Fevkani Köprü'nün yıkımının ardından Zonguldak kent merkezinde trafiğin rahatlaması için yapılacak iki geçidin ihalesi yapıldı. Ancak asansör ve yürüyen merdivenin işletmesini Zonguldak Belediyesi'nin yapması gerektiğinden protokol imzalanması bekleniyor.
Vali Osman Hacıbektaşoğlu, yer olarak Uğur Mumcu Kavşağı ve Acılık Çevre Yolu'nu düşündüklerini belirterek "DSİ’nin bir ödenek problemi vardı, onu da çözdük. Karayolu geçişli tarafta yapılan ıslah çalışmasına denk gelecek şekilde bir bütünlük içinde çalışılması talimatını verdik" diye konuştu. Vali Osman Hacıbektaşoğlu'nun iki geçit açıklaması şöyle:
"Fevkani Köprü sonrasında mutlaka bir trafik yoğunluğu oluştu. Bu konuda çözümler hep gündemdeydi. Geldiğimiz günden beri o zamandan beri konu hep konuşuldu: 'Nerede yapılsın, ne olsun?' Geçen sene programda olmamasına rağmen iki tane üst geçit yapılması kararlaştırıldı.
Yukarıdan, hemen belediyenin oradan 10 bin yaya trafiği var. Mutlaka burada bir üst geçit yapılması lazım. Yaya trafiğinin platformdan ayrılması bir zorunluluk. Geçen sene programda olmamasına rağmen, Sayın Belediye Başkanı ile birlikte yapılmasına karar verdik ve sağ olsunlar köprülerin ihalesini yaptılar.
Yerin belirlenmesi konusunda bazı tereddütler oldu. Şu anda ihalesi yapılmış durumda. Yerin belirlenmesinden sonra tekrar bir toplantı yapıldı. Bu sefer asansör konusu gündeme geldi. Mesela Karayolları asansörü kabul etmiyor. 'Asansörü biz yapalım, belediye işletsin, çünkü biz bu işleri yapıp işletemiyoruz' diyorlar. Tabi yürüyen merdiven ve asansörü de Karayollarına kabul ettirdik. Sağ olsunlar, onu da kabul ettiler. Ancak işletmesinde Belediye ile protokol yapılması gerekiyor,. Ancak biz, 'beklemeyelim' dedik. DSİ’nin bir ödenek problemi vardı, onu da çözdük. Karayolu geçişli tarafta yapılan ıslah çalışmasına denk gelecek şekilde bir bütünlük içinde çalışılması talimatını verdik. Esasında trafik belediyenin sorumluluğunda Karayolları bu işi yapıyor ya da yaptırıyor. Belediyenin imkanları yetmediği yerde destek oluyoruz. Ancak herkes doğru bir bakış açısıyla yaklaşmalı. 'Yıkıldı, yenisi yapılacak' demek gerekiyor. Haksızlık yapılmamalı. Bu imkansızlıklar içinde projeye konu edildi, ihalesi yapıldı. Geçen yıl yatırım programına alındı. Ancak ciddi bir zaman kaybı yaşandı."