Eline kara bir çanta alan köy köy gezerdi.
Her yıl belli vakitlerde gelirler ve köydeki yaşı gelmiş çocukları sünnet ederdi.
Böylece kırsal kesimde &[#]8216;gevur&[#]8217; kalmadı.
Zaman içerisinde köydekiler kente inince de kavga başladı.
Yerli-yabancı kavgası.
[*][*][*]
Gelelim konumuza.
Şu sıralar Zonguldak&[#]8217;ta başkanlık &[#]8216;Kulis&[#]8217;i kaynıyor.
Aday adayları çıkıyor.
&[#]8216;Gonca&[#]8217;cılar&[#]8217; bir yanda.
Devrek&[#]8217;ten transfer etmek isteyenler diğer yanda.
Bir de Vecdi Bayramoğlu çıktı.
Mesleği &[#]8216;sünnetçi&[#]8217;lik miş.
Bu fikri çok tuttum.
Kendisini tanımıyorum.
Gelmişi, geçmişi hakkında araştırma yapmadım.
Sadece mesleği ilgimi çekti.
Ona ihtiyaç var.
[*][*][*]
Başkanlıkla &[#]8216;sünnetçi&[#]8217;liğin ne alakası var?
Bir&[#]8230; Sünnetçi &[#]8216;gevur&[#]8217; düşmanı demek.
Belediye&[#]8217;ye hiçbir &[#]8216;gevur&[#]8217; yaklaşamaz.
Huzurlu bir çalışma ortamı olur.
İki&[#]8230; Sünnetçi &[#]8216;kapçuk&[#]8217; düşmanı demek.
Dedem &[#]8216;ağzı çorba tutmayan&[#]8217;a yada &[#]8216;abuk-sabuk&[#]8217; konuşanlara, sözü kıymet taşımayanlar &[#]8216;kapçuk ağızlı&[#]8217; derdi.
Yani ağzıyla her türlü günahı işleyenlerde belediyeye yaklaşamayacak demek.
Üç&[#]8230; Başkan şehrin büyüğü demek.
Sünnetçi Başkan&[#]8217;ın olduğu yerde &[#]8216;gevur&[#]8217; olmayacak demek.
Kısacası&[#]8230;
&[#]8216;Gevur&[#]8217; sesi çıkmayan bir Zonguldak&[#]8217;ın hayali bile güzel.
Favorim Vecdi Bayramoğlu.
Tabii mesleği bırakmamak kaydı ve şartıyla&[#]8230;
Yerli-yabancı ayrımı
&[#]8220;Kendi ulusunu öne çıkararak değişik ırk ve uluslar arasında düşmanlık yaratmayı amaçlayan ve bu yolda kışkırtmada bulunan aşırı akım.&[#]8221;
Türk Dil Kurumu şovenizmi böyle açıklıyor.
[*][*][*]
Şovenist miyim?
Türkmenim.
Anadolu&[#]8217;nun Türk-İslam yurdu olması için öncü kuvvet olarak gelen Hünkâr Hacı Bektaşi Veli&[#]8217;nin yolundayım.
Anadolu&[#]8217;nun sınırlarının üç kıta yedi denize ulaşmasında cephede kılıç sallayan &[#]8216;Alp&[#]8217;lerin &[#]8216;Eren&[#]8217;lerin, &[#]8216;Baba&[#]8217;ların torunu, manevi anlamda savaşan &[#]8216;Derviş&[#]8217;lerin, &[#]8216;Pir&[#]8217;lerin, &[#]8216;Dede&[#]8217;lerin soyuyum.
Ceddimin tek amacı &[#]8216;İlay-ı Kelimetullah&[#]8217; olmuş.
Bu açından baktığımız da şovenistlik tanımı bana uymuyor.
Çünkü &[#]8216;düşmanlık yaratmak&[#]8217; ve &[#]8216;kışkırtmalarda bulunmak&[#]8217; bize göre değil.
Biz derdimizi anlatırız.
Ve sonucunda &[#]8216;Anlayana anladığı dilden konuşuruz&[#]8217;
[*][*][*]
Elimize hâkim, belimize hâkim, dilimize hâkim oluruz.
Çalmak, çırpmak, vurmak, kırmak yok.
Zina, ihanet, namahrem yok.
Dedikodu, yalan, iftira yok.
&[#]8216;Can&[#]8217; olunca, kalp kırmak hiç yok.
[*][*][*]
Yani, Zonguldak&[#]8217;ta söylenilen &[#]8216;şovenist&[#]8217;liğin bu düşüncedeki insanlarla alakası yok.
Kim bu şovenistler?
Bir gazetecinin yazdığına göre Fransız şirketlerin Zonguldak&[#]8217;a bıraktığı miras.
Yerli-yabancı ayrımı.
Mantıklı da.
Niye?
Fransız sömürmek için geldiği Zonguldak&[#]8217;ta birlik ve beraberlik içerisinde olan yerli halk istemez.
Çünkü birlikten kuvvet doğar.
O kuvvet yabancıyı boğar.
&[#]8216;Egoist&[#]8217; olmazsa Fransız&[#]8217;ın burada ne işi vardı?
Fransız&[#]8217;ın desteklediği ayrılık fikri tutmadı.
Tutsaydı Fransızlar halen Zonguldak&[#]8217;ta olurdu.
Ya da, Zonguldak&[#]8217;ta halen yerli-yabancı ayrımı tartışılıyor olurdu.
[*][*][*]
Şimdilerde konuşulanlar ne?
Şu günlerde gündemde ki olay &[#]8216;egoizm&[#]8217;.
&[#]8216;Benim dediğim olsun.
Her şey benim olsun&[#]8217; düşüncesi.
Ne olacak?
Yaşanılanlar ders alınmadığı için tarih tekerrürden ibarettir.
[*][*][*]
Bu konuda en güzel söz Şair Abdurrahim Karakoç&[#]8217;un
Birleşin ey Kur&[#]8217;dan birleşenler.
Birleşin Secde-i rahmanda birleşenler.
Bölünmek yasak, ayrılık günah size.
[*][*][*]
Amacı &[#]8216;hak olanlar elbet hak yolda&[#]8217; buluşurlar.
&[#]8216;Hizmet&[#]8217; de böyledir.
Ceza
Öğrenci sınıfa yeni gelmişti. İkinci günü öğretmenine sordu:
&[#]8212;Öğretmenim, insana yapmadığı bir şey için ceza verir misiniz?"
&[#]8212;Olur mu evladım?", dedi öğretmen. "Yapmadınsa ceza da olmaz. Niye sordun bunu?"
&[#]8212;Efendim dün verdiğiniz ev ödevini yapmamıştım da ceza verirsiniz sanıyordum&[#]8230;"