Zonguldak Havaalanı pistinin uzatılması için Zonguldak Valisi Erdoğan Bektaş ve AK Parti Milletvekillerinin girişimleri olumlu sonuç verdi.

Zonguldak İl Genel Meclisi Başkanı Necdet Karaveli, mevcut havaalanının şimdilik kullanılabilmesi için pistin uzatıldığını belirterek "Filyos Projesi ile birlikte havaalanının bu kapasiteyi kaldırmayacağı ve büyük kargo uçaklarında problem yaşanacağı öngörülüyor. En kısa vadede havaalanının yerinin değiştirilmesi gerekiyor. Başka bir yerden havaalanı yeri bulmak zorundayız" dedi.

İlçeye bağlı Saltukova beldesinde bulunan Zonguldak Havalimanı 1999'da kurulduktan ve 2002'de kapatıldıktan sonra 2007'de tekrar hizmete girmesi ile yurt içi ve yurt dışı seferleri başladı. Ancak Havaalanı'na iniş yapacak olan uçakların inişine engel olan pistin uzatma ve genişletme çalışmaları Zonguldak İl Özel İdaresi tarafından başlatıldı. Pistin 250 metre uzatılması planlandı. İş makineleri ile Devlet Demir Yollarına (DDY) ait köprünün altında bulunan ev ve atıl vaziyetteki binaların yıkımına başlanıldı.

KARAVELİ: "İL ÖZEL İDARE OLARAK 3 MİLYON TL. ÖDENEK AYIRDIK"

Havaalanı konusu İl Genel Meclisi Toplantısında da gündeme geldi. İl Genel Meclisi Başkanı Necdet Karaveli, havaalanı pistini İl Özel İdare'nin yapacağını belirterek "İl Özel İdare olarak 3 milyon TL. ödenek ayırdık. Pist uzatma çalışmalarını Bartın Valiliği ile ortak yürütüyoruz. Tam olarak bir maliyet çıkartılmadı. Biz kendi imkanlarımızla, iş makinelerimizle ufak tefek işleri yapmaya başladık. Rüzgar konusu ile ilgili bir bilgim yok. Rüzgar sorunu olsa eğer pist uzatılmaz. Bunun hesabı kitabı yapılmıştır" dedi.

TERZİ: "GENİŞLETMEK İÇİN DE 10 MİLYON TL.NİN ÜZERİNDE PARA LAZIM"

AK Parti Gurup Başkan Vekili İsmail Terzi ise havaalanı ile ilgili şu açıklamayı yaptı; "Vali Bey ile encümen toplantısına katıldık. Havaalanı gündeme geldi. Pist Çaycuma güzergahına doğru 250 metre uzatılacak. Bu pist uzatması, genişletmesi değil. Çaycuma havaalanına inen uçak tiplerini şirketler tedavülden kaldırmışlar. Bir büyük uçakların gelebilmesi için havaalanı için böyle bir talepte bulunmuşlar. Buraya bizim uçak indirmemiz gerekiyorsa farklı uçak tiplerini indirmemiz için havaalanının pistinin uzatılması gerekiyor' diye karar alınmış. Çaycuma güzergahına doğru 250 metre pist uzatılacak, bir kısmına Bartın Valiliği yardımcı olacak. Uçaklar rüzgardan dolayı bazen pas geçiyorlar. Pist dar olduğu için uçaklar da fazla manevra yapamadığı için sağa sola yalpalıyor. Aslında havaalanına genişletme de yapılması gerekiyor. Genişletmek için de 10 milyon TL.nin üzerinde olduğu için şu an sadece uzatılma yapılacak."

KARAVELİ: "FİLYOS PROJESİ İLE BİRLİKTE HAVAALANI BU KAPASİTEYİ KALDIRMAZ"

Başkan Necdet Karaveli, ilk etapta pistin 250 metre uzatılacağını, ancak pistin genişletilmesi gerektiğini de belirterek şöyle konuştu; "1800 metreden 2400 metreye kadar genişlemeden bahsetti. 15 milyona yakın bir maliyetten bahsetti. Bu tamamen sayın valimiz ve vekillerimizin çabalarıyla oldu. Devlet Hava Meydanları İşletmesi'nin (DHMİ) görüşleri neticesinde A319 tipi uçaklar kaldırıldı, A320 tipi uçakların inebilmesi için ilk etapta 250 metre uzaması gerekiyor denilmiş. Bartın Valiliği bize yardım ediyor, işin içinde BAKKA da var. Soğuk beton santrallerini kurdular, bize beton vereceklerini söylediler. Biz de kendi iş makinelerimizle buradaki hazırlığı yapıyoruz. Umarız bu çalışmalar kış sezonunu geçirmez. Filyos Projesi ile birlikte havaalanının bu kapasiteyi kaldırmayacağı ve büyük kargo uçaklarında problem yaşanacağı öngörülüyor. En kısa vadede havaalanının yerinin değiştirilmesi gerekiyor. Başka bir yerden havaalanı yeri bulmak zorundayız. Şimdilik bizim ihtiyacımızı karşılayacak bir havaalanı durumuna getirmeye çalışıyoruz."