Zonguldak'ın Kilimli İlçesi'ne bağlı Çatalağzı Beldesi'nde faaliyet gösteren ÇATES'te elektrik üretiminin durdurulması kurumları etkilemesinin yanı sıra çalışanları da psikolojik olarak etkiledi.

ÇATES çevreyi kirletiyor, filtre takmadı, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ÇATES'i kapattı.

Kapattı da sorunlar bitmedi, bir sürü başka sorunlar çıktı ortaya.

Birincisi ÇATES çalışanları işsiz kalma korkusuyla karşı karşıyalar.

ÇATES'e kömür veren başta Türkiye Taşkömürü Kurumu (TTK) olmak üzere kömür şirketleri kömürü verecek başka yerler aramaya başladılar.

Diğer taraftan bazı kömür şirketleri, ÇATES'e kömür veremediklerini gerekçe göstererek işçi çıkarmaya başladı.

Kentte ekonomik yönden bir sarsılma başladı diyebiliriz.

ÇATES'in kapanması nelere sebep oldu.

ÇATES'e kömür veren TTK, şimdiden kömürünü vermek için bazı görüşmeler yapıyor.

TTK ürettiği kömürün yüzde 60'ını ÇATES'e veriyor.

1 yıllık bir sözleşme var ve kısa vadede ÇATES'in sorunu çözülmezse TTK da başının çaresine bakacak.

TTK bu kömürü nereye stoklayacak, kömürü nereye verecek, TTK da burada zora giriyor.

ÇATES'i kapatırken aslında amaç TTK'yı bitirmek miydi?

TTK Genel Müdürü Kazım Eroğlu, kömürü Eren Enerji'ye verebileceklerinin sinyalini verdi.

Ancak Eren Enerji, TTK kömürünü yakabilecek mi?

TTK kömürü kalorisi yüksek bir kömür, Eren Enerji buna uyumlu mu?

Bir de şöyle bir soru geliyor akla: Eren Enerji, TTK'nın kömürünü yakabilecek pozisyonda ise şimdiye kadar neden almadı bu kömürü?

Bunların hepsi cevapsız soru olarak aklımıza geliyor?

Kısa vadede ÇATES sorunu çözülüp üretime başlarsa TTK ile olan sözleşmesi devam edecek.

Bazı sivil toplum kuruluşlarının başındakiler teknik açıdan ÇATES'in kapatılmaması gerektiğini söylüyorlar.

Ama bunun kamuoyuna açıklanması gerekiyor.

Acaba ÇATES üzerinden TTK'mı hedef alınıyor?

THY'de amma mızmızlandı!

Türk Hava Yolları (THY) 12 Ocak 2020 tarihinde yapılacak İstanbul-Zonguldak seferini iptal etti yine.

Yolculara uçak saatinden yaklaşık 1.5 saat önce mesaj çekilerek iptal haberi verildi.

Yolcular her zaman ki gibi isyanda, acaba yolcu sayısı mı düştü?

THY'nin Zonguldak'a yaptığı son birkaç seferde yolcu sayısının düştüğü gözleniyordu.

Pusula'nın yaptığı THY haberlerinden takip edebilirsiniz.

Acaba iptaller yolcu sayısının düşmesinden mi yoksa gerçekten meteorolojik şartlardan mı kaynaklanıyor?

THY şöyle bir karar almış; Zonguldak Havalimanı görevlilerine basına artık yolcu sayılarını açıklamamaları yönünde uyarıda bulunmuş?

Neden acaba? Bu THY de amma mızmızlandı.

Yolcu sayısının düşmesi de normal sayılabilir, insanlar bilet alıp uçağın iptal edilmesinden ve sonradan bilet parasının peşine düşmekten sıkıldı.

Havaalanında bugünlerde pist uzatma çalışmaları yapılıyor.

THY, rüzgarlı ve yağmurlu havalarda fazla manevra yapamadığı için iniş problemi yaşıyor sürekli.

Ya havada birkaç tur atıyor ya da inmeden Ankara'ya yönlendiriliyor.

Ancak pist uzatıldığında sorunun yine kalkmayacağı konuşuluyor.

Bu sefer THY, 'Pist uzatıldı ama bu sefer genişletilmesi gerekiyor' diyecek.

Pistin uzatılması için Zonguldak İl Özel İdaresi elini taşın altına koydu.

3 milyon TL., ödenek çıkardı.

Ancak pistin genişletilmesi için 10 milyon TL. kadar para lazım.

Bakalım bu parayı kim verecek o zaman?