Havaalanı iddialarına Valilikten yanıt
Zonguldak Havaalanı ile ilgili yerel basında çıkın iddialara Valilikten yanıt geldi...
21-08-2015 | 16 : 33 52
Zonguldakın Çaycuma ilçesinde yayınlanan Denge Gazetesinin 4-5 nüshasındaki haber ve köşe yazılarında, ayrıca il merkezinde yayınlanan bazı gazetelerde Zonguldak Havaalanı ile ilgili olarak yapılan haber ve yorumlarda yer alan iddialar, Zonguldak Valisi Ali Kabanın talimatları doğrultusunda incelettirildi. İnceleme sonucunda Çaycuma Kaymakamı ve ZONHAV Yönetim Kurulu Başkanı Serkan Keçeli, yaptığı açıklamada, Zonguldak'ın önemli değerlerinden olan havalimanı; eleştirip somut bilgi ve belge olmadan kötüleyerek değil, sahip çıkıp destek olarak büyüyecektir. Tüm alanlarda olduğu gibi havalimanı konusunda da somut bilgi ve belgeye dayalı iddiaların araştırılıp gerekli işlemlerin de yapılacağından kimsenin şüphesi olmamalıdır denildi.
Açıklama şöyle:
TESLİM ALINAN HAVALİMANININ YAPILIŞI VE İŞLETME AMACI KÜÇÜK STOL BİR HAVALİMANI OLARAK PLANLANMIŞTIR
Zonguldak Çaycuma Havalimanı, 1999 yılında Devlet Hava Meydanları İşletmesi tarafından yurtiçi uçuşlarına açılmış olup, 31 Ocak 2002 tarihinde yeterli yolcu ve uçak talebi olmadığından kapatılmıştır. Bu süre zarfında herhangi bir uçuş gerçekleştirilememiştir. 15 Eylül 2006 tarihinde Devlet Hava Meydanları İşletmesince 25 yıllık işletme süresi için kiralama ihalesine çıkılmış, mahallen Zonguldak Valiliği İl Özel idaresi öncülüğünde kurulmuş Zonguldak Özel Sivil Havacılık Sanayi ve Ticaret A.Ş. tarafından ihaleye iştirak edilerek işletme ihalesini kazanılmıştır. 30 Ekim 2006 tarihinde devir ve teslim işlemleri tamamlanarak teslim alınmıştır. Teslim alınan havalimanının yapılışı ve işletme amacı küçük stol bir havalimanı olarak planlanmıştır. Özel jetlerin, helikopterlerin v.s. kullanabileceği bir havalimanı statüsünde işletilmesinin mümkün olamayacağı, bölge taleplerini karşılamayacağı da değerlendirilerek daha büyük gövdeli uçakların kullanabileceği havalimanı statüsüne yani konvensiyonel özellikte bir havalimanı haline getirebilmek için gerekli tespitler yapılarak planlı bir çalışma yapılmaya çalışılmıştır. Havalimanının bulunduğu bölge coğrafyası esas alındığında özellikle her iki pist başına yakın tepelerin olması, mevcut haliyle beklenen 150 kişilik uçakların iniş ve kalkışını engellemesinden dolayı ve hakim rüzgârın kuzey istikameti olması da dikkate alınarak; Bostancılar Tepesi olarak anılan bölgede kod düşürme çalışması yapılması zorunluluğu ortaya çıkmıştır. Söz konusu tepede kod düşürme çalışmasının yapılması halinde; bir iyileştirme olacağı ve planlanacak uçakların kullanabileceği yapılan araştırmalar sonucu ortaya çıkmıştır, Zonguldak Valiliği öncülüğünde çalışmalar başlatılmış ve belirli bir düzeye getirilerek yapılan iyileştirme 2008 yılı 29 Ekim tarihinde yapılan performans uçuşuyla daha iyi anlaşılmıştır. Havalimanının 3 yıllık bir sürede atıl durması, hiçbir şekilde işletilememesi ve mevcut haliyle de işletilemeyeceğinin anlaşılması üzerine, mevcut olmayan düzenlemelerin yapılması, sonuçlandırılması ve yurtiçi ve yurtdışına açık havalimanı statüsüne kavuşturulması için yapılan çalışmalarla İçişleri Bakanlığı, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığına bağlı kurum ve kuruluşların ortak mutabakatı sonucu 18 Ocak 2008 tarihinde yurtiçi ve yurtdışına açık bir havalimanı ve hudut kapısı olarak yayınlanmıştır.
ZONHAV A.Ş., HER TÜRLÜ EKONOMİK FEDAKÂRLIĞI VE RİSKİ DE GÖZE ALMIŞTIR
Özellikle gerekli olan yolcu talebinin nereden nasıl olacağı araştırılmış, Almanya Dusseldorf-Dortmund-Essen bölgesi ve çevresinin Zonguldak-Bartın-Karabük illeri kökenli hemşehrilerimizin yoğun olarak yaşadığı bölge olduğu anlaşılmış, yapılan görüşme ve planlamalarla 22 Temmuz 2009 tarihinden itibaren uçak seferleri başlatılmıştır. Her geçen yıl uçak ve yolcu sayısı artışı ile bugüne kadar 148 bin 739 dış hat yolcu uçuşu (yıllar itibariyle yüzde 82-yüzde 93 doluluk oranıyla) gerçekleşmesi sağlanmıştır. Ulaşım kolaylığı ile bölgemize gurbetçi hemşehrilerimizin ilgisi artmıştır. İç hat uçuşlarıyla ilgili Borajet Havayollarıyla 2010 yılı Mayıs-Eylül ayları arası, 2011 yılı Mayıs-Haziran ayları arası, 2012 yılı Ekim-Aralık ayları arası, 2013 yılı Ocak-Nisan ayları arasında seferler İstanbul-Zonguldak-Trabzon olarak başlatılmış, ancak yeterli yolcu potansiyeli yaratılmadığından 9 Nisan 2013 tarihinde seferler iptal edilmiştir. Bu dönemde 2010 yılında yüzde 47, 2011 yılında yüzde 17, 2012 yılında yüzde 5, 2013 yılında yüzde 39 yolcu doluluğu ile uçuşlar gerçekleşmiştir. 2012 ve 2013 yıllarında gerçekleştirilen uçuşlarda ZONHAV A.Ş. her türlü ekonomik fedakârlığı ve riski de göze almıştır. 2013 yaz sezonunda Borajet-Anadolujet işbirliği ile İstanbul-Çaycuma-Zonguldak ve İstanbul-İzmir-Antalya bağlantılı seferler başlatılmış, yolcu potansiyeli yetersizliğinden seferler iptal edilmiştir. 19 Nisan 2013 tarihinden 25 Ekim 2013 tarihine kadar planlanan Zonguldak Valiliği sivil toplum kuruluşları işbirliği ve öncülüğünde belirti taahhütler kabul edilerek başlatılan bu seferler, yeterli yolcu potansiyeli sağlamadığından iptal edilmiş, sürdürülememiştir.
Haber : PUSULA
ETİKETLER : Yazdır
