Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, çeşitli temaslarda bulunmak üzere geldiği Kastamonu&[#]8217;da yaptığı açıklamada, sahil yolunu Cide&[#]8217;den Samsun&[#]8217;a duble yol olarak bağlayacaklarını kaydetti.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Cide-Kurucaşile yolunu yapmanın boyunlarının borcu olduğunu belirterek, &[#]8220;Bugüne kadar çok iş yaptık. Bunu yapmazsak, bu Karadeniz&[#]8217;i geçip Kilyos çayında boğulmaya benzer. Bu da bize yakışmaz&[#]8221; dedi.

Cide&[#]8217;nin aslında denizciliğin de merkezi olan yerlerden biri olduğunu belirten Yıldırım, Türkiye&[#]8217;nin ilk armatörlerinin de bu ilçeden yetiştiğini kaydetti. Cide&[#]8217;nin Ankara&[#]8217;ya ulaşımının da Kastamonu-İstanbul&[#]8217;a bağlantısının da Kurucaşile üzerinden olduğunu belirten Yıldırım, konuşmasını söyle sürdürdü:

&[#]8220;Gerek doğasıyla, gerek deniziyle doğal güzellikleriyle cennette adeta bir köşe hakikaten güzel bir yer. Yazın nüfusu belki üç dört kat artıyor. 50 bin 100 bine çıkıyor. Özellikle 2008&[#]8217;de Kurucaşile de bir etkinliğe katılmıştım. Denizcilik kutlamaları. Orada Kurucaşile yoluyla ilgili talepleri iletmişti. Bizde bu konuya bakacağız ilgileneceğiz dedik. Şimdi bizzat tamamını değil ama Gideros&[#]8217;a kadar gittik yolu gördüm. Aslında ben helikopterle yolun tamamını inceleyecektim. Ama o mümkün olmadı. Fakat fikir edindik arkadaşlardan gerekle bilgileri alık. Şöyle söyleyeyim bir kere Cide&[#]8217;nin Ankara&[#]8217;ya açılışı Kastamonu üzerinden. İstanbul&[#]8217;a gideceğin zamanda Kurucaşile-Bartın&[#]8217;dan. Cide&[#]8217;yi gerek İstanbul&[#]8217;a gerek Ankara&[#]8217;ya bağlayacak bu iki yolu da en iyi şekilde yapıyoruz. Bunu bilelim. Bu yolu gördükten sonra hakikaten Cide&[#]8217;nin Batıya açılımından Turizme açılımı konusunda ekonomik hayatın canlanması bakımından çok ama çok önemli olduğunu bir kez daha şahit oldum. Esasında ben Kurucaşile görüşmemizde de ben bunun talimatını vermiştim. Arkadaşlarımız bir çalışma yaptılar, bir proje hazırladılar. O projeyi getirdiler. Ben beğenmedim. O sadece bir iyileştirme projesiydi. Bunun yerine şöyle bir karar verdik. Bu yolun projelendirmesini duble yol olarak yapıyoruz. Olabilen kesimleri hemen yapacağız ama zaman alabilecek yerleri de daha sonra yapacağız. Oralarda da iyileştirme yapacağız trafik ihtiyacına göre ama sonunda bu yol tamamen duble yol olacak. Sahil yolunun devamı şeklinde olacak biliyorsunuz duble yol Bartın&[#]8217;dan Amasya&[#]8217;ya kadar Çakraz&[#]8217;a kadar geldi ama şimdi de Kurucaşile&[#]8217;ye kadar da devam edecek. Burayla da birleştirdiğimiz zaman yavaş yavaş sahil yolu Samsun&[#]8217;dan şimdi Sinop&[#]8217;a kadar geliyor. Sinop&[#]8217;tan sonra Kastamonu, Zonguldak&[#]8217;tan Akçagöbel&[#]8217;e kadar geldi. Hemen hemen tamamlandı. Asıl Zonguldak&[#]8217;la Kastamonu arasında en zor sahil yolu olduğu en zor coğrafyaya sahip olduğu bu bölgeye önümüzdeki birkaç yıl içersinde çok daha fazla yoğunluk vereceğiz ve mutlaka buralardaki yol standartlarını iyileştireceğiz. Siz Karadeniz&[#]8217;in bu köşesinde bekliyorsunuz, ülkemizin birliğini bağımsızlığını temsil ediyorsunuz bu yolu yapmakta bizim boynumuzun borcudur. Şimdiye kadar çok iş yaptık. Bu kadar işi yaptıktan sonra gelip adeta Karadeniz&[#]8217;den geçip Kilyos çayında boğulmaya benzer bu. Buda bize yakışmaz. &[#]8220;

Editör: Pusula Gazetesi