Zonguldak-Ankara Karayolu'nda geçen Salı günü gece saatlerinde meydana gelen kazada otomobil dereye uçtu, kazada araç sürücüsü Şükrü Şeker hayatını kaybetti. Kazanın meydana geldiği yerde ölümlü ve yaralamalı 10'dan fazla trafik kazası yaşanmasına rağmen Karayolları, bu bölgeye bariyer yapılması gerektiğine bir türlü ikna olamadı. Nihayet meydana gelen son trafik kazasında değerli Karayolları Bölge Müdürlüğü'müzü 1 kişiyi daha öldürerek ikna edebildik. Ekipler, dün gece bölgeye getirilen beton blok şeklindeki bariyerleri yol güzergahına yerleştirmeye başlandı.

Zonguldak-Ankara Karayolu'nun 6'ncı kilometresinde 2015 yılında meydana gelen başka bir trafik kazasında, otomobil sağanak yağış nedeniyle kayganlaşan yolda sürücüsünün direksiyon hakimiyeti kaybetmesi sonucu yaklaşık 20 metreden dereye uçtu. Feci kazada aynı aileden 1 kişi öldü, 3 kişi ise ağır yaralandı. Başta sürücüler olmak üzere basın ve vatandaşların 'Bariyer yapılsın' çağrılarına Karayolları Bölge Müdürlüğü kulak tıkadı.

Karayolunun aynı noktasında meydana gelen 2 ayrı trafik kazasında 2 TIR farklı tarihlerde dereye uçtu. Kazalarda araç sürücüleri yaralandı. Bariyerler TIR'ları tutmakta zorlanırdı belki ama, yol boyunca yine bariyer yoktu. Sürücüler 'Bu yolda bariyer yok' dedi, 'ölüyoruz' dedi, Karayolları Bölge Müdürlüğü yine ortalarda yoktu.

Yine aynı noktada direksiyon hakimiyetini kaybeden araç sürücüsü, 20 metre yükseklikten dereye uçtu. Yolda bariyer yoktu ama sürücü, hurdaya dönen araçtan burnu bile kanamadan çıktı, Allah korudu. Karayolları Bölge Müdürlüğü, ölen ya da yaralanan olmadığı için zaten yoktu.

Aradan çok zaman geçmedi, 2018 yılı içerisinde yine aynı noktada otomobil dereye uçtu, kazada hemşire olduğu öğrenilen bir kadın ağır yaralandı. Ölmediği için Karayolları'nı bariyer yapmaya davet etsek de tenezzül edip gelmedi.

Bu kazanın hemen akabinde annesini hastaneye götüren sürücü, otomobiliyle dereye uçtu. Kazada sürücü ağır yaralandı, yaşlı annesi ise araçta feci şekilde can verdi. Yolu kullanan sürücülerin feryadını Karayolları Bölge Müdürlüğü sonunda duydu. Kazanın hemen ardından kamyonlarla beton bariyerler getirildi, dere kenarına konulan bariyerlerle önlem alındı.

Gökgöl Tüneli çıkışında 2017 Aralık ayında meydana gelen kazada yine bir otomobil dereye uçtu, 1'i ağır 2 kişi yaralandı. 30 metre uçan otomobildeki 2 kişiyi Karayolları değil, Allah korudu da ölen olmadı.

Zonguldak-Ankara Karayolu üzerinde bulunan Shell benzin istasyonu yakınlarında 2017 yılında meydana gelen trafik kazasında otomobil gece saat 01:00 sıralarında dereye uçtu, ters dönen araçta 2 kişi sıkıştı. Kaza sabah saat 6:30'da köy dolmuşlarının şoförünün dikkati sonrası fark edildi. Ters dönen araçta sürücü hayatını kaybederken, yanındaki arkadaşı ise ağır yaralı olarak hastaneye kaldırıldı. O zaman fark edildi ki, yol kenarındaki demir bariyer kısa yapılmıştı. Bariyer 50 metre uzun olsa belki de otomobil bariyerlere çarpıp kalacak ve sürücü ölmeyecekti.

Zonguldak-Ankara karayolunun 8'inci kilometresinde 2018 yılında meydana gelen trafik kazasında otomobil dereye uçtu, kazada sürücü ve yanındaki eşi yaralandı. Deredeki suyun içerisinde ters dönen araçta mahsur kalan kaza zedeleri yoldan geçen diğer sürücüler kurtardı.

Yolda son meydan gelen trafik kazasında Şükrü Şeker, feci şekilde hayatını kaybetti. Karayolları ekipleri, yolda bulunan demir bariyeri dere boyunca uzatmış olsaydı, Şükrü Şeker o kazadan en azından yaralı olarak kurtulabilirdi. Bunca kazaya rağmen ikna olmayan Karayolları Bölge Müdürlüğü, Şükrü Şeker'in ölümüyle ikna oldu, dere kenarındaki demir bariyer beton bariyerlerle uzatılmaya başlandı.

Sayın Karayolları Bölge Müdürlüğü'müze soruyoruz;

Zonguldak-Ankara Karayolu'nun özellikle Sapça Tüneli ile Zonguldak kesimi arasında dere kenarlarında bariyer yok, buralara bariyer yapılması için kaç ailenin evine ateş düşmesi gerekiyor?

Bir bariyer yapılması için kaç kişinin ölmesi, yaralanması gerekiyor?

Bariyer yapmak için kriterleriniz nedir?

Ölen insan başına metre hesabı mı bariyer yapıyorsunuz, yoksa ölen insan sayısına göre mi bariyer yapımına karar veriyorsunuz?

Bozuk olan yollara yama yaparken kriterleriniz nedir?

Bozuk yolların sağanak yağış ile ne kadar tehlikeli olduğunun farkında mısınız?

Kazaların sebebinin bariyer olmaması değil de yolun kötü olmasından kaynaklandığını biliyor musunuz?

Eğer biliyorsanız neden en azından yama ve yol şerit boyama işlemi yapmıyorsunuz?

Kazaların sebepleri arasından sizin de sorumluluğunuz olduğunu düşünüyor musunuz?

Editör: Pusula Gazetesi