Bartın Limanı son dönemde daha ciddi bir şekilde çalışmaya başladı.


Zonguldak´tan bazı firmalar bile Bartın Limanı&[#]8217;nı kullanmaya başladı.


Hem Zonguldak hem Bartın, limanlarını büyütmek için yeni arayışlar içinde.


Ancak Filyos Vadi Projesi´nin hayata geçecek olması ve o bölgede yapılacak yıllık 10 milyon ton kapasiteli bir liman, Zonguldak ve Bartın limanlarının değerini düşürüyor.


Bu nedenle Devlet, her iki limanı da büyütmeye yanaşmıyor.


O halde, çok ciddi yatırımlara girmeden limanın işlerliğini artırmak gerekiyor.


Zonguldak Limanı&[#]8217;nı Ro-Ro seferleri ve özellikle Kardemir ayakta tutuyor.


Çünkü TTK ürettiği kömürün büyük çoğunluğunu demiryolu ile Çates´e aktarıyor.


Liman bu nedenle çok ciddi bir şekilde çalışmıyor. Bartın Limanı&[#]8217;nı ise daha çok özel sektör kullanıyor. Karabük´deki özel haddehanelerin ilgi odağı olan Bartın Limanı&[#]8217;nın kapasitesini artırmak için uğraşlar var. Ama bu haliyle bile limana işlerlik kazandırmak mümkün. Özellikle Rusya´da tarım ürünleri ithalat ve ihracat izni alınabilirse Bartın Limanı gemi akınına uğrar.


Çünkü şu anda sadece Samsun ve Trabzon limanları Rusya ile tarım ürünleri alıp verebiliyor.


Zonguldak ve Bartın milletvekillerinin birlikte hareket ederek iki liman için bu izni almaları halinde bölgemizde müthiş bir ekonomik hareketlilik olacağı kesin.


Bu konuda özellikle Ak Parti Bartın Milletvekili Yılmaz Tunç´a büyük görev düşüyor.


CHP Bartın Milletvekili Rıza Yalçınkaya´nın da konuyu Meclis gündemine taşıyıp sıcak tutması gerekiyor.


Bartın Ticaret Odası, Esnaf Odaları ve sivil toplum örgütlerinin bu konuya sahip çıkacağına inanıyoruz.


Bartınlı işadamlarının da konunun takibi açısından yüksek sesle düşünmeye başlamaları gerekmiyor mu?



Yavuz Erkmen uğraşmıştı



Zonguldak´ta Vali Yavuz Erkmen döneminde limanın büyütülmesi için proje hazırlığı yapılmıştı. DLH bu konuda fizibilite çalışması yapmış, limanın sahibi olan TTK bu işe sıcak bakmamıştı.


Devlet limanı büyütmek istemiyor.


Yap-İşlet-Devret modeliyle liman ihale edilmek istenince, limanın sahibi olan TTK haklarından vazgeçmiyordu.


Bu da limanın büyümesinin önünü tıkıyordu. İşte hep diyoruz ya; "Zonguldak, Bartın ve Karabük´ün sorunları da aynı, çözümleri de."


Bu nedenle bölgesel işbirliği şart. Her ne kadar bu üç il yönetim olarak birbirinden ayrılsa bile fiziki olarak birbirlerinden ayrı düşünülmüyorlar. Bakın sorunlarına.


Yatırımsızlık, göç, issizlik.Teşvik kapsamına birlikte giremiyoruz. Sorunlarımızı birlikte çözemiyoruz. Limanlarımızı büyütemiyoruz.


Havaalanımızı istenildiği şekilde canlandıramıyoruz.


Bir elin nesi var, iki elin sesi var.


Haydi Zonguldak, haydi Bartın, haydi Karabük.