Bartın Üniversitesi Rektörü Profesör Doktor Ramazan Kaplan, Bursa´da Özel Bursa Kültür Okulları Özlüce Kampüsü´nde düzenlenen, "2023´ün Lisesine Üç Boyutlu Bir Bakış" konulu Türkçe ve Tarih eğitimine katıldı. Eğitim programında yer alan "Eğitimin geleceği üzerine tartışmalar" konulu panelde konuşan Rektör Kaplan, çocukların Türk kahramanlardan çok yabancı kahramanlara ilgi duymasına değinerek, "Çocuğumuz niçin bizden farklı düşünüyor? Ona bir masal yazma ödevini verdiğimiz zaman çocuğumuz kendi kültürünün kahramanlarını düşünemiyor da, yabancı kahramanları bize yazarak getiriyor. Bunun temeli ekonomiktir bunu kabul edelim&[#]8221; dedi.


Üreten toplum olmalıyız
Üreten bir toplum olmanın önemine dikkat çeken Rektör Kaplan; &[#]8220;Eğer üretemezseniz, tüketirsiniz. Biz bugün istiyoruz ki; bilgisayarı dışarıdan getirelim, seyredelim, bilgisayarı kullanalım teknolojinin bütün nimetlerinden yararlanalım ama o teknolojinin ait olduğu kültürleri düşünmeyelim yaşamayalım, davranmayalım. Böyle bir şey olamaz. Üretmiyorsanız size dayatılan bilginin ya da almak zorunda kaldığınız bilginin kültürü ile düşünmeye yaşamaya başlarsınız, bu gerçek. Çözümü, üreten bir toplum olmaktan geçer" diye konuştu.
Yüzde 37&[#]8217;si hiç kitap okumuyor


Okuma konusuna önemle değinen Kaplan, "Program ne kadar güzel olursa olsun öğretmenlerimiz eğer kendini programı anlama noktasına hazırlıklı kılmıyorsa öğrencisine okuyun derken kendisi okumuyorsa, çalışmıyorsa, ya da görünüşüyle bu anlamda öğrenciye güven vermiyorsa kusura bakmayalım öğrencimiz okumaz. Öğretmenlerimin aflarına sığınarak bunu açıklamak istiyorum, yapılan bir araştırma hiç kitap okumayan öğretmenlerin oranının yüzde 37 olarak gösteriyor, bu ciddi bir rapordur&[#]8221; şeklinde konuştu.

Okumayan öğretmen öğrencisine etkili olamaz
Öğretmenlerin yüzde 70&[#]8217;inin kitap okumadığını belirten Rektör Kaplan; &[#]8220;İki ayda bir kitap ya da daha az okuyanlar yüzde 30,7, ayda bir kitap okuyan yüzde 22,8, ayda iki kitap veya daha fazla okuyan ise yüzde 8,7. Ayda iki kitap, yılda 24 kitap eder. Dünya ölçeğine göre 25 ve yukarısı kitap okuyanlar bugün iyi okur-yazar olarak kabul ediliyor. Geriye kalan rakamlara baktığımız zaman üzülerek ifade ediyorum öğretmenlerimizin yüzde 70´i okumuyor. Yüzde 70´i okumayan öğretmenler öğrencisine ne kadar etkili olacaktır" ifadesini kullandı.
Editör: Pusula Gazetesi