2012 yılının Mayıs ayında inşaatına başlanan Amasra-Bartın arasında inşa edilen 1100 metre uzunluğundaki Amasra Tünelinin inşaat çalışmaları tamamlanan Çakraz-Avara arasındaki 968 metre uzunluğundaki Çakraz Tünelinin Ulaştırma ve Denizcilik Bakanı Sayın Lütfi Elvan'ın katılımı ile yapılacak törenle 24 Aralık Çarşamba günü ulaşıma açıldık.
Kim söylüyor bunu?
Ak Parti Bartın Milletvekili TBMM Adalet Komisyonu Sözcüsü Yılmaz Tunç söylüyor.
2010 yılında programa aldıkları Çakraz-Kurucaşile yolunun 2011 yılında proje çalışmalarının tamamlanarak yapım ihalesini gerçekleştirdiklerini ve ardından da yol yapım çalışmalarını başlattıklarını ve şu anda çalışmaların bitirdiklerini söyleyerek, 54 km. uzunluğundaki Bartın-Kurucaşile yolunun Çakraz'a kadar olan 25 km'lik bölümünü bölünmüş yol olarak hizmete açtıklarını bildiriyor.
2 sene içinde 2014 yılında hizmete açıyorlar.
Bartın'ın kaç milletvekili var? 2
Bunlarından biri AKP diğeri ise CHP Milletvekili.
CHP milletvekili muhalefet vekili olduğuna göre aslında bu isi 2 senede tamamlanmasını sağlayan sadece 1 Milletvekili.
Bartın 1991'e kadar Zonguldak'ın bir ilçesi idi. Toplam nüfusu bizim 3/1 kadarı. Bunu da belirttikten sonra:
Gelelim bizim Mithatpaşa Tüneli'ne.
Proje 1975 yılında programa alınıyor. 2013 yılında ilk kazma vuruluyor. Aradan 7 sene geçmesine rağmen halen ulaşıma açılmış değil.
Zonguldak'ın kaç milletvekili var. 5
Bunlardan ikisi CHP, üç tanesi AKP'li
CHP Milletvekilleri muhalefette olduğuna göre, 3 vekilin ağırlığının Bartın'da ki tek vekilin ağırlığında olmadığını görmek mümkün.
Bizimkiler havanda su dövüyor.
Aynı şekilde inşaatı devam eden hastanede durum aynı.
595 bin nüfuslu şehrin, üstelik bu halkın Türkiye ekonomisine katığı katkıyı hesaba katarsak, bu şehre verilen öncelik, diğer şehirlere göre oldukça geride.
Zonguldak sanki yok hükmünde.
Normalde hangi iktidar olursa olsun böyle bir şehre 10 sene içinde yapılacak olan yatırımın kat be kat üstünde olması gerekirken, biz halen Zonguldak ile Filyos'u birbirine bağlayamayan şehir durumundayız.
Filyos projesi de yanında promosyon.
Biri 45 yıllık hayaldi, diğeri 120 yıllık Abdülhamid'in hayali.
Hep düşünmüşümdür! "iş Zonguldak'a gelince neden projelerin başında bu 'hayal 'kelimesi kullanılıyor" diye.
Çünkü yapılan tüm projeler, ya aksak ya yanlış ya da sunulduğu gibi değil.
Hayali oradan geliyor.
Ama cami inşaatı için kimse "hayal" demedi. Bu yüzden tam zamanında bitecek.
Sadece hayali projelerin Zonguldak'ı dönüştürmesi mümkün değil. Bu şehrin bir an önce tüm ilçeleri ile bağlantıları yapılmalı, demiryollarını tam kapasite kullanmalı.
Halkın ekonomiye katılması için çeşitli projeler geliştirilmeli. Marka çalışması mutlaka yapılmalı.
Bizim hayallerimiz bu!
Yoksa bu şehirden göç devam edecek. Nüfus azalacak.
Halk her gün intihar olayları duymaya devam edecek.