SEO (Search Engine Optimization) yani arama motoru optimizasyonu, web sitelerinin arama motoru algoritmalarına uyumlu hale getirilmesi ve yapılan sorgularda üst sıralarda gösterilmesi için yapılan çalışmaları kapsar. Arama motorları içerisinde ciddi bir dominasyonu bulunan Google başta olmak üzere, Yandex ve Bing gibi arama motorlarındaki sorgularda sitenin üst sıralarda çıkmasını sağlayacak çalışmalar bütününü SEO olarak adlandırabiliriz.

SEO Neden Önemlidir?

İnternet kullanıcılarının %95'inden fazlası, arama motorlarındaki ikinci sayfa sorguları incelemez. Dolayısıyla ilk sayfada olmak büyük bir öneme sahiptir. Yapılan bir arama sorgusunda sitenin ilk sıralarda gelmesini sağlamak için SEO çalışması yapılır. SEO çalışması hem sitedeki içerik ve görsel düzenlemeleri ile sitenin açılış hızı ve görünümü gibi faktörleri hem de kod yapısı ve sitenin otoritesi gibi etkenleri kapsar. Yani SEO çalışması bir web sitesindeki tüm yapıların arama motoru algoritmalarına uyumlu hale getirilmesi için yapılır. Peki başarılı bir SEO çalışması ne sağlar?

  • Ürün ya da hizmetlerinizin görünürlüğünü artırır.
  • E-ticaret sitelerinin satış oranlarını artırır.
  • Marka bilinirliği sağlar.

Temel olarak bir web sitesinin internetteki görünürlüğünü sağlayan SEO çalışmaları, küçük ve orta ölçekli şirketler kadar büyük ölçekli şirketler için de vazgeçilmezdir. SEO çalışmasının yetersiz olması ve sitenin arama motorlarındaki görünürlüğünün düşük olması; hizmet ve ürün satışını doğrudan etkiler. Bu nedenle SEO çalışması firmalar için vazgeçilmez bir unsurdur.

Tamseo olarak çalıştığımız firmaların bir kısmı; CmlCargo, Dentomega, CmlSteel ve İstanbul Ortodontist gibi firmalardır.

SEO Uyumluluğu Nedir?

Arama motoru algoritmaları ilk oluşturulduğunda daha ilkel bir yapıda çalışıyor olsalar da günümüzde yapay zeka teknolojilerini kullanarak; kullanıcı deneyimini en üst seviyeye çıkaracak şekilde çalışmalar yapmaktadır. Bu açıdan bakıldığında SEO uyumluluğu, bir sitenin kullanıcı deneyiminin ne kadar iyi olduğu ile de ölçülebilir. İçeriklerin uzunluğu, okunabilirliği ve yerleşiminden; görsellerin kullanım şekli, adlandırılmaları ve boyutları arama motoru algoritmalarına göre şekillendirilir.

Google, sektörde %90'ın üzerinde bir paya sahip olduğu için SEO çalışmaları genellikle Google hedeflenerek yapılır. Google tarafından yapılan algoritma güncellemeleri ise kullanıcı deneyimini iyileştirmeyi hedeflemektedir. Bu nedenle SEO uyumluluğu bir sitenin kullanıcı odaklı yapısı ile doğrudan ilintilidir. Başarılı SEO çalışmaları da kullanıcı odaklı şekilde yapılmaktadır.