Bartın Emniyet Müdürlüğü Trafik Tescil Denetleme Şube Müdürlüğü, araç kullanırken cep telefonu ile konuşma, çocuk koltuğu, hız kuralları ve sollama konusunda yaptığı uyarılardan sonra şimdi de sürücülere emniyet kemeri ve kask kullanımı konusunda uyarıda bulundu. Müdürlükten dün yapılan açıklamada emniyet kemeri ve kask kullanımının önemine dikkat çekilerek, sürücülere bu konuya dikkat etmeleri istendi. Açıklamada, emniyet kemeri ve kaskın hayat kurtardığı belirtilerek, bunun yasal bir zorunluluk olduğu da kaydedilerek, sürücülerin mağdur olmamaları için trafik kurallarına mutlaka uymaları gerektiği ifade edildi.



Takip mesafesi kuralı



Trafik Tescil Denetleme Şube Müdürlüğü&8217;nden dün yapılan açıklama şöyle: Emniyet Genel Müdürlüğü&8217;nün Trafikte Yeni Açılımlar, Hedefler ve Çözüm Projeleri kapsamında yapılan eğitim ve denetim faaliyetleri içerisinde üzerinde en çok durulan konuların başında araçlarda emniyet kemeri kullanımı ile motosikletlerde koruma başlığı (kask) takılması geliyor. Araç kullanırken emniyet kemerinin takılması hayati önem taşımaktadır. Tüm gücünüzle koştuğunuzu düşünün. İki adım önünüzde bir duvar aniden belirirse durabilir misiniz? Bu durum, takip mesafesi kuralını ihlal ederek, 25 km/s hızla seyrederken önünüzdeki aracın aniden durmasıyla karşı karşıya kalacağınız sorunla aynıdır.



Kazaların çoğu ölümle sonuçlanıyor



Böyle bir durumda ancak öndeki araca çarparak durabilirsiniz. Çarpma anında emniyet kemeri kullanmıyorsanız, vücudunuz aracın hızıyla yol almaya devam eder. Ta ki direksiyon, torpido veya ön cam sizi durduruncaya kadar. Aynı durum kask kullanmayan motor sürücüsü ve yolcusu için de geçerlidir. Hatta motosiklettekilerin araçlarda bulunanlar kadar korunması olmadığından risk kat kat daha fazladır ve motor kazalarının çoğu yaralanmalar, hatta ölümlerle sonuçlanmaktadır.



Emniyet kemeri nasıl kullanılmalı



Emniyet kemeri vücudumuzu iki hat üzerinden kavramalıdır. Bunlardan birisi omuzdan ve göğüs kafesi üzerinden geçen hat, diğeri de belimizin hemen altında leğen kemiği üzerinden geçen hattır. Emniyet kemeri göğüs kemiğinin üzerinden geçecek şekilde çapraz olarak gövdemizi sarmalıdır. Bu şekilde kaburga kırılmaları ve iç organ tahribatı önlenebilir.



Şehir içinde emniyet kemeri neden takılmıyor?



Çoğu sürücü ve yolcu şehirlerarası yollarda taktığı emniyet kemerini şehir içi trafiğine girince çıkartıyor ya da şehir içinde kemer takma zorunluluğu hissetmiyor. Bu çok yanlış bir durumdur. Şehir içi yollarda kaza riski, araç ve yaya hareketliliği nedeniyle daha yüksektir. Emniyet kemeri yüksek hızdaki çarpmalarda sürücü ve yolcu bedenini koltuğa sabitlese de araçlarda oluşacak hasarlar şiddetli yaralanmalara neden olmaktadır.



Düşük hızdaki çarpışmada daha etkili



Yapılan araştırmalar emniyet kemerinin etkinliğinin düşük hızdaki çarpışmalarda daha fazla olduğunu göstermektedir. Bu gerçek karşısında her yerde ve her zaman emniyet kemeri takılmalıdır. 30 km/s hızda meydana gelen çarpışmada oluşan hasar 1 birim olarak tanımlanırken, 50 km/s hızla gerçekleşen çarpışmada bu hasar 9 katına çıkmaktadır. Tüm bu olumsuzluklara rağmen emniyet kemeri kullanmıyorsanız bir kastınız var diyebiliriz.



Çocuk oto koltuğu kullanımı zorunlu



1 Haziran 2010 tarihinden itibaren araçlarda çocuk oto koltuğu sistemlerinin kullanımına geçilmiştir. Daha önceki yazılarımızda da belirtildiği gibi; emniyet kemeri bulundurulması zorunlu olan araçlarda, 1.35 metreden kısa ve 36 kilogramın altındaki çocuklar için de, ağırlıklarına ve ECE R44/04 standartlarına uygun oto güvenlik koltukları kullanılması zorunlu hale gelmiştir. Araç içinde doğru olmayan bir konumda, özellikle kucakta veya ön koltukta oturtulan çocuklar, kazalara karşı son derecede korumasız oluyor. Kaza anında ya araba içinde etrafa çarparak ya da camdan fırlayarak zarar görüyorlar.



Çocuğu arabada kucakta taşımayın



Bizde yaygın olarak uygulanan &8220;çocuğu arabada kucakta taşıma&8221; son derece zararlı. Örneğin; 50 kilometre hızla giden bir araçta kaza meydana geldiğinde 18-20 kg ağırlığındaki bir çocuk 500 kilogramlık bir ağırlığa eşit hızla ileri doğru fırlıyor. Bu durumda çocuğu kucakta tutmak imkânsız. Çocuk kaza anında arka koltukta kucakta ise öndeki koltukların arkasına çarpıyor, ön koltukta kucakta ise camdan dışarı fırlıyor. Ayrıca bir yetişkinin kucağında, yetişkinin kemeri ile bağlı olması da doğru olmayan bir uygulamadır.



Araç kullanırken telefonla konuşmayın


Araç kullanırken cep telefonu ile konuşulmaması için eğitim ve denetim faaliyetlerimiz de devam etmektedir. Yapılan denetimlerde seyir halinde cep telefonu ile konuşan sürücülere Karayolları Trafik Kanunu&8217;nun 73. maddesi gereğince, 62 TL idari para cezası uygulanmaktadır. Vatandaşlarımızın mağdur olmamaları için trafik kurallarına uymaları gerekmektedir. Lütfen trafik kurallarına uyalım ve unutmayalım.
Editör: Pusula Gazetesi