Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Zonguldak Belediye Meclisi Grup Başkan vekili Atınç Kayınova, Vali Osman Hacıbektaşoğlu'na çağrıda bulunarak üst geçit değil alt geçit yapılması gerektiğini vurguladı.
Zonguldak Belediye Başkan Vekili Dr. Atınç Kayınova, üst geçit ile ilgili şu açıklamayı yaptı:
"Zor bir şehirde yaşıyoruz. Hayatın sıkışık olduğu bir şehirdeyiz. Bu şehirde, insanların yaşamını kolaylaştıracak müdahaleleri yapmak yerine, yaşamı zorlaştıracak yöntemleri seçmek sürdürülebilir değil, akılcı da değil. Maalesef toplum tarafından da doğru karşılık bulmuyor, doğru kullanılabilir de değil.
Oraya bir akıllı kavşak yapıyorsanız, o kavşağın etrafında insan girişini engelleyecek tüm önlemleri almanız gerekir. Akıllı kavşaktaki kavram nedir? Araç akışı. Yaya akışı değil. Şehrin en merkezi kavşağı; büyük araçların da gelip geçtiği, doğusuyla batısını birleştiren, Ankara ve İstanbul gibi iki büyük şehre bağlantı sağlayan yolların kesiştiği bir nokta. Böyle bir şehir merkezine kavşak yapıyorsanız, bunun planlamasının doğru yapılması gerekir. O kavşağın oraya o şekilde yapılması, esas tartışılması gereken konudur.
Oraya üst geçit yapıp kimin hayatını zorlaştırıyorsunuz? En çok emeklilerin yaşadığı bir şehirde, insanların hayatını zorlaştırıyorsunuz. Rüzgârın, çamurun, hava kirliliğinin, yağmurun eksik olmadığı, günlük hava koşullarının sıkça değiştiği, nem oranının yüksek olduğu, yaşlı nüfusun yoğun olduğu bir kentten söz ediyoruz. Üstelik iki ticari aksın — Soğuksu ile Gazipaşa’nın birleştiği bir alan burası.
'KÖPRÜNÜN İKİ YAKASINI BİRLEŞTİREMEZSİNİZ' DEDİK
'Fevkani Köprüsü’nü yıkmayın'
dedik. “Köprünün iki yakasını birleştireceğiz,” dediler. Hayır, tam tersi olur; ayırırsınız, dedik. Ben bu görüşlerimi meclislerde de dile getirdim, tutanaklar açık.
Madem böyle bir üst geçit yapılacaktı, Fevkani Köprüsü’nün sökümü yapıldıktan sonra, sadece çıplak metal hali kalmışken, yaya hareketini sağlayacak şekilde o köprü korunabilirdi. Bakımı yapılır, sadece yayaların kullanabileceği şekilde yeniden işlev kazandırılabilirdi. Hatta köprünün üstünde yaşam alanları oluşturulabilir, iniş çıkışlarla sosyal bağlantılar kurulabilirdi. Araç geçmeyeceği için bir yük binmeyecek, risk de oluşturmayacaktı. Bu haliyle bakımı sağlanmış, ışıl ışıl, cıvıl cıvıl bir yaşam alanı olurdu. Dere ıslahıyla birlikte bir bütünlük oluşturur, yaya hareketliliğinde de sorun yaşanmazdı.
Oradaki Uğur Mumcu Kavşağı ile ilgili Karayolları hâlâ yanlışta ısrar ediyor. O kavşak ivedilikle yer altına alınmalı ve insan hareketi güvence altına alınmalıdır. Avrasya Tüneli’ni yapan Türkiye Cumhuriyeti Devleti, orada da yolu yer altına alabilir, kavşağı aşağı indirebilir. Böylece devasa, mükemmel bir yaşam alanı ve daha akıcı bir trafik oluşur. Transit geçişler planlanmalı.
