Aktif Eğitimciler Sendikası (Aktif Eğitim-Sen) Zonguldak İl Temsilciliği, 23 Mart 2015 tarihinde Zonguldak Öğretmenevinde gerçekleştirdiği sınıf öğretmenlerine yönelik Ortak Akıl Toplantısında alınan kararları, Zonguldak İl Milli Eğitim Müdür Vekili ve İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Aslan Dursuna teslim etti.
Aktif Eğitim-Sen Zonguldak İl Temsilcisi Yıldıray Uysal, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, İlkokullar ve sınıf öğretmenleri başta olmak üzere birçok maddesi ile eğitim camiasının genelini ilgilendiren ve artık kangren olmuş sorunlara Ortak Akılla ortaya koyduğumuz çözüm önerilerimizi içeren bu raporun Milli Eğitim Müdürlüğü Temel Eğitim Bölümünün değerlendirmesini ve bir örneğinin de Milli Eğitim Bakanlığı Temel Eğitim Genel Müdürlüğüne iletilmesini resmi üst yazımızla arz ettik. Aktif Eğitimciler Sendikası olarak çözüm önermediği hiçbir konuda eleştiri yapmamayı ilke edindiğimizi ve sorumlu sendikacılık bilinci ile milletimizin yarınlarını yetiştiren öğretmenlerimiz ile eğitim yuvalarımızın yıllardır çözüm bekleyen sorunlarına getirdiğimiz çözüm önerilerimizin takipçisi olacağımızı tüm eğitim camiamıza ve kamuoyuna ilan ederiz. Ortak Akıl Toplantısında görüştüğümüz konuları özetleyecek olursak: Branş derslerine branş öğretmenin girmesi esastır. Merkeze uzak okulların ücret bakımından daha cazip hale getirilmesi (yol masrafı ve zaman kaybı vs. açısından) bu okullara talebi artıracaktır. İlkokullar 5 yıla çıkarılmalı, 1-3üncü sınıflar 1inci kademe sınıf öğretmenliği ile 4-5inci sınıflar 2nci kademe sınıf öğretmenliği olarak sınıf öğretmenleri iki kademeye ayrılmalıdır. 2nci sınıflardan itibaren derse giren branş öğretmenleri formasyon almadan ilkokullarda derse girmemelidir. İlkokullarda kadrolu sınıf öğretmenlerinin eğitim vermesi elzemdir. Öğretmenlerin ücretleri gelişmiş ülkeler seviyesine çıkarılmalı, aralarındaki ücret eşitsizliği giderilmeli, itibar bakımından kadrolu ile ücretli arasında en ufak bir fark olmamalıdır. İlkokullarda sık öğretmen değiştirilmesinin sebepleri ortadan kaldırılmalı, merkezden uzak okullarda görev yapan öğretmenlerin ücretleri adaletli bir şekilde yeniden düzenlenmelidir. İlkokullarda her sınıfa akıllı tahta kurulumu ortaokul ve liselerden daha önceliklidir. Denetimli serbestlik yasası gereği mahkumiyetini çalışarak tamamlayan şahısların okullara verilmemesi, başka kurumlara yönlendirilmesi öğrenci güvenliği ve uygulamadan umulan toplum yararının sağlanması açısından yerinde olacaktır. Bölünmüş aile çocuklarının eğitimin bir ayağı da rehberlik servisidir. Bu tür çocukların eğitimi, topluma kazandırılması ve rehabilitasyonu ile ilgili öğretmenlere büyük görev düşmektedir ve öğretmenlere aile rehberliği konusunda eğitim verilmesi şarttır dedi.