Başkan Adil Bahadır gazetecilerin sorusunu şöyle yanıtladı:

"Türkiye'de 15-20 yıl önce bayram gelmeden terminallere giriş potansiyeli yüksekti. Yine geçmişte yolcu kapasitesi olarak İstanbul ve Ankara'nın ardından Zonguldak geliyordu. Bugün, Zonguldak Terminali'nde kimse yok. Otobüslerimiz 1-2 kişiyle kalkıyor.
Türkiye'de ekonomik kriz var ancak krizden en fazla otobüs işletmecileri etkileniyor. Türkiye'de taşımacılığın yüzde 65'i karayoluyla otobüslerle yapılıyor ancak hiç kimse bugüne kadar otobüsçülerin, kamyoncuların ve minibüsçülerin sorunlarını konuşarak, çözüm noktasında adım atmıyor.
Geçtiğimiz yıl 7 TL olan mazotun litresi bu yıl 27,5 TL'ye yükseldi. Bugün marketlerde yüzde 1 olan KDV, otobüs işletmeciliğinde ise KDV oranı yüzde 18 olarak uygulanıyor. Otobüsün bir tek lastiği 2 bin TL'den 10 bin TL'ye yükselti. Otobüsün 6 lastiği 60 bin TL, kaskosu 60 bin TL. Otobüsçüler bu şartlarda para nasıl kazanacak? Taşımacılık sektörünün sorunlarının çözüme kavuşturulması noktasında görüşmeler oldu ancak hiçbir sonuç alınamadı. Akaryakıt fiyatlarının yüksek olmasından dolayı nakliye ücretleri de yükseliyor, yükselen fiyatlar haliyle gıda ve sebze fiyatlarına yansıyor. Mazot fiyatlarının yüksekliğinden dolayı bilet fiyatları da mecburen yükseliyor. Yüksek fiyatlarla vatandaşların seyahat etmesine imkan yoktur. Zonguldak Terminali'nin boş olması aslında her şeyi özetlemeye yetiyor. Zonguldak'tan Türkiye'nin her yerine geçmişte bayram öncesi ek seferler koyuyorduk şimdi ise bırakın ek seferleri mevcut otobüslerimizi dolduramıyoruz" ifadelerini kullandı.