CHP Zonguldak Milletvekili Ünal Demirtaş, Ereğli-Devrek arası karayoluna ilişkin Cumhuriyet Savcılığı'na ihbarda bulunduğunu bildirdi.

Demirtaş, CHP İl Başkanlığında düzenlediği basın toplantısında. söz konusu yolun ihale süreci, yapımı ve ödemelerinin Savcılık tarafından araştırılması gerektiğini savundu.

Zonguldak ili kapsamındaki kara yollarında yapılan çalışmaları incelediklerini anlatn Demirtaş, şöyle dedi:

5 YILDA BİTMESİ GEREKEN YOL, 15 YILDA...

"Zonguldak'ın İstanbul'a bağlantısını sağlayan Zonguldak Merkez ile Ereğli ilçesi arasındaki karayolunun yapımı 1974 yılında programa alınmış idi. Bölünmüş yol olarak yapılması planlanan ve yaklaşık 34 kilometresi bölünmüş, 12 kilometresi tek yol olmak üzere 46 kilometre uzunluğunda olan yol, o tarihten bu güne kadar tamamlanmamıştır. İlçe, belde ve köylerde de yolların durumu hiç iç açıcı değil.

Zonguldak milletvekilimiz Sayın Faruk Çaturoğlu'nun gittiği Ereğli'nin Kaptaş bölgesinde, delik deşik olmuş yolda geçtiğimiz günlerde basına yansımıştı. Maalesef AK Parti iktidarında üvey evlat muamelesi gören Zonguldak'ın, bu günkü teknolojik imkanlarla en fazla 5 yılda bitirilebilecek Zonguldak-Ankara, Zonguldak-Filyos, Zonguldak-Ereğli, Ereğli-Devrek yolları ile belde ve köy yollarının yapımı, 15 yılda bir türlü tamamlanmamıştır.

Bu şekilde Zonguldak'ın yollarının yapımı, aradan geçen 15 yılda yılan hikayesine dönmüş, hiç bitmeyen aşklara konu olmuştur."

MİLYON LİRALAR!

Bilgi edinme kanunu kapsamında Karayolları Genel Müdürlüğü'ne sorular sorduğunu belirten Demirtaş, açıklamasını şöyle sürdürdü:

"Verdikleri cevaplarda; 46 kilometrelik Zonguldak- Ereğli yolunun yatırım programına göre 2020 yılında bitirilmesinin planlandığı, 1974 yılından 2002 yılına kadar (2017 fiyatlarıyla) 169 milyon 139 bin 567 lira ödeme yapıldığı, 2006 yılından 2017 yılına kadar toplam 263 milyon 563 bin lira ödeme yapıldığı (2002-2006 arası ne kadar ödeme yapıldığı bildirilmemiş), 2017 yılı yatırım programında yer alan Zonguldak-Ereğli Yolu için, Ereğli çevre yolu dahil 380 milyon 300 bin lira proje bedeli olduğu, söz konusu projenin 2017 yılı ödeneğinin 2 milyon 570 bin lira olduğu, Zonguldak-Ereğli yolunun yapımı için keşif bedeli 37 milyon 644 bin 816 olduğunu, ihalenin 13Ekim 2016'da yapıldığı, ihaleyi kazanan firmaların ortak girişiminin 28 milyon 158 bin 322 lira bedelle kazandığı, bu şirkete bu güne kadar 2016 fiyatlarıyla 6 milyon 600 bin lira ödendiği, Devrek Ereğli yolunun yapımı için 04.08.2015 tarihinde yapılan ihaleyi 87 milyon 288 bin 135 lira bedelle bir başka firmanın kazandığını ve bu güne kadar 2017 yılı fiyatlarıyla 98 milyon 499 bin 437 lira ödendiği, Ereğli-Devrek yolunun kilometre 0+000+32+500 arasının ikmal işinin keşif bedelinin 197 milyon lira olduğunu, işi 147 milyon 558 bin 11 lira bedelle bazı firmaların ortak girişiminin aldığı, bu şirkete bu güne kadar 8 milyon 112 bin 502 lira ödendiği, 2017 yılı için ayrılan ödeneklerin henüz belli olmadığı bilgilerini vermişlerdir.

