyük limanını inşa ettik.
Tüm amacımız hem hava yoluyla, hem demir yoluyla, hem de köprülerle destekleyerek ulaşımı sağlamak noktasında Sayın Bakanımız gerekli talimatları verdi. Projeler yapılıyor. Yaklaşık 2 milyar lira maliyeti olan köprülerin yapımına başlayacağız" dedi.

Muhabir: Öznur Güneş