Trafik yoğunluğu yüksek olan 1 nolu çevre yolu caddesinin zamanla şehirle bütenleşmesi üzerine kazalara davetiye çıkardığı bildirildi. Güzergahında 4 ilköğretim, 6 lise, 2 hastane, hükümet konağı bulunan, Safranbolu, Karabük, Kastamonu ve Ulus yol ağına sahip olan ve sürücü okulları tarafından da eğitim alanı olarak kullanılan 1 Nolu çevre yolu caddesinin yeniden düzenlenmesi gerektiği belirtildi. Çatmaca ile Devlet Hastanesi arasındaki bölümde yaşanan tehlikeye dikkat çeken vatandaşlar önlem alınmasını istiyor.


Şehrin içinde kaldı


Zamanla şehrin içinde kalan 1 Nolu Çevre yolunun Çatmaca mevkiinden Bartın Devlet Hastanesine kadar ki güzergahının trafiği tehlikeli hale getirdiğini dile getiren Bartın Aktif İşadamları Derneği (BAKİAD) Başkanı Birol Dikyurt, Bartın Limanı&8217;ndan alınan demir ve benzeri ağır tonajlı yüklerin tırlar tarafından Organize Sanayi Bölgesine ve Karabük&8217;e şehrin içinde kalan bu güzergahtan götürülmesinin alternatif çevreyolu projelerini gündeme getirdiğini söyledi.


Güzergah kesinlikle değişmeli


Şehrin içinde kalan 1 Nolu Çevre yolu güzergahında Safranbolu, Abdipaşa, Ulus, Karabük belde, ilçe ve il ağının bulunduğunu, ayrıca okul, hastane ve kamu kurumlarının yer aldığını ifade eden BAKİAD Başkanı Birol Dikyurt, &8220;Bu yol artık şehrin içinde kaldı. Yol üzerinde bulunan okullara giden öğrenci ve veliler karşıdan karşıya geçerken tedirgin oluyorlar. Kaldı ki bu güzergâhta alt ve üst geçidin de olmaması ayrı bir sorun. Güzergah yakınlarında ikamet eden vatandaşlar her gün aynı tedirginlik içinde yaşarken elim bir olay yaşanmadan yetkililerin konuya el atarak çözüm üretilmesini bekliyorlar&8221; dedi. 1 Nolu Çevre yolu 150.,151.,152. caddenin güzergâhının kesinlikle değiştirilmesi gerektiğini ifade eden Kemerköprü Mahallesi Muhtarı Turhan Karayel ise şehrin içinde kalan çevre yolu güzergâhının değiştirilmesi konusunu sonuna kadar destekleyip altına imza atacağını belirtti.


Mahalleli ve esnaf tepkili


Kemerköprü Mahallesi 151. cadde üzerinde oturan Musa Kanat isimli vatandaş da 45 ailenin oturduğu sokaklarının girişinin tretuvar ve yaya yolu çalışmaları kapsamında Karayolları tarafından kapatılmasına tepki gösterdi. Karayollarının güzergahta tretuvar, bordür ve yaya yolu çalışmaları kapsamında 8 metrenin altında olan tali yollara yol girişi vermemesine tepki gösteren mahalleli ve esnaflar araçlarıyla sokaklarına ve işyerlerinin önüne nereden gireceklerini sormaya başladı. Şehrin içinde kalan ve trafik yükü açısından can ve mal güvenliğini tehdit eden güzergahın çevreyolu olmaktan çıkarılıp belediye yolu olması gerektiğini dile getiren vatandaşlar mağduriyetlerinin giderilmesini istediler.


Yolda 9 bin araç seyrediyor


Şehrin içinde kalması, trafik yükü, yol ağı ve üzerinde bulunan okulların yoğunluğunun göz önüne alınarak şehir dışına çıkarılması istenilen yol güzergahında 2009 yılı Yıllık Ortalama Günlük Trafik Değerleri (YOGT)&8217;ne göre 9 bin araç trafiği olduğu öğrenildi. Karayolları Genel Müdürlüğü resmi internet sitesi trafik hacim haritasından alınan bilgiye göre 1 Nolu Çevre yolu caddesinden 2009 yılı YOGT raporuna göre 7 bin 356 otomobil, 497 orta yüklü ticari taşıt, 37 otobüs, 764 kamyon, 199 kamyon, römork, çekici, yarı römork olmak üzere toplam 8 bin 853 aracın seyrettiği belirlendi.

Editör: Pusula Gazetesi