"KÖŞEYİ DÖNDÜRTÜYOR, YOLUNU BULDURTUYOR"

Bu durum karşısında; Zonguldak Ereğli 46 kilometrelik yolu için 1976 yılından bu güne kadar 2002-2006 yılları hariç olmak üzere bu günün fiyatları ile yaklaşık 600 milyon lira harcama yapıldığını, 2007 yılından sonra 380 milyon lira daha harcama yapılarak toplamda yaklaşık 1.000.000.000 lira harcama yapılacağı anlaşılmaktadır.

Devrek-Ereğli yolu için toplamda yaklaşık 160 milyon lira harcama yapıldığı, şimdilik 140 milyon lira daha harcama yapılacağı anlaşılmaktadır.

Devletimiz bu yolların yapımı için yeterli ödeneği ayırmıştır. Ancak kamu kaynakları iktidarca çarçur edilmiştir.

Bu rakamlardan ve ihaleleri alan şirketlerin sürekli değişmesinden de anlaşıldığı gibi, Zonguldak-Ereğli yolu ve Devrek-Ereğli yolu şirketlere köşeyi döndürtüyor, yolunu buldurtuyor.

Ama Zonguldak'ın yolları bitmiyor. Karayollarının cevabından da anlaşılacağı gibi hedefleri 2020 yılında yolları bitirmek.

"DAHA ÇOK ŞİRKET KÖŞEYİ DÖNECEK"

Ak parti iktidara geleli 15 yıl oldu. Ama 46 kilometrelik Zonguldak- Ereğli yolu aktarılan milyonlarca kaynağa rağmen hala bitmiyor ve üç yıl sonra biteceği öngörülüyor. İnanılır gibi değil. Ancak öyle gözüküyor ki, Zonguldak'ın yollarından, daha çok şirket yolunu bulacak, daha çok şirket köşeyi dönecek.

Bizim bunu kabul etmemiz mümkün değildir. Harcanan paraya karşılık, ortada yapılan iş yok. Özellikle Bayburt gruba ait Aga inşaat şirketi, ihale bedeli 87 milyon 288 bin 135 lira olan için, bu güne kadar 2017 yılı fiyatlarıyla 98 milyon 499 bin 437 lira ödendiği belirtilmiştir.

Ancak ihale ile alınan bu bölüme baktık, ihale bedelinin tamamı ödenmesine rağmen, işin yarısı duruyor. İş yarım kalmış.

İşte burada bir yolsuzluk hikayesi ortaya çıkıyor. Tüyü bitmemiş yetimin hakkı yeniyor. Zonguldak'ın hakkı yeniyor.

SAVCILIĞA SUÇ DUYURUSUNDA BULUNDU

Bu şirket yıllarda büyük işler alıyor. Rize havaalanının şirketin bir internet sitesi bile yok. Daha işi bitirmeden istihkakının tamamı ödeniyor? Bu ne iş?

Buradan bir kez daha soruyorum? Bu firmanın yükseklerdeki ağası kim veya kimler? Buradan Cumhuriyet Savcılığına ihbarda bulunuyorum. Bu yolun ihale süreci, yapımı, ödemeleri savcılıkça araştırılmalıdır.

Bu işin kontrolörleri, bu işin ödemesinin yaptıran bürokratların durumları, bu işin sorumlusu olan kamu görevlileri, bu işin müteahhitleri araştırılmalıdır.

Son yıllardaki Zonguldak'ta ki kamu işlerinin altından neden hep bu Bayburt grup çıkıyor? Grubun yükseklerdeki Ağası kimdir?!

Toplantıda, CHP İl Başkanı Ahmet Altun ile bazı yönetim kurulu üyeleri de hazır bulundu.

Editör: Pusula Gazetesi