TMMOB Makine Mühendisleri Odası Zonguldak Şube Başkanı Birhan Şahin, yıkımı yeniden gündeme gelen New York Fevkani Köprüsü hakkında Pusula Gazetesi Muhabiri Öznur Güneş'e konuştu.

Yeni bir köprünün yapılış maliyetiyle köprünün dizayn edilmesinin maliyetinin hemen hemen aynı olduğunu belirten Şahin "Köprüyü yıkmak için iki sebebimiz var. Köprüyü kaldırıp bir proje yapmanız gerekir. Bu üstten çekilmelere bakıldığında köprünün iki noktadan çekilme yaptığını görüyoruz" dedi.

"NEW YORK'UN İLK ŞANTİYE ZAMANLARINA GÖRE PLANLANMIŞ BİR YAPIDIR"

Köprünün tehlike arz ettiği yönünde 3 raporu bulunduğunu belirten Şahin, şunları söyledi; "Köprünün yıkılmasının 2 nedeni var. 1'inci nedeni şudur köprüyle ilgili hazırlanan 3 tane ayrı raporun ortak noktasında bulunulduğu ekonomik yönünü doldurduğu mutlaka bir yenileme yapılması gerekildiği. Yapılmaması halinde can ve mal tehlikesi olduğu bunun sonucunda elimizde raporlar var. 2'incisi ise kent açısından dolayı siz trafiği Gazipaşa Caddesi'nden kapatıp trafiği iki tarafa verecekseniz eğer köprünün şu hali de ya mevcut haliyle bir plan proje yapmanız gerekir. Ya da köprüyü kaldırıp bir proje yapmanız gerekir. Bu üstten çekilmelere bakıldığında köprünün iki noktadan çekilme yaptığını görüyoruz. İstasyon tarafı diğeri Soğuksu tarafına giden diğer yerlerin yerleşimlerin üzerinde olduğu zaten fevkani üst geçit demek altında trenlerin çalıştığı zamanlarda kentin ilk şantiye zamanlarında ona göre planlanmış bir yapıdır. Üzerine geldiği malzemeden dolayı köprü geriliyor malzeme kalktığı zaman köprü tekrar eski haline geliyor bu şekilde bir titreşim oluşuyor "

Dip Not: Fotoğraf ve Haber, tarihi Fevkani Köprüsü'nün yıkılması konusunda düşünülen görüşe karşı yapılan tepki, mizansen canlandırmadır.

Zonguldak Nostalji

Editör: Pusula Gazetesi