Halk isterse Zonguldak - Kilimli arasında bir delik açar.


Maziye bakalım.


Mithatpaşa Tüneli ilk olarak 1968´de gündeme gelmiş.


1973 yılına kadar fizibilite yapılmış.


Yani dönemin Karayolları çalışmış.


Dönemin Belediye Başkanı Hüseyin Öztek kentsel gelişim konusunda duyarlı bir isimmiş.


Bugün hala çok aranan biri olmasının nedeni de bu.


Mithatpaşa Tüneli ilk onun döneminde gündeme gelmiş.


Onun çabalarıyla Mithatpaşa Tüneli kent planında 22 metre genişliğinde çizilmiş.


Yani bundan sonraki yapılaşma bu rotaya göre devam ettirilecekti.


Ancak öyle olmamış. Sonraki yıllarda bu proje unutulmuş, kentsel gelişim savsaklanmış.


Yerel yönetimler, siyasetçiler ve sivil toplum kuruluşları günü kurtarmış, medya da bu dönemde onlara uymuş.


[*] [*] [*]


Mithatpaşa olur, Asmapaşa olur!


Hiç fark etmez.


Önemli olan şehrin bu yüzünden öteki yüzüne bir delik delmek.


Tek caddelik kent merkezinden kamyonları uzaklaştırarak daha yaşanılır bir kent haline getirmek.


İşte Zonguldak o deliği delecek bir irade ortaya koyamamış.


Tünel yapılmadığı gibi Mevlana Çeşmesi ve Rat üzerinden gelen eski yollar da iyileştirilmemiş. Zonguldaklılar kendi kentleriyle ilgilenmemişler ki.


Tünel yapacakları yere gelip tarihi Vilayet binasını yıktırmayı marifet saymışlar.


Daha neler neler.


Zaman eğlenceye, kırdı katçıya harcanmış.


Zonguldaklı seçtiği siyasetçiye bel bağlayıp kenara çekilmiş.


Halk isterse bu Mithatpaşa Tüneli&[#]8217;ni on defa yaptırırdı.


[*] [*] [*]


1990´ların Ulaştırma Bakanı Ömer Barutçu bu konuda neden bir adım atmadı.


Para onda, pul onda, hava ondaydı.


Peki neden deldirmedi bu dağı.


Rahmetli Veysel Atasoy Anap döneminin önemli Bakanlarındandı. Başbakan Turgut Özal´a en yakın isimlerdendi.


Veysel Bey neden bu tünel için bir adım atmadı.


Hasan Gemici Bakanlık yapan başka bir isim.


Dönemin Başbakanı Bülent Ecevit´in bir dönem prensiydi.


O neden görmedi bu işleri.


TBMM Başkanı Köksal Toptan son iki yılını Meclis Başkanlığı´nda geçirdi.


90´lı yıllarda ve öncesinde defalarca Bakanlık görevlerinde bulundu.


Kilimli ile Zonguldak arasındaki ulaşımın ne kadar zor olduğunu benden daha iyi bilir.


Bunlardan önce Zonguldak Belediye Meclis Üyesiydi. Ben doğmadan Köksal Bey bu projeyi biliyordu.


[*] [*] [*]


Peki neden Ankara´da bu işler için çaba göstermediler.


Arada başka bakanlar, vekiller var.


Ali Uzun Zonguldak sevdalısı.


Ankara´da


Her gelişmeyi takip ediyor.


Peki ya o neden sustu.


Daha çok var.


Harun Akın, Nejdet Yazıcı, Ömer Üstünkol, Güneş Müftüoğlu, Boray Baycık, Necmettin Aydın, Nadir Saraç, İsmail Hakkı Cerrahoğlu ve daha niceleri.


Onlar neden Zonguldak´ın yaşamsal geleceğini düşünerek 68-69´da gündeme gelen bu konunun takipçisi olmadılar.


[*] [*] [*]


Ben dünkü çocuğum


Ancak bu kadar kafamız çalışıyor.


Sadece yazabiliyorum.


Ya onlar ne yaptı?


Ama suç onlarda değil.


Halk isteseydi bu işler çoktan olurdu.


Hala bazı kabız kafalılar ´Bu tünel çok uzun yapılamaz´ diyor.


Yahu 70 yıl önce aynı güzergahtaki demiryolu tüneli ilkel şartlarda açılmadı mı?


Onlar senin deden, amcan değil miydi?


Bu yaşta bu zeka.


Zonguldak Platformu´nun siyaset üstü duruşu sayesinde Zonguldaklı isterse bu tünel kısa zamanda yapılır.


Halk isterse tabi.


Halk istemediği için 40 yıldır bu tünel yapılamamış.


Seçtiği isimlere teslim olmuş bir halk da ancak bunu yapabilir.


Zonguldak Platformu´na düşen görev bu çabanın sonuna kadar takipçisi olmaktır.


Hayırlı olsun.