-ÖZEL İÇERİK-

Zonguldak Valisi Erdoğan Bektaş, mevcut havaalanının yeterli olmadığını ve Filyos Projesi'ne uygun bir havaalanı olmadığını belirterek "Bize yeni bir havaalanı gerekiyor. Yer arayışlarımız devam ediyor" dedi. Vali Bektaş, yer arayışı içinde olduklarını ve Perşembe Beldesi'nin önemli bir seçenek olduğunu belirtti.

Mevcut havaalanı ile ilgili yoğun çalışma yaptıklarını belirten Bektaş, pisti 200-250 metre uzatacaklarını şimdilik ihtiyacı karşılayacaklarını açıkladı.

"GELDİĞİMDEN BERİ HAVAALANI İÇİN UZMANLARLA CİDDİ GÖRÜŞMELER, TARTIŞMALAR YAPIYORUZ"

Vali Bektaş, sürekli masasında havaalanı ile ilgili çalışma yaptığını belirterek şöyle konuştu; "Havaalanı işletmesini, Özel İdare'nin ortak olduğu bir şirket daha önce üstlenmiş. Bizim havaalanımız maalesef sorunlu bir havaalanı. Birkaç temel sorunu var, en temel sorun; yeri, lokasyonu, fiziki manalar nedeniyle sınırlı uçuşlara imkan veren bir havaalanı. Net açık ortada. Masamda havaalanı ile ilgili teknik görüşmeler yer alıyor. Üzerinde çalışmaya devam ediyoruz. Ayda bir toplantılar yapıyoruz, Ankara'ya gidiyorum. Pisti genişletseniz 15-20 milyona mal olur. Dağ tıraşlamanın daha ne kadar maliyeti olur bilmiyoruz, onunla ilgili çeşitli rivayetler var. Siz orada pisti uzatsanız, dağı tıraşlasanız bile bu sefer başka manalar devreye giriyor. Burada canımızın arzu ettiğimiz, hayal ettiğimiz Filyos Projesi'ne uygun bir havaalanı inşa etmek zor görünüyor. Geçici ihtiyaçları karşılayacak kadar havaalanı pisti biraz uzatılıp belki genişletilebilir. Belki ihtiyaçlar yerine getirilerek 3-5 sene kullanılabilir. Ama anlaşılıyor ki; bize yeni bir havaalanı gerekiyor. Bu arayışa girmek durumundayız. Ben Zonguldak'a geldiğimden beri bu konunun uzmanlarıyla ciddi görüşmeler, tartışmalar yapıyoruz. Geldiler, iki sefer inceleme yaptılar, ben Ankara'da bazı görüşmeler yaptım. Alınan sonuç bu. Mevcut şartlar ve bu kapasiteyle kullanırsak sorun yok. Ama bu kapasite bizim hedeflediğimiz Filyos projeksiyonuna Filyos fotoğrafına uymuyor. Sanayiciler bizim havaalanına geliyorlar ancak tepeden bakınca beğenilmiyor. İnerken zorlandıklarını söylüyorlar. Biz havaalanını yoğun bir şekilde incelemeye devam ediyoruz. İlk etapta pisti 200-250 metre kadar uzatmak istiyoruz. Şimdilik bu şekilde kullanabiliriz. Türk Hava Yolları pas geçiyor, 'kuyruk rüzgarı diyor, mesafe kısa' işte bunlar olmayacak."

"BARTIN VE KARABÜK DE BU HAVAALANINI KULLANIYOR AMA GELİN ŞİRKETE ORTAK OLUN DİYEMEYİZ"

"En büyük sorun bu coğrafya, ikinci bir sorun havaalanı işletmesi karlı mı? Değil. Karlı olmadığı için DHMİ vazgeçti, biz şirket kurduk. Bunun için de sermaye artırımına gitmemiz gerekiyor. Sermaye artırımına il genel meclisine sunduk. Meclis ne karar verirse biz ona saygı duyacağız. Şimdilik oradan çekilmemek daha karlı diye düşündük. Çekilebiliriz de, çekilirsek iş ortada kalacak. Zaten bölgenin havaalanı isteği ortada, potansiyel ortada, ben de ikna oldum, burada havaalanı çalışır. Bartın ve Karabük de bu havaalanını kullanıyor ama gelin şirkete ortak olun, maliyete biraz daha katlanın dediğimizde kimse gelmez. Nihayetinde Zonguldak havaalanı."

"PERŞEMBE ÖNEMLİ SEÇENEKLERDEN BİRİSİ"

"Düzgün bir havaalanı için arayışımızı sürdürmemiz lazım. O konuda belki Bartın ve Karabük ile işbirliği yapılabilir. Yerle ilgili çalışmalar devam ediyor ancak etüt edilmemiş bir fikri paylaşmak istemiyorum. Biraz çalışalım. Biz çıplak gözle bakıyoruz 'uygun' diyoruz. Ancak bir uzman baktığında 'Burada şu var, yan rüzgar var ya da başka bir şey var' diyor. Bunları teyit ettikten sonra konuşalım. Daha önce Perşembe tarafındaki bir alan konuşulmuş. Bunun gibi yerler var. Ama teknik olarak inceledikten sonra açıklanabilir. Zaten mevcut bir havaalanı ile boğuşuyoruz, yarın sorunlarla boğuşulacak bir havaalanına başlayamayız. Başladığımız zaman olabildiğince sorunsuz, bizim ihtiyaçlarımızı karşılayacak şartları yerine getirmemiz gerekiyor. Perşembe önemli seçeneklerden birisi."

Editör: Pusula Gazetesi