Bu süreçte evden çalışan şirketler ve çalışanlar evden çalışmanın avantajları ile tanıştılar. Evden çalışmak çalışanlara ve şirketlere klasik ofislere olan ihtiyacın aslında çok da büyük olmadığını gösterdi.

Şirketler ve çalışanlar fiziki olarak ofise ihtiyaç duymasalar da tamamen ofissiz çalışmaları mümkün olmayabiliyor. Şirketlerin resmi çalışma hayatlarına devam edebilmeleri için resmi adres sahibi olmaları gerekiyor. Yani aslında devlet bir ofisin varlığını zorunlu kılıyor. Kişiler ikametlerini ya da home officelerini resmi adres olarak kullanmak isteyebilirler ama bunu yaptıklarında bazı bürokratik sorunlarla karşılaşmaktalar. Yani bir ofisten kaçış yok. Peki ben evden çalışmak istiyorum ama ofise de ihtiyacım var diyenler için bir çözüm yok mu? Var, olmaz olur mu? Sanal Ofis! Sanal ofis tam olarak da bu endişelere sahip kişiler için yaratılmış bir ofis sistemi. Eğer kafanız karıştı ise CoBaC Workspace Kurucu Ortağı Yıldız Doğan Gürcüoğlu sanal ofis ile ilgili sorularını yanıtlamak için bizimle. Yıldız Hanım bu yazıda bizimle sanal ofisin bilinmeyenlerini ve sanal ofis kiralamadan önce bilinmesi gereken 4 şeyi paylaştı.

Sanal Ofis Nedir?

Sanal ofis şirketlere uygun fiyatlara resmi adres kiralama fırsatı sunan bir sistemdir. Sanal ofis kiraladığınızda orası sizin resmi adresiniz olur ve bu adresi vergi dairesine beyan edebilirsiniz. Bu şekilde işyeriniz ile ilgili bürokratik işlemleri gerçekleştirmeniz fiziksel bir ofsin ayakbağı olmadan mümkün olmuş olur. Sanal ofis tercih ettiğinizde hazır ofisler gibi size ait bir fiziksel alanınız olmayacaktır. Bu yüzden sanal ofis tercih edecekseniz bazı noktalara dikkat etmeniz gerekir.

Her Yeni Üyelik Yeni Bir Network Anlamına Gelir

Sanal ofis üyeliği yaptığınızda bu hizmeti alan tek kişi siz olmayacaksınız. Burası bir ortak ofis olacağından sizinle beraber bir sürü şirket olacak. Ofisi fiziken kullanmasanız bile bu sizin için bir network fırsatı olabilir. Örneğin yurtdışına açılmayı düşünen bir şirket iseniz yabancı şirketlerin sanal ofis olarak kullandığı bir yeri tercih etmek size yeni kontaklar edinmek için fırsat tanıyabilir.

Fiziki İhtiyaçlarınızı İyi Hesaplayın

Sanal ofis birçok açıdan bir hayat kurtarıcısı. Fiziksl ofis sahibi olmanın sorumlulukların ve dertlerin hepsinden kurtuluyorsunuz. Kira, stopaj, temizlik, tadilat, trafik, geç kalma ve daha bir sürüsü... Evinizin rahatından çalışmak her anlamda kulağa daha iyi geliyor. Ama sanal ofise geçmeye karar vermeden önce işinizin ihtiyaçlarını iyi hesaplamalısınız. İş sebebi ile kargı alıyor musunuz? Ayda yılda bir olsa bile toplantı yapabilecek bir alana ihtiyacınız var mı? Diğer çalışanlarınız ile bir araya gelmeye ihtiyacınız var mı? Sanal ofise geçmeden önce bu soruların cevaplarını ve ihtiyaçlarınızı iyi hesaplamanız gerekir. Örneğin eğer arada bir toplantı odasına ihtiyacınız oluyor ise size üyeliğiniz içinde bu hizmeti sağlayan bir çalışma ofisini tercih etmek isteyebilirsiniz.

Hizmetlerden Feragat Etmek Zorunda Değilsiniz

Günümüzde ofis sağlayıcılarının sayısı ve sundukları hizmetlerin çeşitleri epeyi arttı. Genelde sanal ofis sağlayıcıları da kendi bünyelerinde paylaşımlı ofis, açık ofis, hazır ofis ve benzeri hizmetleri sunuyorlar. Bu sanal ofis sağlayıcılarının üyelik paketlerinde bazı fiziki hizmetlerin bulunabildiği anlamına geliyor. Piyasadaki bazı sanal ofis sağlayıcıları üyelerine fiziki bir adres sağlamanın yanında telesekreter, kargo takibi, toplantı odası ve ortak çalışma alanı kullanma hakkı gibi hizmetler sunabiliyorlar. Kendinize sanal ofis seçerken istediğiniz hizmetlerin var olduğu bir sağlayıcıyı arayıp bulmak gerekiyor.

Resmi Adres Olarak Kullanabilirsiniz

Ve tabiki sanal ofisin en temel işlevi. Resmi adres işlevi. Sanal ofisler temelde fiziki ofise sahip olmak istemeyen iş sahiplerine resmi adres sağlar. Bu şekilde şirketler vergi dairesine bu adresi ibraz edebilirler. Burada güvenilir bir yer bulmak önem taşımaktadır. Vergi dairesine beyan edeceğiniz için faturalarınız bu adrese kesilecektir. Fiziksel faturalarınız bu adrese teslim edildiğinde güvende olmasını istersiniz. Bu yüzden sanal ofisiniz ile görüşüp fiziki faturaları nasıl tasnif ettiklerine dair bilgi almak isteyebilirsiniz.

CoBAC Workspace

CoBAC Workspace çalışma deneyimini bir üst seviyeye taşımak isteyen herkese bir coworking deneyimi sunuyor. İstanbul'un merkezi Eminönü'nde ve Haliç'e bakan konumu ile üyelerine ortak çalışma alanlarından daha fazlasını vadediyor. Bünyesinde toplantı odaları, podcast odası ve konferans salonu gibi imkanları barındıran CoBAC; üyelerine çeşitli üyelik seçenekleri sunuyor. Özel Ofis, Özel Masa, Paylaşımlı Masa, Flexi Üyelik (Esnek Üyelik), Sanal Ofis ve MeetBAC üyelikleri ile CoBAC'te herkese göre bir yer var.