Çocukların okul ve öğretmenle ilk buluşması olan ana sınıfından başlayan ve üniversite eğitimine kadar uzanan proje ile çocuklara oyun oynayarak makinelere kodlama ile emir verme öğretilecek. Proje kapsamında çocuklar hem oyun oynayacak, hem de elektronik malzemelerle oynayarak temel elektrik ve elektronik bilgisi, devre tasarımı, robot yapım süreci alışkanlığı, robotik kodlama mantığını öğrenmiş olacak. Projenin anaokulu öğrencilerinden başlayıp ilk ve ortaöğretim öğrencilerini kapsadığını belirten Proje Yöneticisi Tolunay Demirci, "Dünyada ve Türkiye'de büyük bir değişim yaşanıyor. Sanayi devriminin bir hediyesi olan insan ve kas gücüne dayalı işler teknolojinin hızlı gelişimiyle tarih olmaya başladı. Büyük fabrikalar, mühendis ve işçilerini işten çıkarıp, onların görevlerini makinelere daha az maliyetle vermeye başladı. Fason iş kavramının artık tamamen sonuna gelindi. Yoğun emek kavramıyla çalışan Türkiye gibi ülkelerde eğer gerekli eğitim hamleleri yapılamazsa çocuklarımız ve bizler için zor günler bekliyor olacak. Zonguldak Mesleki Eğitim Merkezi Elektrik- Elektronik Alanı öğretmenleri olarak Zonguldak'ımızı ve ülkemizin geleceği için çocuklarımıza makinelere emir vermeyi sağlayan kodlamayı öğretmek zorunda olduğumuzun bilincindeyiz. Bu bilinçle hazırladığımız ve TÜBİTAK 4007 desteği alan 'Hayallerimizi Sınırlama' isimli projemizde anaokulundan üniversiteye kadar, eğitimin her kademesinde kesintisiz olarak devam edecek, yaş gruplarına göre ayarlanmış, kademeli, farklı ilgi alanlarındaki öğrencilere cazibe oluşturacak farkındalık eğitimleri ve öz güven arttırıcı atölye çalışmaları, içeriği oyunlar yoluyla aktaran etkinlikler, sergi ve gösteriler, söyleşi, seminer, panel ve benzeri grup çalışmaları, etkileşimli uygulamalar ve deneysel çalışmalar planladık" dedi.

Projenin sağlıklı bir zeminde hayata geçirilmesi için üniversiteden de destek aldıklarını belirten Demirci, şöyle devam etti:

"Bülent Ecevit Üniversitesi Mekatronik Mühendisliği Bölüm Başkanının desteği ile Bülent Ecevit Üniversitesi Mekanik ve Mekatronik Sistemler Topluluğu üyelerini rehber olarak seçtik. Bu sayede üniversitenin mühendislik bölümlerinde okuyan öğrencilerin projenin her aşamasında yer almalarını, diğer öğrencilere olumlu örnek olmalarını, meraklı öğrencilere rol modeli olmalarını bir yandan da kendi özgün tasarımlarını yapmalarını hedefledik. Zonguldak ilinde uzun yıllar görev yapmamız nedeniyle öğretmen, öğrenci ve veli profilini iyi bildiğimizi düşünüyoruz. Bu yüzden internet üzerinden başvuru almak yerine daha önceki başarıları bilinen okul ve öğretmenleri seçerek ayaklarına gitmeyi tercih ettik. Proje sonunda okullarda kalan materyalin yıllar boyunca kullanılmasını ve proje etkisinin yıllar boyunca kesintisiz devamını ümit ettik. Projenin halka tanıtımında da aynı yolu takip edip halkı bizim istediğimiz yere çağırmak yerine halkın yoğun olarak bulunduğu yerlere gidip yaygın etkiyi arttırmayı planladık."

Proje ile öğrencilerin eğitim aldıklarını fark etmeden oyun yoluyla robotik kodlama, elektrik, elektronik, mekanik, tasarım devre kurma, arıza analizi ve devre takibi konularında beceriler kazanmaları ve ebeveynlerin çocuklarının ilgi ve becerilerini daha iyi analiz edebilmeleri hedefleniyor. Bünyesinde çeşitli alanlardan 24 personel bulunduran projeye 17 kurum ve kuruluş destek veriyor.

Editör: Pusula Gazetesi