Filyoslular can,

&[#]8220;BEN DE DUYDUM&[#]8221;

İddialara göre, 67 ES 417 plakalı halk otobüsünün frenleri arızalıydı. Kazadan bir gün önce, yani Pazar günü akşam saatlerinde frenlerle ilgili sorundan haberdar olan araç sürücüsü, kendi imkanları ile müdahale etti. Sürücü, Filyos´ta servis olmadığını ileri sürerek, &[#]8220;Sabah ilk servis benim. İlk servisi atarım, Zonguldak´ta baktırırım&[#]8221; dedi. Başka bir iddiaya göre ise, aynı hatta çalışan şoförler, kaza yapan Ramazan Ünlütürk´ü uyararak, &[#]8220;Yolcuları biz götürelim. Parasını da yine sana verelim&[#]8221; önerisinde bulundular. Ancak şoför Ramazan Ünlütürk, &[#]8220;Bir şey olmaz&[#]8221; diyerek, bu teklifi kabul etmedi... Araç hareket ettikten kısa süre sonra kaza haberi geldi. Başkan Bahar, açıklamasında, bu iddiaları görmezden gelirken, soru üzerine, &[#]8220;Ben de duydum&[#]8221; demekle yetindi.

Zonguldak-Filyos yolunda Şerefattin Uçar&[#]8217;ın ölümü, 2&[#]8217;si ağır 40 kişinin yaralanmasıyla sonuçlanan halk otobüsü kazasının ardından susan Zonguldak Şoförler ve Otomobilciler Odası Başkanı Osman Köksal Bahar&[#]8217;ın yaşanan denetimsizlik ve şoför Ramazan Ünlütürk hakkındaki ihmal iddialarıyla ilgili açıklama yapması bekleniyordu. Dün basın toplantısı için gazetecileri davet eden Başkan Bahar, açıklamaları ve rahatlığı ile adeta şok etti. Kazayı, yolcu taşıma ücretlerinin düşük olmasına, ölü ve yaralı sayısının az olmasını ise, 23 kişilik araçta 41 kişi olmasına bağlayan Bahar, ihmal iddialarının hatırlatılması üzerine, &[#]8220;Biz de duyduk&[#]8221; demekle yetindi. Açıklamasının başında, ölen Şerafettin Uçar&[#]8217;a rahmet, yaralılara &[#]8220;geçmiş olsun&[#]8221; dileğinde bulunan Bahar&[#]8217;ın sözleri şöyle:

&[#]8220;ARAÇ SAYISI ARTIRILMIŞTI&[#]8221;

&[#]8220;Pazartesi günü Filyos-Türkali hattında çalışan araçlarından bir tanesi, freni patlayıp kaza yaptı. Oradaki sıkıntıyı daha önce gündeme getirdik. Filyos Belediye Başkanı, daha önce 3 tane araba çalışıyordu, tren raylarının bakım ve onarımı için tren seferleri durdurulunca, 8 araçlık bir istihdam teklifinde bulundu. Biz 5 araç olarak değerlendirmesini yaptık. Komisyonda 5 araçlık verilen hakkını 4 araç olarak çalıştırıyor, bir araç eksik çalıştırıyor. Çaycuma&[#]8217;ya bağlı belde olduğu için oradaki olaylara fazla müdahale edemedik.&[#]8221;

&[#]8220;TÜRKALİ&[#]8217;YE SEFER BAŞLATILDI&[#]8221;

&[#]8220;2 bin 500 nüfuslu bir köy olan Türkali&[#]8217;de 8 ay önce yaşanan bir sıkıntı vardı. Yıllarca tek bir ticari minibüs bile olmayan bir köydü. Muhtar, İl Trafik Komisyonu&[#]8217;na araç için bildirimde bulundu. Biz Alt Komisyon olarak köye gittik, 3 aracın burada ihtiyacı karşılayacağını düşündük ve İl Trafik Komisyonu&[#]8217;na sunduk. Ama ne hikmetse, bu 3 aracın çıkmaması için siyaseten uğraşıldı. Biz giden Vali&[#]8217;ye konuyu ilettik. Karayolları Taşıma Yönetmeliği&[#]8217;ne göre Filyos&[#]8217;tan gelen araçlar Türkali&[#]8217;den yolcu alıyor. Normalde alamaz. Kanunen aykırı. Vali Bey, o zaman buna olur vermedi. 3 kez gittik-geldik. Hakkımız olan 3 arabayı değil de, 2 arabayı Türkali Muhtarlığı&[#]8217;na tahsis ettik. Muhtarlık şimdi kiralama usulü 2 araçla hizmet veriyor. Keşke 3 araç verilseydi, daha iyi hizmet olurdu.&[#]8221;

