Daha önce iki defa Zonguldak'tan İstanbul ve Trabzon'a başlattığı seferleri yarıda kesen Borajet, son olarak 23 Kasım 2012'de seferlere başlamış ve 19 Nisan 2013 itibariyle üçüncü defa uçuşlara son vermişti. Kış ortasında yeterli yolcu olmayacağı bilinmesine rağmen sefer başlatan Borajet, Zonguldak Özel Sivil Havacılık Sanayi ve Anonim Şirketi'nden (ZONHAV) olmayan yolcunun parası olarak tam 880 bin lira istedi.
20-06-2013 | 17 : 27 49
Borajetin bu talebi, önceki gün yapılan son yönetim toplantısında masaya yatırıldı. Şirkette yüzde 15 hissesi bulunan İl Özel İdare adına ZONHAV YönetimKurulu Başkanlığını yürüten ZonguldakValisiErol Ayyıldız, bu talebi kabul edemeyeceklerini belirterek, gerekirse karşı dava açabileceklerini söyledi. Bazı ZONHAV ortaklarının ise, Borajet ile bir yolcu garantisi anlaşması yapılıp-yapılmadığı konusunda habersiz olmaları dikkat çekti.
Şimdi akla birkaç soru geliyor. Daha önceki iki denemesinde yolcu olmadığı gerekçesiyle seferleri yarıda bırakan Borajet, bunlara rağmen neden kış ortasında durup dururken seferlere başladı? ZONHAV yönetimi ile yolcu garantisi anlaşması yapıldı mı? Bu sözleşmede ne yazıyor? Böyle bir anlaşma yapılmadıysa, Borajet neyin parasını istiyor? Anadolu Jet, işin neresinde? Hukuki yollara giden Borajet haklı çıkarsa, 880 bin lirayı kim verecek?