Aksaray&[#]8217;ı bilen bilir.

İç Anadolu&[#]8217;da yıldızı parlayan illerden birisi.

Denizi yok.

Limanı yok.

Zonguldak&[#]8217;la kıyaslandığında pek çok dezavantaja sahip...

Göç alıyor.

Büyüyor.

Yatırım alıyor.

Gelişiyor.

Diğer yanda, limanları olan Zonguldak geriliyor.

Diğer yanda, madenleri olan Zonguldak&[#]8217;ta kriz tırmanıyor.

Diğer yanda, Türkiye&[#]8217;nin en önemli demir-çelik fabrikası olan Zonguldak geriliyor.

Diğer yanda, hiç istemesek de, Türkiye&[#]8217;nin en büyük enerji santrallerinin olduğu Zonguldak göç veriyor.

Yıllardır böyle geldi, böyle geçti.

Son resmi verilere göre, Zonguldak, Batı&[#]8217;da göç veren tek il.

Yine son resmi verilere göre, etrafında bulunan 4 il göç aldığı halde göç veren tek il Zonguldak.

Yine resmi verilere göre, nüfusu ve ticarethane sayısına oranla icra dosyalarında patlama yaşayan tek il Zonguldak.

Tefeciliğin meslek haline geldiği tek il Zonguldak.

Tefecilerin işadamı sayıldığı tek il Zonguldak.

Tefecilerin siyasette, sporda bu kadar fazla kabul gördüğü tek il Zonguldak.

Tefecilerin, yatırımcı muamelesi gördüğü tek il Zonguldak.

[*] [*] [*] [*]

Bunu neden anlatıyoruz.

Başta olduğu gibi lafı Aksaray&[#]8217;a getireceğiz.

Yeni teşvik sisteminde 5&[#]8217;inci bölgede yer alan Aksaray Organize Sanayi Bölgesi&[#]8217;nde (OSB) yatırım için arsa taleplerindeki artış devam ederken, bir Japon firması 340 bin metrekare kapalı alanda otomotiv yan sanayi yatırımı için 700 dönümlük arsa talep etmiş.

[*] [*] [*] [*]

Anadolu Ajansı&[#]8217;nın haberi bu bağlamda Zonguldak&[#]8217;a ve Zonguldaklılara mukayese şansı veriyor.

OSB Müdürü İsmet Çağlar diyor ki:

&[#]8220;2004 yılından itibaren 5084 sayılı Teşvik Yasası´ndan yararlanan Aksaray´ın önünün açıldığını ve yatırımların ivme kazandı.&[#]8221;

Ve şöyle devam ediyor:

&[#]8220;OSB dışında yatırım yapmak isterse 7 yıl SGK primi ödemiyor.

Teşvikte 0 KDV, ÖTV ve gelir vergisi muafiyeti de var.

Eğer yatırım anlamında devletten kredi alırsanız, bunun yarısını devlet ödüyor.

5&[#]8217;inci bölgede yapılan bir yatırım 10-12 yıl içerisinde kendisini amorti ediyor.

Bunu bilen yatırımcılarımız Aksaray´a geliyor.&[#]8221;

[*] [*] [*] [*]

Çağlar, 8 ay içerinde tahsis edilen 25 parselin birçoğunun projelerinin bittiğine gururla anlatıyor.

Ve şöyle devam ediyor:

&[#]8220;Uluslararası 3 büyük firmayla görüşmelerimiz sürüyor.

Bunlardan biri olan Japon firmasıyla görüşmelerimiz devam ediyor.

Otomotiv yan sanayisi için 700 dönümlük bir arsa istiyorlar.

340 bin metrekare kapalı alan yapacaklar.

750 işçiyle başlayıp, 2 bin işçiye çıkacaklar.

Bu da bizim adımıza çok önemli.

Japonlarla büyük oranda anlaşma sağladık.

Eylül ayının sonuna kadar bizlere net olarak yanıt verecekler.

Cevaplarının da olumlu olacağı kanaatindeyim.&[#]8221;

[*] [*] [*] [*]

Çağlar, Aksaray´da 35 fabrikanın yapımının devam ettiğini de gururla anlatıyor:

&[#]8220;OSB´miz genel olarak 660 hektarlık bir alandadır.

