Türkiye Cumhuriyeti ve Avrupa Birliği tarafından yürütülen, Ulaştırma Operasyonel Programı (UOP) bünyesinde gerçekleştirilen projelerin fotoğraflarından oluşan sergi, Zonguldak Tren Garı'nda açıldı.

Sergide, toplamda 700 milyon Avronun üzerinde yatırım yapılan 415 kilometrelik Irmak-Karabük-Zonguldak Demiryolu Hattı'nın Rehabilitasyonu ve Sinyalizasyonu Projesi; Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren Hattı'nın 56 kilometrelik Köseköy-Gebze Kesiminin Rehabilitasyonu ve Yeniden İnşası Projesi ve 378 kilometrelik Samsun-Kalın (Sivas) Demiryolu Hattının Modernizasyonu Projesine ilişkin doğa, insan ve teknoloji odaklı sanatsal fotoğraflar yer alıyor.

Sergi, 22 Temmuz 2017 Cumartesi gününe kadar saat 10.00 ile 17.00 arasında ziyaret edilebilecek.

HAT İÇİN 228 MİLYON AVRO YATIRIM YAPILDI

"Bir karış fazla şimendifer!" Genç Türkiye Cumhuriyeti'nin ilk yıllarındaki ulaştırma politikasını bu slogan özetliyordu. O yıllarda hayata geçen ve Türkiye ekonomisine büyük katkı sağlayan Irmak-Karabük-Zonguldak Demiryolu Hattı (IKZ), Avrupa Birliği ve Türkiye Cumhuriyeti tarafından 2016'da yenilenmiş olarak işletmeye açıldı.

Toplam bütçesi 228 milyon Avro'yu bulan proje kapsamında yapılan çalışmalarla; peronlar engelli, yaşlı ve hastaların erişimine uygun hale getirildi. 415 kilometrelik hattın rehabilitasyon ve sinyalizasyonunda bin 222 işçi çalıştı. Alanında son teknolojiye sahip bir Trafik Kumanda Merkezi inşa edildi ve donatıldı. Yenilenen 31 istasyonda elektronik bilgilendirme panoları ve konforlu bekleme salonları da yer aldı.

Ulaştırma Operasyonel Programı (UOP), Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı (IPA I) ve Bölgesel Kalkınma bileşeni altında, ulaştırma altyapı yatırımlarına tahsis edilen fonların yönetimi amacıyla Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı tarafından hazırlanmış, 7 Aralık 2007'de Avrupa Komisyonu tarafından onaylanmıştır. UOP, Türkiye'nin Avrupa Birliği'ne tam üyelik için geçiş sürecinde, ülkedeki ulaşımın çok yönlü hale gelmesi, ulaştırma alanında daha dengeli, güvenli, verimli ve rasyonel bir taşımacılığın hayata geçmesi için önemli bir işlev üstlenmektedir.

Türkiye'nin Avrupa Birliği'ne tam üyelik maksadıyla gerçekleştireceği uyum çalışmaları bağlamında, 2007 ile 2013 yıllarını kapsayan UOP projeleri iki ana hat üzerinde yürütülmektedir. Bunlardan biri altyapı yatırımları, diğeri ise teknik destek çalışmalarıdır. Program tüm Türkiye'yi kapsamaktadır. IPA I dönemindeki altyapı yatırımları şu üç altyapı projesinde yoğunlaşmıştır: Irmak-Karabük-Zonguldak Demiryolu Hattının Rehabilitasyonu ve Sinyalizasyonu Projesi (415 km ), Samsun-Kalın (Sivas) Demiryolu Hattının Modernizasyonu Projesi (378 km) ve Ankara - İstanbul Yüksek Hızlı Tren Hattı Köseköy- Gebze Kesiminin Rehabilitasyonu ve Yeniden İnşası Projesi (56 km).

Editör: Pusula Gazetesi