Her meslekle alakalı öne çıkarılması ve fark yaratması beklenen farklı özellikler olması değişik stillerde hazırlanması gerektiğini ortaya koyar. Etkileyici özgeçmiş hazırlamak başvurularda kullanıldığında insan kaynaklarının dikkatini çeken bir faktördür. İlk izlenimle birlikte görüşmeye çağrılmanızda olumlu katkıda bulunur. Bunun için grafik tasarımcısı olarak işe alınmak için başvuru yapmaya karar verdiğinizde yapmanız gereken farkınızı, mesleki donanımlarınızı ve tecrübenizi ortaya koyan bir CV hazırlamak gerekir. https://cvhazirlama.cool/ bir grafik tasarımcının cv'sinde olması gerekenleri sıraladı.

İlk Adım: Araştırmaların Yapılması

Özgeçmiş oluşturmaya başlamadan önce araştırma yapmanız en önemli detaydır. Her şirketin farklı amaç, misyon ve geleceğe dair vizyonu bulunur. Bu nedenle bir tek özgeçmişin sayısız başvuruda değerlendirilmesi zordur. Başvuru yapacağınız yerin neresi olduğu, ne gibi ihtiyaçlar kapsamında eleman arayışına girdiği noktalarında araştırmalar yapılmalıdır. Şirketle alakalı verilere önem vererek hazırladığınız CV'yi daha dikkat çekici hale getirmeye çalışmalısınız. Sosyal medya hesapları bu konuda önemli ipuçları vereceğinden değerlendirmelerde kullanılmalıdır. Temel özelliklerden hemen sonra şirket ihtiyaçlarına göre grafik tasarımcısı özelliklerinizi sıralayacak bir yol izlemelisiniz.

İkinci Adım: İş İlanına Odaklanmak

Sunulan iş ilanı işe alınacak olan adayla alakalı öz ve kısa bilgiler içerir. Söz konusu ilanla alakalı temelde istenen grafik tasarımcısı özelliklerinin altını çizmeniz ve bunlara odaklanmanız gereklidir. Özgeçmişinize istenen özellikleri dahil ederek daha etkileyici olmasına zemin hazırlayabilirsiniz. Bazen benzer özellik veya programlara dair tecrübeniz olmasına karşılık özgeçmiş taraması yapan bir yazılım tarafından elenebilirsiniz. İnsan kaynakları uzmanı başvuru yoğunluğu yaşanan bir durum olduğunda bazı kelimelere odaklanarak taramalardan geçirme yoluna gidebilir. İstenen özellikleri eklediğinizden ve ilk adımı geçebileceğinizden emin olmalısınız.

Üçüncü Adım: En İyi Olduğunuzu Seçmek

Farklı özellikleriniz ve tasarımlarınız bulunabilir. Hatta bunların sayısının oldukça fazla olması ihtimali de bulunabilir. Bunların arasından en alakalı olan, başvuruda en fazla işinize yarayacak olanları tercih etmelisiniz. Portföyünüzün ne kadar kapsamlı olduğunu göstermek isterken ilanda istenenleri gözden kaçırmış olabilirsiniz. Şirket istediği deneyim ve iş tanımlarını ilanda belirttiği için bu konularda var olan tecrübelerinizi ortaya koyacak çalışmalarınızı vurgulamaya çalışmalısınız. Marka konusunda çalışma arkadaşı arayan bir ilana pazarlama deneyimlerinizi yazmak gibi bir durumun içine düşmeniz olasıdır.

Dördüncü Adım: İçerik Kadar Şekil

Çoğu zaman yanlış bilinen bir durum olan içeriğin daha önemli olduğu kısmı tasarımcı ilanlarında geçerli değildir. İçinde yer alan bilgilerin dolu dolu olması, ilanda istenenlerin ön planda olması gibi durumlar önemli olsa da sade ve dikkat çeken bir tasarımı olmasına dikkat edilmelidir. Sanatsal, farklı vizyonlarda ve yaklaşımı değişik bir web tasarımcısı olduğunuzu anlatmak konusunda en iyi yardımcınız olacaktır. Bunu yaparken dikkatli olmanız gerekenler:

  • Renklerin karmaşık şekilde seçilmemesi,
  • En fazla iki yazı tipinin kullanılması,
  • Dengeli ve yorucu olmayan bir sistemle hazırlanması,
  • Yaratıcı öğelerin bulunması,
  • Okunması konusunda teşvik edici görünme

Gibi detaylardır. Yaratıcılık konusunu fazla abartarak olumsuz bir izlenim elde etmeyeceğinizden emin olarak hareket etmelisiniz.

Beşinci Adım: CV'nin Tarzı

Her yerde geçerli olan bir özgeçmiş hazırlamanın herhangi bir faydası olmayacağını bilmeniz önemlidir. Özelleştirme ve farklı ilanlara göre uyarlanabilir olma yönü bulunmalıdır. Özelliklerinizi iş ilanının hedeflerine yönelik şekillendirirken aynı zamanda uzun ve sıkıcı olmadığından emin olmalısınız. Bir veya iki sayfanın dışında sıkıcı olmaya başlayabilir. Belli bir düzene sadık kalmayı amaçlayarak ve net şekilde yeteneklerinizi ispatlayarak ilerleyebilirsiniz. Grafik tasarımcısı olduğunuz için geçmişte çalıştığınız projelerin örneklerini kullanma yoluna gidebilirsiniz. Dozunda olması önemli olduğundan yeterli şekilde kullanılması önerilir.

Altıncı Adım: Yeteneklerinizi Sıralama

Bir web tasarımcısının özgeçmişinde bulundurması gereken yetenekler en önemli kısımdır. Bunlar arasında Photoshop, Illustarıon, InDesign, Acrobat gibi olmazsa olmazlar ilk sırada yer alır. Ek olarak düzen ve logoların oluşturulması konusundaki yönlerinizden bahsedilebilir. Renklerle alakalı çalışmalarınız ve yetenekleriniz eklenmelidir. Fotoğraf düzenleme, pazarlama ve markalaşma, HTML VE CSS gibi donanımlarınızın olduğunu eklemelisiniz. Sosyal medya konusunda yeteneklerinizi eklemeniz de doğru olacaktır. Tasarım kadar baskı alanında da yeteneklerinizi yazıya dökmelisiniz. Fikirlerinizin süreçlerinden ve tasarım yeteneklerinizden bahsetmek de yine işin olmazsa olması konumundadır. Bunlar kalabalık gibi görünmesine karşılık kısa bir şekilde ve bir bölüm özelinde kolay bir şekilde toparlanabilir. Eklenmemesi işe alınmanızda en büyük engel olacağından atlanmaması önemlidir.

Yedinci Adım: İşe Alınmak İçin Neden Vermek

Her başvuru işe alınmayı hedeflemek için olsa da genel anlamda başarılı olması oluşturana bağlıdır. Özgeçmişinizin bir web tasarımcısına ait olduğunu gösteren ayrıntılara sahip olması beklentiler arasında bulunur. Kendi farkınızı özgeçmişte bulunan kısımlarda göstermelisiniz. En sık kullanılan ve fark oluşturulmaya çalışılan alanların başında yetenek ve beceriler kısmı gelir. Görüşmeye çağrılmak ve şans yakalamak için kapı aralanmasına neden olacak en temel yardımcınız cv olduğundan özenle ve mesleğinizi yansıtarak hazırlanmalıdır. Cv örnekleri ve cv hazırlamak için linke tıklayabilirsiniz.