Her türlü küçük, büyük ve orta boyutlu firmalar, satışlarını arttırabilmek için CRM yazılım ve CRM sistem türlerine başvururlar. CRM, kelime anlamı olarak "müşteri ilişkileri plan ve yönetimi" anlamına gelir. CRM programı ise müşterilerin satış yönetimi için yeni plan ve stratejileri geliştirmeye yarayan özel hizmetlerdir. Müşteri satış planları yapılırken onların ihtiyaçlarına yönelik memnuniyeti sağlamakla yükümlü olan kişilere ise CRM danışmanı adı verilir. Bu işi yapan bir kişinin en önemli sorumluluğu ise müşteri memnuniyetini sağlamak ve korumayı başarmaktır. Bunu yapabilmek için de çeşitli çalışmalar yürütür.

CRM Danışmanı Nedir?

CRM danışmanı, var olan müşterileri en iyi ve planlı bir şekilde inceleyip onların tüm ihtiyaçlarına yönelik çalışmalar ve düzenlemeler yapan kişiye denir. Temel amacı müşteri analizlerini en iyi şekilde yapıp müşterilere en uygun hizmetleri sunmaktır. Firmalar CRM sistemleri sayesinde daha kaliteli hizmetler sunabilir, ürünler geliştirebilir. CRM danışmanı tarafından yapılan geliştirme hizmetleri sayesinde firma, kendi bünyesinde bulunan müşterilerinin memnuniyetini en üst seviyeye çıkarabilir.

CRM danışanları firma hizmetleri ile müşteri incelemelerini harmanlayıp müşterileri yöneten bir köprü görevindedir. Firmaların daha kaliteli ve profesyonel hizmet sunmasını sağlar. Bunun yanında müşterilerin firmaya olan taleplerini arttırır. Müşterilere karşı iyi ve kaliteli hizmet vermek isteyen firmalar alanında uzman CRM danışmanından destek almalıdır. İşinde uzman ve kaliteli hizmet sunan Soluto firması da CRM danışmanlığı konusunda her türlü hizmeti değerli müşterilerine sunmaktadır.

CRM Danışmanı Ne İş Yapar? Görevleri Nelerdir?

CRM danışmanının ne iş yaptığı açıklanmadan önce "CRM yazılımı nedir?" sorusunun cevabının bilinmesi gerekir. CRM yazılımı ya da CRM sistemleri şirketlerin içinde var olan veya aktif müşterileri ile kurdukları teması en etkin, en verimli ve en karlı hale getiren kullanılan yöntem ve tekniklerin tümüne denir. CRM yazılım geliştirme işlemi işinde uzman danışmanlar tarafından yapılır. Bu sayede firma için en uygun ve en iyi CRM yazılımı bulunup müşteriler ile kontak kurulur. CRM danışmanları tarafından sunulan CRM yazılımı faydaları şunlardır:

  • Teknik zorluklar konusunda müşterilere yardımcı olur.
  • Müşterileri sınıflandırarak yapılacak işi daha kolay hale getirir.
  • Motivasyon ve verimliliği arttırır.
  • Firma içerisindeki iletişime katkı sağlar.
  • Müşteri memnuniyetini çoğaltır.

Bu faydalarından dolayı CRM hizmetleri yapılmaktadır. CRM danışmanları tarafından yapılan hizmetlerin firmalara oldukça büyük katkılarının olduğu kanıtlanmıştır. Bunların dışında CRM danışmanlarının genel olarak görev ve sorumlulukları şunlardır:

  • Bağlı olduğu firmaların ihtiyaçlarını belirleyip buna göre çözümler üretmek,
  • Müşteri bilgilerini kaydetmek ve var olan verileri geliştirmek,
  • Kaydedilen müşteri bilgilerinin gizliliğini sağlamak,
  • Müşteri etkileşimini verimli bir şekilde sağlamak,
  • Müşteri iletişimi içerisinde yer alan işlemlerin analizini yapmak,
  • Daha iyi çalışmalar için araştırmalar yapmak.

Bütün bu görev ve sorumluluklar doğru bir şekilde uygulandığı takdirde firmaların CRM konusundaki işlemleri tamamlanmış olur. Bunun yanında CRM danışmanları kendilerine bilişim, yazılım, e-ticaret, finans ve bankacılık gibi sektörlerde iş imkanı bulabilmektedir.

CRM Danışmanı Olmak için Ne Gerekir?

CRM danışmanı olabilmek için birtakım gereklilikleri yerine getirmek ve bazı özelliklere sahip olmak gerekir. Öncelikle üniversitelerin 4 yıllık eğitim veren istatistik, halkla ilişkiler, işletme, pazarlama veya mühendislik bölümlerinden mezun olmak ilk koşuldur. Eğer bu bölümler bitirilmediyse, CRM danışmanlığı sertifikası veren eğitim kurumlarından belge almak yeterli olacaktır. Verilen bu kurslar ortalama 2-3 ay sürmektedir.

CRM danışmanlığı eğitimi sertifikası özel kurslar veya üniversitelerin kendi içerisinde vermiş olduğu eğitim programlarında verilir. Bu eğitimlerdeki genel amaç CRM danışmanı olmak isteyen kişi ya da firmaları mesleğe en iyi şekilde hazırlamaktır. Verilen eğitimlerde genel olarak şu dersler verilmektedir:

  • CRM uygulama süreci eğitimi ve CRM tipleri eğitimi
  • CRM tanımı ve uygulamaları eğitimi
  • Modern satış uygulamaları eğitimi
  • İşletme rekabet araçları eğitimi
  • Küresel rekabet ortamı öğrenme eğitimi

Eğitim kapsamında bu dersler tamamlandıktan sonra CRM danışmanlığı unvanına sahip olunabilir.

CRM Danışmanı Maaşları Ne Kadar?

CRM danışmanlığı konusunda merak edilen bir diğer nokta ise CRM danışmanlarının ne kadar maaş aldığıdır. Maaş aralığı çalışan kişinin sahip olduğu tecrübe ve iş yerinin durumuna göre değişiklik gösterir. Mesleğe ilk başlayan CRM danışmanları daha az ücret alır. Ancak deneyim kazandıkça alınan bu ücret gittikçe artacaktır.

https://www.soluto.com.tr/crm-yazilimi/

Sıkça Sorulan Sorular

CRM Danışmanının Meslekte Karşılaşacağı Zorluklar Nelerdir?

CRM danışmanlarının meslekte karşılaşacağı sorunlar arasında müşteriler ile iletişim zorlukları, maaş ve kadro sorunları gibi sorunlar yer alır. Bunun yanında kamu kurumlarında CRM danışmanlığı gibi bir kadro yoktur. Sadece özel sektörde CRM danışmanı olarak çalışılabilir.

CRM Danışmanlığı Mesleğinde Staj Yapılır mı?

CRM danışmanlığında çoğu zaman meslek öncesi staj yapmak zorunludur. Staj süresi ortalama 2 ile 3 ay arasında değişir.

Yurt Dışında CRM Danışmanı Olmak için Hangi Donanımlara Sahip Olunması Gerekir?

Yurt dışında CRM danışmanı olarak çalışabilmek için yabancı dil bilmek, yurt dışında yaşama belgesine sahip olmak ve uluslararası alanda çalışma sertifikası bulundurmak yeterlidir.