"ÇAĞLAYAN KAMUOYUNU KIŞKIRTAN BİR AÇIKLAMA YAPTI"
Sayın Vali, Cumhurbaşkanının Zonguldak’taki en üst temsilcisidir. Sayın Vali, AK Parti’nin Zonguldak’taki en yetkili ismi olan İl Başkanı’na bir mesaj verdi. AK Parti İl Başkanı Mustafa Çağlayan’ın “Yolun sahibi Zonguldak Belediyesi” şeklindeki açıklaması son derece yanlıştı. Gerçekleri çarpıtan, kamuoyunu yanlış bilgilendiren ve kışkırtan bir açıklamaydı.
Sayın Vali ertesi gün çıktı ve net şekilde şunu söyledi: “Yolun sahibi belli, ihalesi yapılmış.” Peki, ihaleyi kim yaptı? Karayolları yaptı. Devlet kurumlarında, devlet kendi yetkisi olmadan herhangi bir yerde ihale yapmaz. Karayolları müdürü gidip “Belediyeye ait burası, buraya üst geçit yapacağım,” diyemez. Burası belediyenin olsaydı, ihaleye çıkamazdı. Düşük kademeli bir memur bu sorumluluğu almaz çünkü hukuken yetkili değildir. Vali Bey de bunu söyledi. Kime söyledi? AK Parti İl Başkanı’na söyledi.
NASIL OLDUYSA 15 AYDIR SUSAN BELEDİYE BAŞKANI KONUŞTU!
Ardından eski Belediye Başkanı Selim Alan da çıkıp bir anda cümleler kurmaya başladı. Nasıl olduysa... AK Parti İl Başkanı, “Senin yüzünden Vali bana böyle söyledi,” diyerek topu ona attı. Kamuoyu bunu tam anlayamamış olabilir, ama biz anladık.
Sonra Selim Alan çıktı, “Hodri meydan,” dedi. Ama ismim bile geçmiyor. Bu artık sadece kelime oyunudur. O alana üst geçit yapılması yanlıştır.
Eğer Zonguldak’a yatırım yaptığını iddia eden bir AK Parti iktidarı bu tartışmaları bitirecek şekilde, Uğur Mumcu Kavşağı, Emniyet Müdürlüğü Kavşağı, Tır Parkı ve ileride köprülü kavşakken, köprü ve kavşağa çevrilen Kozlu Kavşağı da dâhil olmak üzere Zonguldak’ta Karayolları ile ilgili ciddi bir planlama yapılmalı. Bunlar kapsayıcı projelerle halka sunulmalı. Aksi hâlde sadece günü kurtaran açıklamalarla boş tartışmalar yaratılıyor.
Zonguldak’ta Uğur Mumcu Kavşağı’ndan başlayarak Kozlu’ya, hatta Fatih Sitesi’ne kadar uzanan alanı kapsayan, insan yaşamını önceleyen doğru bir planlama yapılmalıdır.
Bakın, Uğur Mumcu Kavşağı’ndan başlayıp Ay-Yıldız Kavşağı’na kadar uzanan, köprü yıkılana kadar geçen yolda, hasarlı trafik kazası bile yaşanmamıştı. İnsan ölümü konuşuluyorsa bu konu kolayca tartışılabilecek bir konu değildir. İnsanların öldüğü yerde, meseleye sadece kendi penceresinden bakmak doğru değildir.
Bu nedenle bu konunun birincil sorumlusu Sayın Vali’dir. İvedilikle bu ihalenin durdurulması, yolun altına alınması ve araç geçişinin yer altına taşınması gerekir. Avrasya Tüneli’ni yapan bu devlet, Zonguldak’a da böyle bir yatırım yapmalıdır. Yolun boydan boya planlanması ve tünel geçişleriyle bağlantılandırılması gerekmektedir.
Kamuoyuna, ikinci makas tünellerinde ne yapılacağı açıkça anlatılmalıdır. Ancak ondan sonra üst geçit mi yapılır, yaya geçişleri mi silinir, ışıklandırma mı yapılır; bunlar devletin konuşacağı teknik konulardır.
Vali Bey’den bizim beklentimiz; üst geçit değil, araçlar için alt geçittir!"