Zonguldak kent merkezi trafiğine çıkanlar normalde olağandışı ancak Zonguldak için çok normal bir gün yaşadılar. Kent merkezinin tek caddesinden geçen Tır&[#]8217;ların yol açtığı izdiham ve kazalara yenileri eklendi. Trafik yine felç oldu.

Zonguldak Kilimli arasında ulaşımı kolaylaştıracak Mithatpaşa Tüneli&[#]8217;nin aciliyetini bir kez daha ortaya koyan manzaralar karşısında sürücüler isyanda. Projesi Zonguldak Belediyesi&[#]8217;ne gelen tünel için adımlar maalesef yavaş atılıyor.


Artarak devam eden trafik sorunu Zonguldaklıların yaşamını felç etmeye devam ediyor. Kentin tek caddesi olan Gazipaşa Caddesi her ne kadar mecburiyet caddesi olarak anılsa da bu mecburiyeti ortadan kaldıracak adımlar hızlı atılamıyor.
Dün Gazipaşa Caddesi Ulucami önünde meydana gelen kazada maden direği yüklü Tır ile duraktan çıkmak isteyen ticari taksi çarpıştı. Otomobilde maddi hasar meydana gelirken, zaten ağır aksak ilerleyen trafik tamamen durarak yaşamı felç etti. Ankara ve Devrek istikametinden gelen araçlar ile Fevkani Köprüsü üzerinden ve Madenci Anıtı&[#]8217;ndan Gazipaşa&[#]8217;ya yönelmek isteyen araçlar hareket edemez duruma geldi. Tıkanan trafik nedeniyle sürücüler tepkilerini yükseltirken halk otobüsleri ve bazı araçlar kavşak ve kaldırımlar üzerine çıkarak ilerleyebildiler. Polis yolu açmak için çaba gösterirken Tır sürücüsü ise; &[#]8220;Neden başka yolunuz yok. Hiçbir arkadaşımız bu nedenle Zonguldak&[#]8217;a gelmek istemiyor&[#]8221; diyerek tepki gösterdi.

Mithatpaşa Tüneli için ne bekleniyor?
Geçtiğimiz günlerde Zonguldak&[#]8217;a gelen Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım Zonguldak&[#]8217;ın yollar konusunda çok geri kaldığını görmenin üzüntüsünü yaşadığını belirterek Mithatpaşa Tüneli&[#]8217;nin de bir an önce açılacağını söylemişti. Ak Parti İl Başkanı Hamdi Uçar ise daha sonrasında yaptığı değerlendirmede Mithatpaşa Tüneli&[#]8217;nin önümüzdeki yıl başlayacağını belirtmesine karşılık, Asma Tünelleri&[#]8217;nin tamamlanmasının ardından Mithatpaşa Tüneline başlanacağını anımsatması bu sürecin uzaması olarak yorumlandı. Projesi Zonguldak Belediyesi&[#]8217;ne teslim edilen Mithatpaşa Tüneli güzergahında birkaç noktada istimlak çalışması yapılması bekleniyor. Bunun için Karayolları Genel Müdürlüğü Bakanlığın aktaracağı kaynağı bekliyor. Diğer yandan Kanalizasyon Projesi&[#]8217;nde kullanılacak istasyonlardan biri ile tünel hattının çakıştığı ve güzergahta küçük bir değişiklik yapılacağı belirtiliyor. 1976 yılıda şehir planına çizilmesine karşın yıllar içinde unutulan ve son 3 yıldır gündemde olan Mithatpaşa Tüneli&[#]8217;nin inşaatına başlanması için aslında her şey hazır görünüyor. Burada kent halkı ile siyasi iradenin konunun takipçisi olarak gündemde tutması şart. Asma Tünelleri&[#]8217;nin yapılmasının beklenmesi durumunda ise Mithatpaşa Tüneli&[#]8217;ne daha birkaç sene başlanamayacağı ileri sürülüyor. Ak Parti Milletvekilleri ile İl Başkanı Hamdi Uçar ve parti yönetiminin konunun sıkı takipçisi olmaları ve durumun aciliyetini bakan Yıldırım&[#]8217;a yeniden iletmeleri isteniyor.

