Zonguldak Madeni İşler ve Sanatkarlar Odası Başkanı Sayın Baki Kahyaoğlu dün bir soru sormuş; "Atilla kardeşim, bu Mithatpaşa Tüneli&[#]8217;ni yazıp duruyorsunuz. Sizden başka da konuşan yok. Bu tünelin ne olduğunu projesini, fizibilitesini, yazarsanız sevinirim. Teşekkürler" diyor.


Çok yazıp çizdik ancak düşüncenin detayı konusunda kısaca bilgilendirelim.


Bir...


Mithatpaşa Tüneli 36 yıl önce hazırlanan kent planında çizilmiş. O zamanın Belediye Başkanı Hüseyin Öztek döneminde düşünülmüştür.


İki...


Plana göre İkinci Makas Kavşağı´ndan başlayacak tünel Kapuz -Bağlık´tan çıkacaktır. Karayolları´nın Yeni Ankara Yolu diye bilinen güzergahtan gelen yolu İkinci Makas Kavşağı´ndaki köprüye bağlama hesabının altında da tünel planı vardır.


Üç...


Köprü şehre giriş yönüne doğru çapraz olması gerekirken tünel planından ötürü dik direk tünel istikametine gidecek şekilde yapılmıştır. Bugün orada olan garip kavşağın nedeni de budur.


Dört...


Karayolları bu kent planından haberdardır ancak üzerine gidilmediği için proje haline dönüştürülememiş, fizibilitesi hazırlanmamıştır. Mimarlar Odası Başkanı Turhan Demirtaş´tan tünel hattının belirlendiği planları bulmak mümkün.


Beş...


Mithatpaşa Tünel Projesi&[#]8217;ni iki seçimde seçim beyannamesine dahil eden önceki Belediye Başkanı Secatattin Gonca´nın Karayollarına yaptığı müracaata karşılık; "2009 yılı yatırım programına alınması için çalışma başlatılmıştır" denilmiştir.


Altı...


Mithatpaşa Tüneli´ne alternatif 40-50 yıl önce ekmek ve benzeri gıda sevkiyatının sağlanması amacıyla kullanılan Ekmekçi Tüneli´nin bulunarak bu hatta karayolu tüneli yapılması da tartışılabilir. Ekmekçi Tüneli eski Kok Fabrikası´nın bulunduğu bölgeden girip Kilimli Bölüm´den çıkmaktadır.


Yedi...


Mithatpaşa Tüneli´nin uzunluğu bin 100 metre olarak hesaplanmakta. Ekmekçi Tüneli´nin ise 1.5 kilometrenin üzerinde olduğu ileri sürülmektedir. Bu durumda en kötüsü bu zorunluluğu dikkate alması gereken yetki ve sorumluluk sahiplerinin konuya olan duyarsızlığıdır.



Yesari Sezgin´den farklı bir bakış


Şehir Plancıları Odası Başkanı Sayın Yesari Sezgin Mithatpaşa Tüneli üzerine görüşlerini dile getirmiş.


Şöyle diyor;


"Sayın Atilla Öksüz


Bugün köşenizde yer alan Mithatpaşa Tüneli ile ilgili bölüme istinaden görüşlerimi sizinle paylaşmak istedim.


Söz konusu Tünelin artık Zonguldak gündeminde yer bulduğunu ve değişik kesimlerin ilgisini çekerek beklenti yarattığı bir süreç yaşıyoruz.


Bu konudaki sizin şahsi gayretinizde önemli bir etken.


Kilimli&[#]8217;den sizi arayarak imza kampanyası başlatmayı önerenlerde duyarlılık göstermişler.


Böyle bir imza kampanyası başladığı taktirde ilk sayfada imza koyacaklardan biri de ben olmak isterim.


Ancak konuya biraz daha realist yaklaşmamız lazım diye düşünüyorum.


İmza kampanyası tamam ama tek başına yetersiz kalacaktır.


Biz, daha bu proje için ne kadar kaynak lazım bunu bile bilmiyoruz.


Yaklaşık 4-5 ay önce karayollarının belediyeye yazdığı 2009 yılı yatırım programına alınması çalışmaları yapıldığına dair bir yazıyı basından takip etmiştik.


Bu şu demek: Proje yok,yatırm programında da yok , olup olmayacağı da belli değil. O zaman ilk yapılması gereken projenin yapılması için yatırım programına alınmasını sağlamak.


Bu konuda siyasiler kadar biz sivil toplum kuruluşlarınada görev düşüyor.


Belediyeye destek oluşturmak zorundayız.


Bu konuda oluşturacağımız bir heyet ile gerekiyorsa Ankara&[#]8217;ya ilgili bakana kadar gidip projenin gerekliliğini anlatıp öncelikle bir projenin hazırlanmasını sağlamalıyız.


Bu aşamada Zonguldaklı milletvekillerimizin ve özellikle Meclis Başkanımızın da desteği çok önemli.


Eğer yapılacaksa imza kampanyasından da faydalanmak bu aşamada düşünülebilir.


Proje ortaya çıktıktan sonra ne kadar bir kaynak gerektiğide tespit edilecek ve sonraki aşamada bu yatırımın hangi şekilde gerçekleştirilebileceği daha gerçekçi yaklaşımlarla araştırılarak çözüm üretilebilecektir.


Böyle bir çalışma eğer o güne kadar bir oluşum sağlanamazsa kent konseyi bünyesinde de gerçekleştirilebilecektir.


Kent konseyi bünyesinde sadece bu proje ile ilgili, içerisinde teknik elemanların ağırlıkla bulunduğu bir çalışma ve diyalog grubu oluşturulabilir.


Bu konuda herkesin üzerine düşeceğini yapacağından da şüphem yok."


Sayın Sezgin´e duyarlılığından ötürü teşekkür ediyorum.