Zonguldak´ın Ereğli ilçesine bağlı Gülüç beldesi ile Alaplı ilçesi arasındaki karayolu bölünmüş yol çalışmaları başladı. Gülüç Belediye Başkanı Aydın Güngör, çalışmaları yerinde inceleyerek bilgi aldı. Yol yapımındaki en büyük sorunun daha önce yol üzerinde bulunan kurumların yaptığı hatalar olduğunu belirten Güngör, karayolunun altından geçen kanalizasyon ve su boruları nedeniyle zorlandıklarını belirtti. Yolun en kısa zamanda bitirilmesi için uğraşıldığını belirten Güngör, &[#]8220;Bildiğiniz gibi bundan 3 yıl önce Gülüç Köprüsü yeni bir köprüyle hizmete açılmıştı. Tabi köprüyle birlikte Ereğli´nin, Gülüç´ün, Alaplı´nın beklentisi Ereğli-Akçakoca arasındaki karayolunun başlamış olması şeklindeydi. Ama maalesef 2 yıldır herhangi bir şey yapılamadı. Bugün resmen karayoluna ait Limak firması Gülüç´ten Akçakoca´ya kadar yapılması gereken bölünmüş yola başlamış oldu. Başta emeği geçen TBMM Başkanımıza, Valimize, milletvekilimize teşekkür ediyorum. Onları bu yolun yazın başlaması için büyük gayret gösterdi. Gülüç´ten tersaneler bölgesine kadar olan alanımızdaki kanalizasyon ve su borularını deprese ediyoruz. Çok zor bir coğrafyada çalışıyoruz. Anayolun altından geçen bu su ve kanalizasyon borularını deprese etmenin zorluğunu yaşıyoruz. Ama az bir kısım kaldı. Orayı da bitirdiğimiz zaman herhangi bir sıkıntımız olmayacak. Çevreyle ilgili çınar ağaçları ve akasya ağaçları yolumuzun kenarında var. Çınar ağaçlarına bir zarar vermeden kaldırdık garajımıza diktik onları. Akasya ağaçlarını da oradan tek tek sökeceğiz. Kamyona koyarken kendi toprakları düşüyor. Böyle bir sıkıntımız var. Kurtara bildiklerimizi kurtarmaya çalışacağız. Bizim için çok önemli. Ankara Belediyesi´nden bir araç istedik konuyla ilgili. Henüz olumlu bir cevap alamadık. Yine anayol üzerinde olan elektrik direkleri Türk Telekom, doğal gaz herkes bir çalışma içerisinde. Özellikle BEDAŞ, Erdem Yuvadan tersaneye kadar olan yerde yer altında bulunan kabloların tekrar sökülüp yeniden deprese edilmesi bir hayli sıkıntılar yaşıyoruz. Aslında Ereğli-Akçakoca arasındaki bölünmüş yolun en büyük sıkıntısı Gülüç beldesinden geçişteki gördüğümüz kurumlara ait zamanında yapılan hataların üzüntüsü biz çekiyoruz. Zamanında bunlar karayolunun altından geçilmeseydi normal imar içinde olsaydı hiçbir sıkıntı beklemeden belki birkaç yıl evvel bu yol başlamış ve bugün bağlantı tamamlanmış olacaktı. Alaplı Kocaman mevkiinde de çalışmalar başladı. 9 tane tünel yapacaklar. 4 kilometrelik bir tünel mesafesi olacak. Kocaman´dan girdiğimiz zaman Alaplı´ya kadar tünellerle gidiş olacak. Mevcut yolumuz iyileştirilerek hizmete açılacak. En az iki sene içerisinde yetkili firma bitirmek istiyor. Tabi ki bu bittiğinde bizim Ereğli-Düzce arasındaki yolumuz kısalmış olacak. Hedefleri bu yaz plajlar mevkiine kadar bitirmek. Önümüzdeki yıllarda yine aynı hızda devam edecek. Mevsimlerin el vermediği zamanda sanat bakımlarına devam edecekler&[#]8221; dedi.
Yol yapımında herkesin taşın altına elini koyduğunu belirten Aydın Güngör, emeği geçen herkese teşekkür etti.
Editör: Pusula Gazetesi