<P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN style="FONT-SIZE: 13pt"><FONT face=Verdana><FONT size=2>Yapımına 1991 yılında başlanan ve ancak geçtiğimiz ay hizmete açılabilen Antalya Gazipaşa Havalimanı´ndan kötü haber geldi. Gazipaşa´ya sefer düzenleyen tek havayolu şirketi Borajet, talep yetersizliği nedeniyle Ankara uçuşlarını iptal etti, İstanbul uçuşları da 20 Eylül´de sona erecek. Borajet, 12 Temmuz´da törenlerle açılan Gazipaşa Havalimanı´na ilk seferi düzenleyen şirket olmuştu.<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p></FONT></FONT></SPAN></P> <br><P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN style="FONT-SIZE: 13pt"><FONT face=Verdana><FONT size=2>Bora Jet Ticaret Direktörü Recep Küçük, 44 gün süren yaz uçuşlarında Gazipaşa Havaalanı´ndan bekledikleri randımanı alamadıklarını söyledi. Gazipaşa Belediye Başkanı Cemburak Özgenç ve Alanya Belediye Başkanı<SPAN style="mso-spacerun: yes"> </SPAN>Hasan Sipahioğlu ile bazı sivil toplum örgütlerinin verdikleri desteğin zarar etmelerini önleyemediğini belirten Küçük, "Ne yazık ki<SPAN style="mso-spacerun: yes"> </SPAN>Gazipaşa - Ankara arasında yüzde 30 doluluk oranını bile yakalayamadık. Çoğu kez<SPAN style="mso-spacerun: yes"> </SPAN>3 veya 5 yolcu ile uçtuk" dedi.<o:p></o:p></FONT></FONT></SPAN></P> <br><P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN style="FONT-SIZE: 13pt"><FONT face=Verdana><FONT size=2>Alanya´da önemli bir yolcu potansiyeli olmasına rağmen çeşitli nedenlerle<SPAN style="mso-spacerun: yes"> </SPAN>bu potansiyelin Gazipaşa Havaalanı´na yansıtılamadığını dile getiren Küçük, şöyle<SPAN style="mso-spacerun: yes"> </SPAN>konuştu:<o:p></o:p></FONT></FONT></SPAN></P> <br><P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><SPAN style="FONT-SIZE: 13pt"><FONT face=Verdana><FONT size=2>"Bunun birkaç nedeni var. Birincisi, uçuş iznini Mayıs ayında aldık.<SPAN style="mso-spacerun: yes"> </SPAN>Yani bu, uçuş planlaması için geç bir zaman. Bu nedenle hazırlanma ve tanıtımda<SPAN style="mso-spacerun: yes"> </SPAN>sıkıntı yaşadık. En önemli unsurlardan biri de Gazipaşa Havaalanı´na aletsiz,<SPAN style="mso-spacerun: yes"> </SPAN>yani sadece görerek iniş yapılabiliyor olması. Bu, zaman zaman sıkıntı veriyor.<SPAN style="mso-spacerun: yes"> </SPAN>En az <?xml:namespace prefix = st1 ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:smarttags" /><st1:metricconverter w:st="on" ProductID="5 kilometre">5 kilometre</st1:metricconverter> görüş mesafesi olması gerekiyor ki hava şartları her zaman buna<SPAN style="mso-spacerun: yes"> </SPAN>izin vermez. Aletli iniş mutlaka sağlanmalı ve sisli veya rüzgarlı havada da<SPAN style="mso-spacerun: yes"> </SPAN>uçaklar kule yardımıyla daha kolay iniş yapabilsin. Aletli iniş imkanı<SPAN style="mso-spacerun: yes"> </SPAN>sağlanmadığı sürece rantabl olsa bile kış mevsiminde iniş çok sıkıntılı olur ve<SPAN style="mso-spacerun: yes"> </SPAN>bu nedenle kimse buraya sefer düzenlemez. Ayrıca havaalanının gece uçuş imkanı<SPAN style="mso-spacerun: yes"> </SPAN>yok. Gazipaşa´dan sabah Ankara´ya giden yolcu akşam geri dönmek istiyor ama gece<SPAN style="mso-spacerun: yes"> </SPAN>uçuşu, yani pist ışıklandırması ve aletler olmadığı için bu imkan yok. Yani bugün<SPAN style="mso-spacerun: yes"> </SPAN>giden yolcu ancak yarın Ankara´dan dönebiliyor ki bu, seferin cazibesini<SPAN style="mso-spacerun: yes"> </SPAN>azaltıyor. Bunlar neden yapılmadı, ne zaman yapılır ben bilemem tabi.&[#]8221;<o:p></o:p></FONT></FONT></SPAN></P> <br><P class=MsoNormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><FONT face=Verdana><FONT size=2><SPAN style="FONT-SIZE: 13pt"><o:p> </o:p></SPAN><SPAN style="FONT-SIZE: 13pt">Yapımı 19 yılda tamamlanan Gazipaşa Havalimanı´na ilk yolcu uçağı geçen 12 Temmuz´da inmişti.<o:p></o:p></SPAN></FONT></FONT></P>