Özel İdare'nin makinaları.
Belediyelerin makinaları.
Özel sektörün makinaları.
Düzenli bir organizasyon.
İmece usulü.
Düzgün bir organizasyon.
Beklenen kar bağışladığı zaman.
Hareket emri verilir.
Bırakın yol açmayı.
Yollar kapanmaz bile.
Bu çağda
Bu kadar imkan varken.
Köyleri bir kenara bırakın.
Şehir merkezinde...
Mahallelerde yolların kapanmasının tek açıklaması var.
O da 'iş bilmezlik'
Daha doğrusu...
'İş görmezlik'
Mevcut sistem böyle işliyor.
İktidarı, muhalefeti veya ittifakta olanlarla ilgisi yok.
Partisinin genel başkanı ile bağlantıyı kurup ikna eden kimse tabiri caizse yeni seçime kadar 'Ali kıran başkesen' oluyor.
Her şeyi biliyorlar.
Ama onlarca danışman tutuyorlar.
[*][*][*]
Köylere gelince...
Daha yakın zaman.
Or köy orman köylüsüne onlarca traktör verdi.
Eğer TUİK bizi yanıltmıyorsa...
2019 verilerine göre Zonguldak genelinde 8 binden fazla traktör var.
Çözüm basit...
Yol ağı belli...
Belli köylerde güçlü traktörler tespit edilir.
Mıntıka çizilir.
Sonra görev verilir.
Eksiği varsa giderilir.
Örnek...
Önlerine kar küreme ekipmanı takılır.
Hibe ile...
Destek ile...
Veya kredi ile...
Hangi yol uygun ve mümkünse...
Sonra...
Kilometre başı...
Gün başı...
Veya mesai saatine göre...
Uygun bir ücretlendirme yapılır.
Köy yolları da ulaşıma kapanmaz.
[*][*][*]
Bunun örneği var.
Bir...
Kdz. Ereğli'de Özel Halk Otobüsleri böyle bir traktörü aldı.
Ekipmanı aldı.
Ön tarafa küreme, arka tarafa tuzlama...
İlk zamanlar otobüslerin imdadına yetişti.
Şimdi durum nedir?
Bilmiyoruz.
Ama başarılı oldu...
İki...
Kendi imkanları ile amatör kar küreme yapanlar var.
Köylerde ana arterleri açıyor.
Mahalle yollarını temizliyorlar.
Yine vatandaş da memnuniyetini dile getiriyor.
Üç...
Gümeli Belediyesi traktörlere ekipman taktı.
Bu tür hizmeti yaptı.
[*][*][*]
Kısacası...
Bu çağda...
Bu kadar imkan varken.
Kar nedeniyle yolların kapalı kalması.
Ulaşımda sıkıntı yaşanması...
Akıl alır bir yönetim biçimi değildir.
Sebebi ne olursa olsun.
Bizim için mazeretten ibarettir.
Tek temennimiz yaşanan sıkıntıdan ders alınması...