Eline kara bir çanta alan köy köy gezerdi.


Her yıl belli vakitlerde gelirler ve köydeki yaşı gelmiş çocukları sünnet ederdi.


Böylece kırsal kesimde &[#]8216;gevur&[#]8217; kalmadı.


Zaman içerisinde köydekiler kente inince de kavga başladı.


Yerli-yabancı kavgası.



[*][*][*]


Gelelim konumuza.


Şu sıralar Zonguldak&[#]8217;ta başkanlık &[#]8216;Kulis&[#]8217;i kaynıyor.


Aday adayları çıkıyor.


&[#]8216;Gonca&[#]8217;cılar&[#]8217; bir yanda.


Devrek&[#]8217;ten transfer etmek isteyenler diğer yanda.


Bir de Vecdi Bayramoğlu çıktı.


Mesleği &[#]8216;sünnetçi&[#]8217;lik miş.


Bu fikri çok tuttum.


Kendisini tanımıyorum.


Gelmişi, geçmişi hakkında araştırma yapmadım.


Sadece mesleği ilgimi çekti.


Ona ihtiyaç var.



[*][*][*]



Başkanlıkla &[#]8216;sünnetçi&[#]8217;liğin ne alakası var?


Bir&[#]8230; Sünnetçi &[#]8216;gevur&[#]8217; düşmanı demek.


Belediye&[#]8217;ye hiçbir &[#]8216;gevur&[#]8217; yaklaşamaz.


Huzurlu bir çalışma ortamı olur.


İki&[#]8230; Sünnetçi &[#]8216;kapçuk&[#]8217; düşmanı demek.


Dedem &[#]8216;ağzı çorba tutmayan&[#]8217;a yada &[#]8216;abuk-sabuk&[#]8217; konuşanlara, sözü kıymet taşımayanlar &[#]8216;kapçuk ağızlı&[#]8217; derdi.


Yani ağzıyla her türlü günahı işleyenlerde belediyeye yaklaşamayacak demek.


Üç&[#]8230; Başkan şehrin büyüğü demek.


Sünnetçi Başkan&[#]8217;ın olduğu yerde &[#]8216;gevur&[#]8217; olmayacak demek.


Kısacası&[#]8230;


&[#]8216;Gevur&[#]8217; sesi çıkmayan bir Zonguldak&[#]8217;ın hayali bile güzel.


Favorim Vecdi Bayramoğlu.


Tabii mesleği bırakmamak kaydı ve şartıyla&[#]8230;




Yerli-yabancı ayrımı


&[#]8220;Kendi ulusunu öne çıkararak değişik ırk ve uluslar arasında düşmanlık yaratmayı amaçlayan ve bu yolda kışkırtmada bulunan aşırı akım.&[#]8221;


Türk Dil Kurumu şovenizmi böyle açıklıyor.


[*][*][*]


Şovenist miyim?


Türkmenim.


Anadolu&[#]8217;nun Türk-İslam yurdu olması için öncü kuvvet olarak gelen Hünkâr Hacı Bektaşi Veli&[#]8217;nin yolundayım.


Anadolu&[#]8217;nun sınırlarının üç kıta yedi denize ulaşmasında cephede kılıç sallayan &[#]8216;Alp&[#]8217;lerin &[#]8216;Eren&[#]8217;lerin, &[#]8216;Baba&[#]8217;ların torunu, manevi anlamda savaşan &[#]8216;Derviş&[#]8217;lerin, &[#]8216;Pir&[#]8217;lerin, &[#]8216;Dede&[#]8217;lerin soyuyum.


Ceddimin tek amacı &[#]8216;İlay-ı Kelimetullah&[#]8217; olmuş.


Bu açından baktığımız da şovenistlik tanımı bana uymuyor.


Çünkü &[#]8216;düşmanlık yaratmak&[#]8217; ve &[#]8216;kışkırtmalarda bulunmak&[#]8217; bize göre değil.


Biz derdimizi anlatırız.


Ve sonucunda &[#]8216;Anlayana anladığı dilden konuşuruz&[#]8217;



[*][*][*]


Elimize hâkim, belimize hâkim, dilimize hâkim oluruz.


Çalmak, çırpmak, vurmak, kırmak yok.


Zina, ihanet, namahrem yok.


Dedikodu, yalan, iftira yok.


&[#]8216;Can&[#]8217; olunca, kalp kırmak hiç yok.



[*][*][*]



Yani, Zonguldak&[#]8217;ta söylenilen &[#]8216;şovenist&[#]8217;liğin bu düşüncedeki insanlarla alakası yok.


Kim bu şovenistler?


Bir gazetecinin yazdığına göre Fransız şirketlerin Zonguldak&[#]8217;a bıraktığı miras.


Yerli-yabancı ayrımı.


Mantıklı da.


Niye?


Fransız sömürmek için geldiği Zonguldak&[#]8217;ta birlik ve beraberlik içerisinde olan yerli halk istemez.


Çünkü birlikten kuvvet doğar.


O kuvvet yabancıyı boğar.


&[#]8216;Egoist&[#]8217; olmazsa Fransız&[#]8217;ın burada ne işi vardı?


Fransız&[#]8217;ın desteklediği ayrılık fikri tutmadı.


Tutsaydı Fransızlar halen Zonguldak&[#]8217;ta olurdu.


Ya da, Zonguldak&[#]8217;ta halen yerli-yabancı ayrımı tartışılıyor olurdu.



[*][*][*]


Şimdilerde konuşulanlar ne?


Şu günlerde gündemde ki olay &[#]8216;egoizm&[#]8217;.


&[#]8216;Benim dediğim olsun.


Her şey benim olsun&[#]8217; düşüncesi.


Ne olacak?


Yaşanılanlar ders alınmadığı için tarih tekerrürden ibarettir.



[*][*][*]


Bu konuda en güzel söz Şair Abdurrahim Karakoç&[#]8217;un


Birleşin ey Kur&[#]8217;dan birleşenler.


Birleşin Secde-i rahmanda birleşenler.


Bölünmek yasak, ayrılık günah size.



[*][*][*]


Amacı &[#]8216;hak olanlar elbet hak yolda&[#]8217; buluşurlar.


&[#]8216;Hizmet&[#]8217; de böyledir.




Ceza


Öğrenci sınıfa yeni gelmişti. İkinci günü öğretmenine sordu:


&[#]8212;Öğretmenim, insana yapmadığı bir şey için ceza verir misiniz?"


&[#]8212;Olur mu evladım?", dedi öğretmen. "Yapmadınsa ceza da olmaz. Niye sordun bunu?"


&[#]8212;Efendim dün verdiğiniz ev ödevini yapmamıştım da ceza verirsiniz sanıyordum&[#]8230;"