&[#]8220;OLAYLAR YAŞANMADAN TAŞIMACILIK MİNİBÜS ESNAFINA VERİLMELİ&[#]8221;

&[#]8220;Maddiyatsızlık nedeniyle ne halk otobüsleri, ne de dolmuşçular para kazanabiliyor. Kazanamadığından dolayı da araçlarını yenilemeyen arkadaşlarımız var, borcunu, vergisini veremiyor. Bu ucuz yolcu çekme ile halka hizmet olmuyor. Eğer bu insanların can sağlığı, güvenliği düşünülüyorsa, bir liraya yolcu taşıma ile bu yapılamaz. Aracın bakımını dahi yapamaz. Mazotun 5 lira olduğu bir dönemde bir liraya yolcu çekerse, şoför esnafı nasıl para kazanacak? Acilen olaylar olmadan Zonguldak&[#]8217;ta taşımacılığın minibüs esnafına verilmesini düşünüyorum. Esnaf mağdur olduğundan dolayı 12-14 yaşlarında arabaları var. Bu arabaların para kazanılmadığı dönemde nasıl sağlıklı bir hizmet, nasıl sağlıklı bir taşımacılık yapacağı tartışılır.&[#]8221;

&[#]8220;YOLCU TAŞIMA ÜCRETLERİ DÜŞÜK&[#]8221;

&[#]8220;Ben de istiyorum, yeni araçlar olsun, sıkıntı olmasın, ekmek kazandığımız o müşterilerimiz daha konforlu araçlara binsinler, daha güzel hizmet alsınlar. Ama bunu yaparken altyapısını da yapacaksınız. Altyapısını yapmadan, bunu yapamazsınız. Şu şartlarda Zonguldak´ta taşımacılık yapan araçlarımızda eksik vardır, doğrudur. Ama esnaf para kazanmıyor. Bir lirayla yolcu çekmekle hizmet olmaz. O adam arabasına bakım da yaptıramaz, hizmet de edemez, kazanamadığı zaman morali de bozuk olur, vergisini ödeyemez. Ne yapacak bu adam? Gidiş-geliş yarış halinde olacak. Para da kazanamayacak. Ne halk otobüsleri para kazanabiliyor, ne de dolmuşçular para kazanabiliyor, bugün itibariyle... Türkiye´nin en ucuz taşımacılığı, bugün Zonguldak´ta, kimse para kazanmıyor şu anda. Evine ekmek götürene ne mutlu... Bunun hesabı yapılır, 2 lira ise, &[#]8216;2 lira&[#]8217; diye tarife uygulanır. Belediye gelir &[#]8216;temiz midir, nedir?&[#]8217; denetimini yapar, cezai müeyyidesini yazar, verdiğinin karşılığını ister. Ama ortada böyle bir şey yok ki. Öyle bir uygulama yok.&[#]8221;

&[#]8220;YOLCU YIĞILMA YAPIYOR&[#]8221;

&[#]8220;Türkiye´nin her yerinde sabah ve akşam saatlerinde toplu taşımalarda olduğu gibi dolmuşlarda da 3-5 yolcu fazla olabiliyor. Türkiye´nin her yerinde bu böyledir. Ama bu da neden kaynaklanıyor? Kendi insanımızdan. İşe giderken evden 10-15 dakika daha erken inersek veya mesafeye göre yarım saat önce inersek, ancak rahat bir şekilde gelebiliriz. Aynı saatte adam 08.30´da işe gelecek, 10 dakika önceden herkes yığılma yapıyor.&[#]8221;

&[#]8220;FAZLA YOLCU ÖLÜ VE YARALI SAYISINI AZALTTI!&[#]8221;

&[#]8220;Asla kabul etmemekle beraber, o olayın oluşumunda aracın içerisinde yolcunun fazla olması, oradaki ölü sayısını da, yaralama sayısını engellemiştir. Çünkü savrulma olmamıştır. O sıkıntıda savrulma olmadı, savrulma olmadığından dolayı ölüm olayı daha az oldu. Eğer normal koltuk sayısında olsaydı, savrulmadan dolayı, tasvip etmemekle beraber söylüyorum, farklı bir yorum getirilmesin. Tasvip etmemekle beraber olacak gerçeği söylüyorum. Daha fazla ölümlü veya daha fazla ağır yaralanma olabilirdi. İç içe olduğundan dolayı belki ezilme olmuştur, ama ölüm oranı aza düşmüştür. Bu böyle&[#]8230;&[#]8221;

Editör: Pusula Gazetesi