Sahte alkol baskını Sahte alkol baskını

ÖZEL İÇERİK
Her iki aracın da sürücülerin hayatını kaybettiği feci kazada mahkeme kararını verdi. Yolcu otobüsünün şerit ihlali yaparak tomruk yüklü kamyona çarptığının tespit edildiği belirtilen kararda, mahkeme kazada otobüs sürücüsünün hayatını kaybetmesi nedeniyle kovuşturmaya yer olmadığına hükmetti. 
Kaza; geçtiğimiz 2024 yılı Eylül ayında Zonguldak-Gökçebey yolu üzerinde meydana geldi.  Edinilen bilgiye göre, Metro Turizme ait 61 S 0870 plakalı Bartın-Erzurum seferini yapan yolcu otobüsü ile 37 HB 447 plakalı tomruk yüklü kamyon çarpıştı. Kazada Bilal Aşık, Cevdet Çağlayan ve Okan Acar hayatını kaybetti; Ayla A., Beyzanur B., Cemal M., Ceren Ş. Ö., Egemen O.Ö., Eren Y.Ö., Emine G., Fatma A., Nurdaniye S., Pakize D., Reyhan P., Seçgül Ö., Berkay Ş., Devlet K.Y., Kadir E., Mine Y., Muhammet N.Ö., Mustafa C., Nrdeen M.Y.A., Sdeen M.Y.A, Yağmur Y. ve Zehra E. U. ise yaralandı. İhbar üzerine olay yerine çok sayıda polis, sağlık, itfaiye, AFAD, Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM) ekipleri yönlendirildi. Olayla ilgili geniş çaplı soruşturma başlatıldı. 
Soruşturma kapsamında yapılan ilk incelemede yol üzerinde herhangi bir fren ve lastik izinin bulunmadığı, kamyonun araç lastikleri üzerinde yapılan incelemede lastiklerin sağlam diş derinliklerinin ise iyi durumda olduğu tespit edildi. Aynı zamanda kamyon şoförünün çarpmanın etkisiyle araç içerisinde sıkışarak olay yerinde hayatını kaybettiği, direksiyon, vites, fren ve emniyet kemeri ve tokalarının çarpmanın şiddeti ve şoför kabinin deformasyona uğraması sebebiyle ne konumda olduğunun anlaşılamadığı, araç içerisinde herhangi bir alkollü içecek kutusuna rastlanılmadığı, otobüsün geliş istikametine göre yol üzerinde yapılan incelemede herhangi bir fren ve lastik izinin tespit edilemediği öğrenildi. 
KIŞLIK LASTİK TAKMA ZORUNLULUĞU YOKMUŞ!
Bilirkişi incelemesi sonucunda düzenlenen rapora göre aracın ön takımında rot, rotiller, denge ve bağlantı çubukları gibi kısmında herhangi bir kırılma, yerinden çıkma gibi aracın hâkimiyetinin kaybedilmesine neden olabilecek teknik bir arızaya rastlanılmadı. Araç fren sisteminde de gözle görülebilir hidrolik yada pnömatik kaçağa sebep olabilecek bulguya rastlanılmadı. Yolcu ve eşya taşıma yolculuğunda kullanılan taşıtlarda her yılın 1 Aralık ile takip eden yılın 1 Nisan tarihleri arasında kalan 4 aylık dönemde kış lastiği kullanılmasının zorunluğu olduğu , kazanın Eylül ayında meydana gelmesi nedeniyle kış lastiği kullanımının zorunlu olmadığı yer aldı.
YOLCULAR AŞIRI HIZ YAPILDIĞINI DEFALARCA SÖYLEMİŞ 
Yol levhasında da yer alan azami hız sınırının 50 olmasına rağmen yolculardan bir kişinin telefonunda yüklü olan Life360 uygulamasından otobüsün hızının 111 km/h olduğu tespit edildi ancak;  bu konu üzerinden yapılan inceleme kapsamında otobüste ve kamyonda yer alan takograflarda yapılan incelemede herhangi bir bulguya rastlanılmadı. 
Gökçebey Cumhuriyet Başsavcılığınca yürütülen ve 3 kişinin hayatını kaybettiği, 30 kişinin ise yaralandığı kazanın soruşturmasında, kavuşturmaya yer olmadığı kararı verildi.

Muhabir: Duygu Elma Özfidan