Rize'nin İkizdere İlçesi Ovit Dağı Geçidi'nde geçen yıl Kasım ayında Başbakan Binali Yıldırım'ın katılımı ile ışık göründü töreni yapılan 14.3 kilometre ile Türkiye'nin en uzun, dünyanın 3'üncü uzun çift tüplü karayolu tüneli olan Ovit Tüneli'nde tek tüpte ulaşım kontrollü olarak verilmeye başlandı.


Başbakanlık Osmanlı arşivi kayıtlarına göre, 1880 yılında Osmanlı devletinin kalkınma çalışmalarında yer alan tünel projesi 137 yıl sonra gerçekleşmiş oldu.
2 Ağıstos 2013 tarihinde dönemin Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım temelini attığı toplam 1600 metrelik "Mithatpaşa-1 ve Mithatpaşa-2 Tünelinin ancak birinde çalışma yapılabildi. Proje 1520 mt. ve 200 mt. Çift Tüp olmak üzere toplam 3.440 mt uzunluğunda iki adet tüneli kapsayan projede birin tüp bile bitirilemedi.
Polat-Enez İnşaat'ın 73 milyon 925 bin lira teklifle kazandığı Mithatpaşa Tünelinin 2. Tüpünün de bir an önce yapılması bekleniyor.

GİDİŞ-GELİŞ İÇİN İKİ AYRI TÜNEL
Karayolları 15'inci Bölge Müdürlüğü'nde yapılan ihalede, İkincimakas Kavşağı ile Kapuz-Uzunkum arasında yapılacak iki ayrı güzergah için 4 ayrı tünel yapılmış olacak. İlk tünellerin uzunluğu 1600 metre olacak. Bağlık'ta bulunan Zonguldak Belediyesi Asfalt Şantiyesi'nden çıkacak olan tünelleri 260 metrelik ilave tünellerle Kapuz-Uzunkum üzerinden Kilimli sahil yoluna bağlanacak. Yapılan ilk projede tek güzergah üzerinde birbirine ilave tünel yapılması kararlaştırılmıştı. Ankara güzergahından gelen duble yol hattı nedeniyle proje tadilatı yapılarak güzergah sayısının ikiye çıkartılması kararlaştırılmıştı. Yapılan proje tadilatı nedeniyle ihale süreci bir yıl uzamıştı.


35 BİN İMZA TOPLANMIŞTI
Zonguldak'ın gelecekteki trafik ve ulaşım sorununu çözmek için kentin iki farklı yakası arasında tünel yapılması fikrini ortaya atan ilk isim Zonguldak'ın eski Belediye Başkanlarından Hüseyin Öztek olmuştu. Ancak Öztek'in 1975 yılında bir akşamüstü gündeme getirdiği bu fikri, yıllarca çok çılgınca bulunduğundan ne sahiplenen oldu, ne de üzerinde duran. Zonguldak, pek çok etkili siyasetçi ve Başbakan, Bakan çıkardı, Ulaştırma Bakanları çıkardı. Ancak bu konu ne yerel yönetimler, ne de siyasi partiler tarafından dile getirildi. Mithatpaşa Tünelleri, yeniden 2005-2006 yıllarında tartışılmaya başlandı. Son olarak çok sayıda derneğin bir araya gelmesiyle oluşturulan Zonguldak Platformu'nun gündemine alındı. Platform üyeleri, konuyu tartışarak, bu konuda bir imza kampanyası başlatılmasına karar verdiler. 2009 yılında başlatılan imza kampanyasına yaklaşık 35 bin vatandaş imza attı. İmzalar daha sonra Platform üyeleri tarafından Ulaştırma Bakanlığı'na ulaştırıldı. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, kampanya sonrası Zonguldak'a yaptığı ilk ziyarette, "Mithatpaşa Tünelleri için atılan 35 bin imzayı görmezden gelemeyiz" diyerek, destek vereceğini belirtti.
O günden sonra proje etüt ve ihale süreci başlamış oldu.
Mithatpaşa Tünelleri'nin tartışılmaya başlanmasıyla birlikte çok sayıda gazeteci, bu tünellerin önemini sayfalarına ve köşelerine taşıyarak sahiplendi.
İktidar temsilcilerinden, muhalefet temsilcilerine toplumun her kesiminden gelen talepler sonunda Zonguldak'ın hayalinde olan tünelin gerçekleşmesi için dün çok önemli bir adım atıldı.

Editör: Pusula Gazetesi