314 parsel alanımız var.

272 parselini tahsis ettik.

Yani doluluk oranımız yüzde 97´ye ulaştı.

Şu anda fiilen çalışan 142 fabrikamız var.

Bu fabrikalarda 6 bin 500 civarında işçi istihdam ediyoruz.

Bu ay içerisinde 25 adet parsel tahsis ettik ve 2015 yılı sonuna doğru minimum 10 bin işçi istihdam edeceğimizi tahmin ediyoruz.&[#]8221;

[*] [*] [*] [*]

Çağlar devam ediyor:

&[#]8220;Stratejik olarak çok önemli bir konumdayız.

Aksaray OSB´nin tercih edilmesinin bir başka sebebi ise Ortadoğu´ya çok yakın olmamız. Türkiye´de en çok yatırım alan iller arasında ilk sıradayız.

Aksaray´ın 5&[#]8217;inci bölgede bulunması, Mersin Limanı ve Ortadoğu´ya yakınlığı, E-90 karayolu üzerinde olması lojistik bakımdan önem taşıyor.

Yatırımcılarımızı Aksaray´a bekliyoruz."

[*] [*] [*] [*]

Kıskanmamak elde değil.

Sanayi yatırımına açılması dert, açılmaması ayrı bir dert olan Filyos yıllardır böylesi yatırımcıları bekliyordu.

Ama ne kadar santral, ne kadar çevre kirliği yaratan fabrika varsa şimdilerde bize kakalamaya hazırlar.

&[#]8220;Aksaray ovası dümdüz yer&[#]8221; diyenler çıkabilir.

Bu elbette bir kısmi engel kabul edilebilir.

Ama havaalanı için dağı tıraşlamayı başarmış bir kentin Çaycuma&[#]8217;daki OSB&[#]8217;yi dolduramamış, bir kaçı dışında ciddi yatırımcılar getirememiş olması düşündürücü değil mi?

[*] [*] [*] [*]

Aksaray nere, Mersin nere?

Ama Çağlar ne diyor:

&[#]8220;Mersin Limanı ve Ortadoğu´ya yakınlığı, E-90 karayolu üzerinde olması lojistik bakımdan önem taşıyor.&[#]8221;

Bizim yatırım alanlarımız limanın dibinde.

İşte Filyos&[#]8217;a yeni bir liman gündemde.

Ama yıllar geçti kazma vurulamadı.

Aksaray&[#]8217;ın bu konumu avantaj ise bizimkisi ne?

[*] [*] [*] [*]

Çağlar&[#]8217;ın şu sözlerini yeniden okuyalım:
&[#]8220;Otomotiv yan sanayisi için 700 dönümlük bir arsa istiyorlar.

340 bin metrekare kapalı alan yapacaklar.

750 işçiyle başlayıp, 2 bin işçiye çıkacaklar.

Bu da bizim adımıza çok önemli.

Japonlarla büyük oranda anlaşma sağladık.&[#]8221;

[*] [*] [*] [*]

Acaba Zonguldak&[#]8217;ta hangi siyasetçi, hangi belediye başkanı, hangi OSB Müdürü, hangi kalkınma Ajansı Genel Sekreteri, hangi TSO Başkanı, o yatırımı yapacak Japonlara gidip; &[#]8220;Böyle bir sanayi fabrikasının kurulması gereken yer Demir Çelik Fabrikasının hemen yanı ve Ereğli&[#]8217;dir.

Yakında limanı yapılacak olan Filyos&[#]8217;tur.

Alaplı&[#]8217;dır.

Çaycuma OSB&[#]8217;dir&[#]8221; diyebilir?

Tek sorun teşvik olayı mı?

Zonguldak&[#]8217;ta bu işleri ciddi anlamda teşvik edecek kadrolar olmamasında mı?

Tek sorun, Zonguldak&[#]8217;ın eğimli arazisinde mi?

Yoksa Zonguldak adına bunların yapması gerekenleri kafasında ki engellerde mi?

Bu dostlarımız o kadar yoğun ki incik-boncuk işlerle uğraşmaktan böyle şeylere fırsat bulamıyorlar ne yapsınlar!

Onlara da yazık!