Polis de isyanda
Gazipaşa Caddesi&[#]8217;nin trafiğinde en zorda kalanlar arasında trafik polisleri de var. Günde 30 bin civarında aracın geçtiği cadde üzerinde görev yapan polis memurları ile vatandaş arasında zaman zaman gerek park gerekse diğer nedenlerden dolayı tartışmalar yaşanıyor. Polisler alternatif yolların olmadığı sürece polisiye tedbirlerle sorunun çözümlenemeyeceği görüşündeler. Görev yapmak zorunda kalan trafik polislerinden pek çoğunun Gazipaşa caddesi üzerinde görev yapmak istemediği ileri sürülüyor. Buna gerekçe olarak sık sık yaşanan tartışmalar ve görev yapmanın zorluğu.

Tünel nereden başlıyor, nerede bitecek?
Kastamonu Bölge Müdürlüğü tarafından Zonguldak Belediyesi&[#]8217;ne 4 ay önce teslim edilen projeye göre Mithatpaşa İkinci Makas Kavşağı&[#]8217;ndan başlayacak tünel, Kapuz Bağlık&[#]8217;ta bulunan Zonguldak Belediyesi&[#]8217;nin eski asfalt şantiyesinin bulunduğu alandan çıkacak.
Mithatpaşa Tüneli ile ilgili 36 yıl önce yapılan çalışmada ve tahmini planlamada tünelin İkinci Makas Kavşağı´ndan girip Kapuz Bağlık´tan çıkması ve buradan Uzunkum ve Kilimli Sahil Yolu´na bağlanması planlanıyordu. Karayolları´nın hazırladığı son projeye göre ikinci bir tünel daha yapılacak. Buna göre İkinci Makas Kavşağı´ndan başlayacak tünelin ilk çıkış noktası Kapuz Bağlık´ta bulunan Zonguldak Belediyesi´nin eski asfalt şantiyesi olacak. İlk tünelin boyu bin 513 metre uzunluğunda olacak. Buradan 278 metre uzunluğunda yol bağlantısının ardından ikinci tünele girilecek. Hasan Ali Yücel Lisesi´nin yakınından çıkacak ikinci tünelin uzunluğu ise 260 metre olacak. Karayolu buradan Kilimli Sahil Yolu´na bağlanacak. Çift şeritli olacak tünelin giriş ve çıkış noktalarında kamulaştırma yapılacak. Zonguldak Belediye Başkanı İsmail Eşref, güzergah konusunda bir itirazlarının olmadığını belirterek; imar ıslah çalışmalarının 3-4 ayda tamamlanmasını bekledikleri, bundan sonra imar tadilatı çalışmasının yapılmasının kolay olduğunu vurgulamıştı. Belediye&[#]8217;nin de projeyi hızlandırmak için ne yapacağı merak ediliyor.

Tır sürücüleri gelmek istemiyor
Zonguldak&[#]8217;a yük getirip götüren TIR ve kamyon sürücüleri ise Zonguldak&[#]8217;ı sabıkalı kent ilan etmişler. Şehir giriş ve çıkışlarının yanı sıra şehir içi yollarının dar, dik ve virajlı olmasının yanında kentin tek caddesi olan Gazipaşa Caddesi&[#]8217;nden geçmek zorunda kalmak onları bıktırmış görünüyor. Gece saatlerinde gelmeye özen gösterdiklerini belirten TIR sürücüleri de neden alternatif yolların ve tünellerin olmadığını merak ediyor. Hiçbir TIR şoförünün bu durumdan dolayı Zonguldak&[#]8217;a gelmek istemediğini belirten sürücüler kentin girişlerinde bekleme istasyonlarının bulunmamasını da eleştiriyorlar.
Editör: Pusula Gazetesi